С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 17 юли 2015, 17:03, 6070 прочитания

Рекламният конкурс на лятото

"Каменица" АД търси обслужваща агенция на Кamenitza, "Бургаско", "Астика" и Staropramen

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Каменица" АД е вторият най-голям рекламодател в телевизия за първите шест месеца на 2015 г. Пивоварът е инвестирал над 14 млн. лв. в българския ефир според данните на Be Media Consultant. Това е и причината провеждащият се в момента конкурс за обслужваща агенция на компанията да е най-важният питч за лятото (pitch - жаргон за рекламен конкурс, бел. авт.)

Конкурсът, в който тази седмица текат презентациите на агенциите, е за рекламно обслужване. Тоест в него не са включени дигиталните комуникации и медийното планиране, обясниха пред "Капитал" от "Каменица". Това е логично, тъй като те бяха поети от нови агенции сравнително скоро. От март 2015 г. дигиталното обслужване се извършва от Interactive Share, а медийното отиде при ZenithOptimedia след петмесечен конкурс, приключил през ноември 2014 г.


Кой

Към момента рекламното обслужване на Kamenitza, "Бургаско", "Астика" и Staropramen (брандовете, върху които агенцията победител ще работи) се извършва от New Moment New Ideas. Това е и една от шестте агенции, които са поканени да участват във важния за пивовара конкурс. "Каменица" и New Moment си партнират от 2009 г. насам, след като агенцията спечели подобен по обем питч и измести Lowe Swing (рекламно обслужване) и Euro RSCG (PR обслужване). Другите участници в конкурса остават в тайна засега. От компанията посочват само, че това са "пет от най-добрите агенции, активни в момента на българския пазар". 

"Основен критерий при подбора на агенциите, участващи в конкурса, е те да имат капацитета да обслужват пълноценно голям клиент като "Каменица" АД", уточнява Мария Александрова, маркетинг директор на компанията. "Друг важен критерий, определящ нашия избор, е това участниците да имат богат опит в сферата на бързооборотните стоки, както и добри и успешно реализирани кампании с други свои клиенти, които по един или друг начин са ни вдъхновили", допълва тя.



Защо

Сред причините за провеждането на конкурс близо 6 години след последния от "Каменица" посочват: "Това е резултат на нашия стремеж да разгърнем още повече потенциала на нашите марки и да потърсим нови и свежи идеи както за бизнеса, така и за потребителите." Маркетинг директорът на компанията добавя, че конкурсът е здравословен начин да бъдат в крак с тенденциите и случващото се на пазара, както и да са сигурни, че предлагат най-доброто. Уточнява също така, че пичът не означава задължително смяна на обслужващата агенция. "Подобно решение би зависило изцяло от конкурентните предложения на агенциите и добрите иновативни идеи, които с вълнение очакваме те да представят", казва Мария Александрова.

Какво

Самият питч от своя страна "е стандартен и не се различава от установените на пазара практики", посочват от "Каменица". Той включва "разработването и представянето на креативни предложения от страна на поканените участващи агенции по предварително зададени казуси." Като се вземе под внимание размерът на конкурса обаче, както и броят агенции, може да се предположи, че най-вероятно заданието е за разработване на стратегия за развитието на всеки един от брандовете. Стандартна практика е такъв тип задачи да изискват планиране на комуникационни активности за срок от една година (или по-рядко - в дългосрочен план).

Крайният срок на конкурса засега остава неясен, както и броят на етапите, през които агенциите ще преминат. "Към момента не бихме могли да се ангажираме с подобна информация, тъй като това зависи до голяма степен от представянето на агенциите", казват от "Каменица". "Конкурсът тече с пълна сила и предстои и за нас самите да разберем как ще се развие. Доколкото зависи от нас, ще предоставим на колегите възможност да разгърнат своя потенциал и креативност на колкото етапа е необходимо."

През последните години "Каменица" се утвърди като един от най-активните рекламодатели в страната, като най-големият дял от инвестициите й отиват в телевизия. Така например през 2013 г. компанията е инвестирала 15.4 млн. лв. в телевизионна реклама, а през 2014 г. - близо 18 млн. лв. По този начин пивоварът се е изкачил с 1 позиция до 13-то място в класацията на най-големите рекламодатели в този канал. За 2014 г. компанията се нарежда зад "Загорка" АД (брутен бюджет за телевизионна реклама от 28.3 млн. лв.) и преди "Карлсберг България" (14.1 млн. лв.). За първите шест месеца на 2015 г. обаче "Каменица" АД изпреварва своите конкуренти с 14.6 млн. лв. срещу съответно 11.2 млн. лв. за производителя на "Шуменско" и 9 млн. лв. за старозагорския пивовар. Според данните за онлайн рекламата на IAB България пък "Каменица" заема 37-о място в топ 100 на рекламодателите, изкачвайки се с 36 позиции от предходната  ., когато е била на 73-то място. За сравнение през 2014 г. "Загорка" АД е на 19-о място, а "Карлсберг България" за пръв път се появява в класацията през миналата година и заема 14-о място.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо телевизиите не разказват бизнес истории 5 Защо телевизиите не разказват бизнес истории

Ситуацията може да се промени чрез промени в Закона за радиото и телевизията

18 ное 2019, 2290 прочитания

Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга Агенцията ExpandX и Wness TV започват да предлагат съвместна услуга

През Goldies media group двете компании ще работят върху създаването на видеопродукции

14 ное 2019, 1721 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Ще има ли държавна медийна корпорация

Идеята за сливане на БНТ и БНР отново излезе на дневен ред, но каква е вероятността това наистина да се случи

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10