С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
11 10 юли 2015, 15:26, 25612 прочитания

Кой говори в Канал 3

Телевизията иска да печели все по-голяма аудитория и влияние на телевизионния пазар

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Пеевски продължи демонстративното си "излизане" от бизнеса с "Канал 3"

Депутатът заяви, че се отказва да финализира покупката на телевизията, въпреки че има регулаторно одобрение

28 мар 2016

Анатомия на "страхуването"

Какво научихме за изкривените отношения между медии и власт в България от скандала в Лондон

12 фев 2016

Медийният комфорт струва пари

Медиите, близки до Пеевски, очаквано се оказват предпочитани за платена политическа реклама

9 окт 2015

АЕЖ: Слухове и клевети са новите форми за заглушаване на критични журналисти

Според проучване на Асоциацията на европейските журналисти – България бизнес интересите влияят най-много върху редакционното съдържание

9 окт 2015

Скоростно КЗК разреши на Пеевски и Кръстева да купят "Канал 3"

Регулаторът се произнесе по искането за рекордно краткия срок от 10 дни. И въобще не провери дела на фамилията на медийния пазар

6 сеп 2015

Ирена Кръстева поиска да купи "Канал 3"

В медийните среди вече повече от година депутатът от ДПС Делян Пеевски се сочеше за контролиращ телевизията

24 авг 2015

Кой? Ирена Кръстева

Фирма на майката на Пеевски иска да запази марката "Кой". До 2010 г., правата на същата марка са собственост на Петьо Блъсков-младши

15 юли 2015

Въпросите, на които Сотир Цацаров не отговори

Главният прокурор се оплете в тези и спомени, които си противоречат, но не отговори на най-важните въпроси за работата на държавното обвинение

14 юли 2015

Издателят на "Преса" и "Тема" е прехвърлен на задлъжняла фирма

Марката остава в Тошо Тошев и Валери Запрянов. Сделката може да е с цел неплащане на кредити, свързани с КТБ

12 юли 2015

Демонтаж? Не, солиден крепеж

Моделът "Пеевски" е по-жив от всякога

10 юли 2015

Промени в "Канал 3"

Бившият директор маркетинг и продажби на ТВ7 Огнян Димов ще ръководи телевизията

26 мар 2014

"Канал 3" има нов собственик

Телевизията е купена от компания на Мария Опренова за 1 млн. лв.

20 юни 2013


След като смени собствениците си преди две години, Канал 3 дълго стоя кротко в ъгъла на медийния ринг. Без остра публицистика и без най-силния си водещ от последните години Сашо Диков. Вече близо два месеца обаче медиата изглежда отново в играта. Каналът все по-категорично заявява активната си позиция в полето на телевизионната публицистика с две нови предавания, които успяха да привлекат дори част от зрителите на големите конкуренти bTV и Nova.

Първото е "Беновска пита" и се излъчва едновременно по Канал 3 и радио К2 с водещ Илияна Беновска. А второто - "Факторът Кошлуков", което доскоро беше част от програмната схема на TV7, а Емил Кошлуков за известно време беше и изпълнителен директор на телевизията. От средата на юни Кошлуков води по Канал 3 старото си предаване с нов декор, но със същата амбиция. Да кани силните на деня и да говори с тях "по най-пиперливите теми от седмицата", както самият водещ казва. През двете политически коментарни предавания става все по-видимо, че политиците както от управляващите партии, така и от опозицията, не заобикалят ефира на Канал 3 и намират в него добра трибуна. И очевидно каналът иска да участва в центъра на обществения и политическия дебат. Освен Беновска и Кошлуков коментарни политически предавания водят Мая Костадинова (до неотдавна журналист в TV7, преди това в ProBG) и парламентарният репортер Димитър Патарински. Програмният директор на Канал 3 Ива Стоянова също работеше в ТВ7 и заедно с Николай Бареков известно време водеше сутрешния блок "Бодилник". Беше и директор на новините в ВВТ (сега News7).  До лятото на 2012 г. BBT беше собственост на "Нова българска медийна група" на Ирена Кръстева, майка на депутата от ДПС Делян Пеевски.

По данни на една от агенциите, измерващи зрителския интерес - ГАРБ, "Беновска пита" и "Факторът Кошлуков" са успели да повишат съществено гледаемостта на Канал 3 в часовите пояси, в които се излъчват от по-малко от месец. Например миналата неделя (5.06.), когато при Беновска гостуваха главният прокурор Сотир Цацаров, Радан Кънев (Реформаторски блок), Валери Симеонов (Патриотичен фронт), Красимир Велчев (ГЕРБ) и др., водещата е привлякла 10 хил. зрители от предаването на Сашо Диков по Nova и 50 хил. души от bTV според данните на ГАРБ. Това е качило телевизията до четвърто място по гледаемост в този часови пояс - след bTV, Nova и БНТ. Въпреки че това не променя общата гледаемост на телевизията, все пак е знак, че тя има амбицията да се промени и да привлича повече активна аудитория. Всичко това е доста съществен елемент от развитието на медиата, особено на фона на предстоящите местни избори.

