Седмични новини за маркетинг и реклама (5 юни)
22 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (5 юни)

Седмични новини за маркетинг и реклама (5 юни)

New Moment продължава кампанията "Погледни бежанците с други очи", Онлайн рекламата ще задмине телевизионната в САЩ до четири години, DailyMail.com ще заложи на native ads, Vimeo въвежда нов абонаментен модел

3978 прочитания

© New Moment


New Moment продължава кампанията "Погледни бежанците с други очи"

Инициативата на Агенцията на ООН за бежанците и рекламна агенция New Moment срещу ксенофобията продължава с нова визия върху билбордове в София и в избрани списания. Втората част на кампанията "Погледни бежанците с други очи", която започна в края на миналата година, ще се казва "Животът на Хана". В нея е представена историята на бежанеца от Сирия Хана, разказана графично от криейтив екипа на агенцията и професионалния илюстратор Иван Янчев, македонец, който понастоящем живее в Китай.

По повод Световния ден на бежанеца, 20 юни, в столичната галерия Credo Bonum ще бъде организирана изложба със сцени от живота на Хана, които "пресъздават знакови моменти от тежкия път на бежанците към нужното им убежище", разказват от агенцията. По време на официалното откриване картините ще се предлагат за продажба, а събраните средства ще отидат за грижи за жените, мъжете, непридружените деца и семействата, потърсили закрила в нашата страна. Графиките ще останат в столичната галерия до 5 юли, входът за експозицията ще е свободен, а всеки желаещ посетител ще може да подпомогне бежанците в България с дарение в предвидената за целта урна в галерията.

Онлайн рекламата ще задмине телевизионната в САЩ до четири години

До 2019 г. онлайн рекламата ще задмине телевизионната реклама в САЩ, достигайки 83.89 млрд. долара срещу очаквани 81.05 млрд долара при традиционната медия. Това е прогнозата в доклад на консултантската компания PriceWaterhouseCoopers. За сравнение - през 2014 г. обемите на двата канала в САЩ са били съответно 49.45 млрд. долара срещу 69.2 млрд. долара.

Според компанията това се дължи на увеличаващото се време, което потребителите прекарват онлайн чрез своите мобилни устройства. Това е и причината за високите очаквания на ръст и при мобилната реклама, която през 2010 г. е имала обем от 640 млн. долара, а през 2019 г. се очаква сумата да достигне 38.85 млрд. долара.

DailyMail.com ще заложи на native ads

DailyMail.com инвестира 3 млн. долара във фирмата за препоръчано съдържание Taboola. Медията инициира партньорството, за да обогати портфолиото от рекламни формати на сайта си. Към момента DailyMail и редица други издателски компании използват услугите на Taboola и основния й конкурент Outbrain, за да предоставят на читателите си препоръчано свързано съдържание. Препоръките се показват под настоящата статия и чрез тях медиите задържат потребителя в сайта си или го прехвърлят към друг сайт от медийната група, за да повишат трафика и съответно рекламните импресии.

Новото партньорство между двете компании ще се фокусира върху т.нар. native формати (т.е. такива, при които спонсорираното съдържание изглежда и се "усеща" като редакционно). Според DailyMail.com инструментите на Taboola са изиграли ключова роля за развитието на спонсорираното съдържание в сайта и именно това е предизвикало сделката. В допълнение компанията за препоръчани материали подготвя нов продукт, наречен Taboola Native, който ще позволи на пъблишърите да показват спонсорирани статии по по-органичен начин.

АOL обяви редизайн с фокус върху видеото

Интернет гигантът AOL представи през седмицата редизайн на своя сайт, чрез който ще се фокусира върху видеосъдържанието. През последните години компанията придоби редица мрежи за видеоматериали и съдържание, сред които 5min и Adap.tv, което се е отразило в 93.8% увеличение на видеовъзпроизвеждането в сайта АOl.com. Идеята зад редизайна е видеосъдържанието да е навсякъде - като отделни материали, но и като част от текстови статии. В допълнение всички бутони за възпроизвеждане са ярки и забележими, за да насочат потребителите към съответното видео. От друга страна, сайтът е оптимизиран допълнително за мобилни устройства, тъй като само през април AOL.com е бил посетен от 31.3 млн. уникални потребители, използващи смартфон или таблет.

Vimeo въвежда нов абонаментен модел

Видеоплатформата Vimeo представи нов начин, по който създателите на съдържание да го монетизират. Няколко години след като въведе възможността за наем и закупуване на публикуваните видеа, компанията ще позволи използването на месечен абонамент за достъп до съдържанието на всеки един от каналите в платформата. "Често се смята, че рекламите са единственият начин за монетизиране на видеосъдържанието", казва Кери Трейнър, изпълнителен директор на Vimeo, цитиран ot TechCrunch. "Ние от своя страна вярваме, че бъдещето на видеоплатформите се крие в платеното съдържание", допълва той.

От години Vimeo се позиционира като алтернатива на YouTube и други платформи за дистрибуция на видео, предлагайки на потребителите удобен HD плеър и липса на реклами. Въведената преди две години политика, наречена Vimeo On Demand, регистрира над 20 хил. продадени уникални видеа, а потребителите, които използват услугата са над 500 хил., уточняват от компанията. Този модел обаче прави достъпа до цялото съдържание на даден канал изключително скъп. Именно това е и причината за въвеждането на месечния абонамент, при който всеки създател на съдържание ще може сам да определя таксата, а потребителите ще могат да гледат всички публикувани видеа. Предварителните прогнози на Vimeo са, че всеки месец приблизително 90% от публикуваното съдържание ще бъде достигано чрез новия абонаментен модел.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK