С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 юни 2015, 15:43, 4553 прочитания

Рекламният пазар в България ще нарасне с 4% през 2015 г.

Директорът "Глобално стратегическо планиране" в ZenithOptimedia Worldwide Гай Ейбрахамс пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Гай Ейбрахамс е един от водещите комуникационни планьори в ZenithOptimedia Worldwide. През времето, прекарано в компанията, Гай е водил планирането в Азиатско-тихоокеанския регион и е заемал длъжността директор "Стратегически маркетинг".

През последните 20 години Ейбрахамс е заемал стратегически роли в медийни и рекламни агенции и е посочван неведнъж от британското рекламно списание Campaign за един от "Десетте най-добри експерти на медийния пазар".

Гай Ейбрахамс ще бъде един от лекторите на фестивала за дигитален маркетинг ICEEfest 2015, който ще се проведе на 11 и 12 юни за трета поредна година в Букурещ, Румъния. Фестивалът се организира от ThinkDigital.

[ICEEfest]

Как бихте сравнили рекламата през 2015 година с тази през 2014 година?

2015 г. би трябвало да е стабилна за рекламата на Балканите, с очакван ръст на инвестициите от 4%. Това е лек спад в сравнение с 2014 г., когато наблюдавахме ръст от 5.4%, но със сигурност е подобрение в сравнение с кризисните години между 2009 г. и 2012 г., когато рекламните бюджети се свиваха годишно между 5% и 11%. Причината тогава основно беше кризата в еврозоната, която например намали гръцкия рекламен пазар наполовина. Растежът би трябвало да продължи и през следващите няколко години. Засега очакваме повишение на рекламните инвестиции на Балканите с 4.2% през 2016 г.


Как се движи българският рекламен пазар спрямо другите страни в региона?

Българската реклама расте паралелно с целия регион и очакваме през 2015 г. рекламните инвестиции в страната да нараснат с 4%, в сравнение с 4.5%, които отчетохме през 2014 г. Икономиката се подобрява и безработицата спада, но притесненията за банковата система остават. От друга страна нестабилността в Гърция заглушава ентусиазма на инвеститорите в целия регион. Растежът би трябвало да остане стабилен и в близкото бъдеще, като очакваме българският рекламен пазар да повиши обема си с 4.3% през 2016 г.

Румънският пазар е по-застинал. Очакваме ръст от 1.5% през 2015 г. - приблизително същия ръст, какъвто отчетохме и през 2014 г. Новите регулации, които бяха въведени през 2013 г., увеличиха цената на телевизионната реклама, която формира 64% от целия пазар, подтискайки останалите рекламни обеми. Веднъж след като пазарът се настрои към тези промени, очакваме повишенията в инвестициите да продължат - предвиждаме ръст от 4.1% в рекламните бюджети през 2016 г. в Румъния.



Очаквате ли промяна в медийния сплит - на Балканите и в света?

Глобално, дигиталната реклама рязко взима от дела на останалите канали. Предвиждаме, че интернет ще съставя 32.3% от медийния сплит на инвестициите до 2017 г., в сравнение с очакваните 27.4% през тази година. Също така прогнозите ни са, че интернет рекламата в цялост ще расте годишно с по 14% до 2017 г. Инвестициите в социални мрежи обаче растат с много по-голяма скорост, повлияни от широкото навлизане на мобилните технологии. Обемите там се повишават със средно 25% годишно. Онлайн видеото от своя страна расте още по-бързо - там наблюдаваме ръст от 29% всяка година, който можем да обясним отново с високото мобилно потребление, но и с автоматизираното (programmatic) купуване на видео реклама. Само по себе си автоматизираното планиране трансформира целия дигитален медиен пазар и скоро ще се превърне в основен тип купуване на интернет дисплей реклама.

Как ще се промени дигиталната реклама през следващите няколко години?

Тенденциите в дигиталните медии са глобални и въпросът, който страните в Източна Европа трябва да си зададат, е не дали, а кога тези практики, технологии и поведение на пазара ще станат общоприети. Вярваме, че това ще стане скоро, наложено от масовото приемане на смартфона в живота на потребителите и мултинационалните клиенти, които използват най-добрите практики при автоматизираното (programmatic) купуване на реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 928 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (18 февруари)

Забранена ли е наистина рекламата на хазарт; Новата кампания на "Сердика център"; Unilever спира рекламите за деца на храни и напитки и др.

18 фев 2020, 896 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (11 юни)

"Нова тв" влиза в YouTube, Apple стъпва и на новинарския пазар, а Havas ще оценява качеството на рекламния инвентар в интернет

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10