С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 юни 2015, 15:43, 4479 прочитания

Рекламният пазар в България ще нарасне с 4% през 2015 г.

Директорът "Глобално стратегическо планиране" в ZenithOptimedia Worldwide Гай Ейбрахамс пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Гай Ейбрахамс е един от водещите комуникационни планьори в ZenithOptimedia Worldwide. През времето, прекарано в компанията, Гай е водил планирането в Азиатско-тихоокеанския регион и е заемал длъжността директор "Стратегически маркетинг".

През последните 20 години Ейбрахамс е заемал стратегически роли в медийни и рекламни агенции и е посочван неведнъж от британското рекламно списание Campaign за един от "Десетте най-добри експерти на медийния пазар".

Гай Ейбрахамс ще бъде един от лекторите на фестивала за дигитален маркетинг ICEEfest 2015, който ще се проведе на 11 и 12 юни за трета поредна година в Букурещ, Румъния. Фестивалът се организира от ThinkDigital.

[ICEEfest]

Как бихте сравнили рекламата през 2015 година с тази през 2014 година?

2015 г. би трябвало да е стабилна за рекламата на Балканите, с очакван ръст на инвестициите от 4%. Това е лек спад в сравнение с 2014 г., когато наблюдавахме ръст от 5.4%, но със сигурност е подобрение в сравнение с кризисните години между 2009 г. и 2012 г., когато рекламните бюджети се свиваха годишно между 5% и 11%. Причината тогава основно беше кризата в еврозоната, която например намали гръцкия рекламен пазар наполовина. Растежът би трябвало да продължи и през следващите няколко години. Засега очакваме повишение на рекламните инвестиции на Балканите с 4.2% през 2016 г.


Как се движи българският рекламен пазар спрямо другите страни в региона?

Българската реклама расте паралелно с целия регион и очакваме през 2015 г. рекламните инвестиции в страната да нараснат с 4%, в сравнение с 4.5%, които отчетохме през 2014 г. Икономиката се подобрява и безработицата спада, но притесненията за банковата система остават. От друга страна нестабилността в Гърция заглушава ентусиазма на инвеститорите в целия регион. Растежът би трябвало да остане стабилен и в близкото бъдеще, като очакваме българският рекламен пазар да повиши обема си с 4.3% през 2016 г.

Румънският пазар е по-застинал. Очакваме ръст от 1.5% през 2015 г. - приблизително същия ръст, какъвто отчетохме и през 2014 г. Новите регулации, които бяха въведени през 2013 г., увеличиха цената на телевизионната реклама, която формира 64% от целия пазар, подтискайки останалите рекламни обеми. Веднъж след като пазарът се настрои към тези промени, очакваме повишенията в инвестициите да продължат - предвиждаме ръст от 4.1% в рекламните бюджети през 2016 г. в Румъния.



Очаквате ли промяна в медийния сплит - на Балканите и в света?

Глобално, дигиталната реклама рязко взима от дела на останалите канали. Предвиждаме, че интернет ще съставя 32.3% от медийния сплит на инвестициите до 2017 г., в сравнение с очакваните 27.4% през тази година. Също така прогнозите ни са, че интернет рекламата в цялост ще расте годишно с по 14% до 2017 г. Инвестициите в социални мрежи обаче растат с много по-голяма скорост, повлияни от широкото навлизане на мобилните технологии. Обемите там се повишават със средно 25% годишно. Онлайн видеото от своя страна расте още по-бързо - там наблюдаваме ръст от 29% всяка година, който можем да обясним отново с високото мобилно потребление, но и с автоматизираното (programmatic) купуване на видео реклама. Само по себе си автоматизираното планиране трансформира целия дигитален медиен пазар и скоро ще се превърне в основен тип купуване на интернет дисплей реклама.

Как ще се промени дигиталната реклама през следващите няколко години?

Тенденциите в дигиталните медии са глобални и въпросът, който страните в Източна Европа трябва да си зададат, е не дали, а кога тези практики, технологии и поведение на пазара ще станат общоприети. Вярваме, че това ще стане скоро, наложено от масовото приемане на смартфона в живота на потребителите и мултинационалните клиенти, които използват най-добрите практики при автоматизираното (programmatic) купуване на реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 656 прочитания

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3916 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (11 юни)

"Нова тв" влиза в YouTube, Apple стъпва и на новинарския пазар, а Havas ще оценява качеството на рекламния инвентар в интернет

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"