Развитието на Канал 3

Промяната в съдържанието и картината на телевизията започна, след като преди една година в медиата като изпълнителен директор и председател на борда на директорите беше привлечен бившият директор маркетинг и продажби и член на борда на директорите на TV7 Огнян Димов. Той оглави съвета на директорите през март миналата година, след като собственикът на Канал 3 Мария Опренова се оттегли. Димов беше освободен от позицията си в ТВ7 през ноември 2013 г. - според служители в медиата изненадващо и за самия него. Преди това Димов беше генерален директор на ТВ2 (по късно ProBG), където имаше ключова роля в старта на проекта. Тогава той се върна от САЩ, за да ръководи канала по покана на своя приятел и председател на Българската асоциация на комуникационните агенции Красимир Гергов. Огнян Димов е и бивш директор на рекламния отдел на БНТ.



След ключовата промяна, при която Опренова беше заменена от Димов, на медийния пазар неофициално се коментира, че е настъпила и промяна в собствеността на Канал 3, като някои твърдения я свързват с депутата от ДПС Делян Пеевски. С днешна дата в Търговския регистър няма потвърждение това да се е случило. Пред "Капитал" Димов също отрече да има смяна на собственика (виж интервюто в края на текста).

Според списъка на акционерите от последното общо събрание от март миналата година Мария Опренова все още държи целия капитал без 1 акция, която е притежание на Кеворк Марашлян. При акционерните дружества промяната на собствеността се отразява в следващия протокол от общото събрание, но от документите в Търговския регистър няма информация да е провеждано такова след това през март. Мария Опренова стои встрани от работата на телевизията и отказва да коментира въпроси, свързани с нея. "Капитал" неколкократно е търсил коментара й, след като тя излезе от съвета на директорите, но без резултат. На въпроса "кой е собственик на Канал 3" гост-водещата Илияна Беновска отговори: "Мария Опренова, с нея преговаряхме една година, за да започна "Беновска пита"." Тя обясни, че когато я поканили за водещ, поставила редица изисквания за техническото качество на телевизията. "Изпълниха ги. И започнах. Единственото, в което не ме послушаха, беше, че поставих условие да не махат Сашо Диков, Лили Маринкова, Маргарита Михнева", спомня си Беновска. На твърдението, че депутатът от ДПС Делян Пеевски инвестира в телевизията, отговори: "В последното предаване поставих на обсъждане въпроса: Защо премиерът Борисов поиска Пеевски да излезе от политиката? Ни-"Кой" не ме спря. Пеевски, ако има пари и го влече, да инвестира където иска", каза журналистката Илияна Беновска.

Последно Канал 3 промени собствеността си през юни 2013 г., когато беше придобит от "Медийна инвестиционна организация" на Мария Опренова за 1 млн. лв. Опренова е била директор на отдел "Маркетинг комуникации" в Мтел до средата на 2012 г., а от 2010 до 2012 г. е оглавявала Българската асоциация на рекламодателите (БАР). Тя е съпруга на собственика на "Телелинк" Любомир Минчев. Преди промяната създател и дългогодишен собственик на Канал 3 беше "Елит медиа България", в която съдружници са Величко Найденов и Николай Вучев.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро 4 "БГ радио" и още шест радиостанции се продадоха за 5.4 млн. евро

Българските им мениджъри ги купиха от ирландската Communicorp, която вече излезе от целия регион

21 юни 2018, 13209 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юни) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (19 юни)

Колко инвестира БНТ в световното първенство по футбол; КЗК ще проверява сделката на "Нова" за "Нет инфо" по сигнал на конкуренти; Петя Жекова е новият мениджър "Маркетинг" на Sanofi Pasteur; Бисер Манолов поема управлението на "Forbes България" и др.

19 юни 2018, 1697 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (25 юни - 1 юли)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Next Level: Нашите връстници не преследват възможностите, а по-скоро чакат те да дойдат при тях

Носителите на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт", разказват откъде идва вдъхновението за техния проект Next Level

Георги Мутафчиев: Докато човек не е дал истински старт на своя бизнес, не може да твърди, че има компетенции в неговата сфера

Носителят на наградата "Най-добър стартъп" на младежкия форум "Изгряващи звезди", организиран от "Джуниър ачийвмънт" разказва откъде идва вдъхновението за неговия проект Knnect.Me

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 юни)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Помощ и вдъхновение за младите хора

Програмата "Дай старт на успеха" на "Джуниър ачийвмънт" и "Кока-Кола ХБК" влиза в училище, за да помогне на младитe да намерят нужната мотивация за развитие

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (17 юли)

Saatchi & Saatchi с ново звено за бранд консултиране, "Нетинфо" създава продуцентска и дистрибуционна компания за онлайн видео, Vice и Verizon със сделка за разпространение, Twitter и Facebook се превръщат в основни новинарски източници в САЩ

Милиони в пликове от КТБ

Според свидетели по делото от офисите на Цветан Василев са раздавани пари в брой на политици, регулатори, журналисти, консултанти

Малката изчислителна армия на България

За какво се ползват двата суперкомпютъра "Авитохол" в БАН и Nestum в "София тех парк"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Фрида: бит и душевност

След "Мастабата" на Кристо изложбата, посветена на живота на Фрида Кало, е достатъчна причина да планирате пътуване до Лондон в следващите месеци

20 въпроса: Дончо Папазов

Мореплавател и пътешественик

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 25

Капитал

Брой 25 // 23.06.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Големи vs. малки превозвачи, Ердоган с още повече власт в Турция

Емисия

DAILY @7PM // 25.06.2018 Прочетете