Когато Starcraft замени Олимпийските игри

Аудиторията на електронните спортове става все по-интересна цел за рекламотелите и медийните компании

Най-големите гейминг турнири привличат над 1 млн. зрители, което е и причината медиите и рекламодателите да увеличават инвестициите си в този пазар.
Най-големите гейминг турнири привличат над 1 млн. зрители, което е и причината медиите и рекламодателите да увеличават инвестициите си в този пазар.    ©  ESL/Patrick Strack
Най-големите гейминг турнири привличат над 1 млн. зрители, което е и причината медиите и рекламодателите да увеличават инвестициите си в този пазар.
Най-големите гейминг турнири привличат над 1 млн. зрители, което е и причината медиите и рекламодателите да увеличават инвестициите си в този пазар.    ©  ESL/Patrick Strack

Огромна спортна зала. Хиляди фенове по трибуните с оцветени лица и впечатляващи костюми очакват любимите си отбори. Коментаторите са заели своите места и обсъждат предишни мачове, печалби и статистики. Музиката гръмва, започва светлинното шоу и на сцената излизат… професионални геймъри.

За мнозина електронните спортове са модерна закачка за тийнейджъри. Все пак кой би могъл да играе компютърни игри професионално и с това да издържа себе си и семейството си? През последните 15 години обаче състезателните турнири за видео игри се превръщат в желано занимание за все повече млади хора, а наградните фондове достигат стотици хиляди долари. Редица компании хванаха тази вълна и започнаха да спонсорират и организират такъв тип събития.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се