Седмични новини за маркетинг и реклама (7 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (7 август)

Седмични новини за маркетинг и реклама (7 август)

LIDL и NEXT-DC таргетират феновете на планинското колоездене, Кампания на Saatchi&Saatchi води потребителите на изложба, FOX Life празнува десетата си годишнина със своите зрителки

4160 прочитания

LIDL и NEXT-DC таргетират феновете на планинското колоездене

Автор: NEXT-DC
Преглед на оригинала

Дигиалната агенция NEXT-DC и "Лидл - България" представиха нова кампания, насочена към феновете на планинското колоездене. В основата на проекта "Велолиния" заляга върху хобито на mountain bike ентусиастите да заснемат своите спускания с екшънкамера. Затова агенцията поставя камери и сензори за движение в долната част на трасето "Бай Кръстьо" на Витоша, които са програмирани така, че да заснемат всяко движение на байкъра, минаващ оттам. Самата инсталация се включва на старта на трасето, а в края му генерира индивидуален билет, с който всеки участник в проекта може да намери собственото си видео на портала veloline.bg, където може да оцени и сподели своето представяне.

Кампанията е част от проекта "Зелена линия" на "Лидл - България", а участието в нея ще бъде безплатно. Продължителността на "Велолиния" ще бъде до 13 септември, а байкърите ще могат да се възползват от камерите всеки уикенд.

Проектът на NEXT-DC е първият, реализиран за "Лидл - България", след като агенцията спечели дигиталното обслужване на компанията през февруари тази година.

Кампания на Saatchi&Saatchi води потребителите на изложба

Преглед на оригинала

Saatchi&Saatchi представиха нова кампания, която комуникира проекта "Образ и подобие" на Николай Неделчев, основател на Publicis MARC Group, част от която е и рекламната агенция. Изложбата включва 77 автопортрета на съвременни български творци от всички поколения и ще може да бъде видяна в Националната художествена галерия (Двореца) от 14 aвгуст, пише в прессъобщение, изпратено до медиите. Кампанията от своя страна използва "нетрадиционен способ, който се основава на лишеното от емоция и оценка вербално описание на това, което виждат очите на зрителя". За целта рекламната агенция избира да представи визуалните елементи на картините чрез текстово описание, с което цели да покаже, че "рекламата не е в състояние да предаде въздействието на една изложба и за да се усети емоцията, трябва творбите да се видят на живо".

"В процеса на работа по проекта се сблъскахме с масовото мнение, че срещата с произведения на изкуството лице в лице е остаряла и безинтересна – хората смятат, че изложбите "не са за тях", разказва Георги Гавазов, управляващ партньор в Saatchi&Saatchi, и допълва: "Избрахме по-неочакван комуникационен подход, с който целим да ги провокираме да преоткрият галерията като място на дълбоко емоционално изживяване."

FOX Life празнува десетата си годишнина със своите зрителки

Преглед на оригинала

FOX Life ще отпразнува своята десета годишнина със специална кампания през септември, обявиха от телевизията по-рано тази седмица. Кампанията ще бъде реализирана съвместно с Reforma и ще е насочена към женската аудитория, тъй като тя е основната за канала, разказаха пред "Капитал" от FOX. Темата на кампанията е "приятелство", тъй като "жената, която гледа FOX Life, може да разпознае себе си и приятелките си в сериалите и филмите, които каналът предоставя", допълват от телевизията.

Първият етап на проекта ще протече до 10 август и подканва зрителките да споделят своята дефиниция за приятелство на специална онлайн платформа (friendship.foxlife.bg). След това FOX Life ще избере четири от определенията, които ще се превърнат в мото на кампанията за десетата годишнина на канала. Наградата за участничките е "национална билборд кампания, която да сподели с всички истинското им приятелство", казват от FOX.

Procter & Gamble намалява агенционните си разходи

Procter & Gamble отчита намаление на агенционните си разходи с 15% през последната фискална година. Според главния финансов директор на компанията Джон Моелер, цитиран от Wall Street Journal, маркетинговите и рекламните активности на P&G са достигнали до по-голям брой хора с по-голяма честота, но на по-ниска цена. Съкращенията в бюджетите всъщност идват от "неефективни" инвестиции, в които влизат комисиони и разходи за продукция, насочени към агенциите, допълва той. "Към момента работим за опростяване и намаляване на броя агенции, с които си партнираме, като в същото време оптимизираме качеството на своите комуникации. По този начин се стремим да намалим излишните разходи", казва още Моелер. Всъщност компанията е редуцирала броя на обслужващите агенции с близо 40%, което се е отразило в запазване на близо 300 милиона долара.

За фискалната година, завършваща през юни 2014, Procter & Gamble е вложила близо 9.2 млрд. долара за реклама. Към момента компанията не е обявила комуникационните си инвестиции за 2015 г.

New York Times ще представи нови мобилни формати

В опит да монетизира по-добре мобилното потребление New York Times ще представи през септември нов мобилен рекламен формат. Продуктът ще се казва Mobile Moments и цели да помогне на маркетолозите да таргетират по-контекстуално читателите на медията в различните часове на деня. Моделът всъщност е подобен на познатото от телевизията часово разпределение на рекламните блокове. Той изхожда от разбирането, че потребителите се интересуват от определени теми сутрин и от съвсем други, когато са в уюта на своя дом вечер. Това е и причината брандовете да желаят да използват различни послания, които да са адекватни на настроенията на читателите. New York Times използва подобен модел при курирането на своите материали в мобилната екосистема, но едва сега предлага този формат и за рекламодателите.

В стратегията за развитието на мобилния си маркетинг медията е заложила и представянето на още един формат, наречен "flex frame". Специфичното при него е, че той ще покрива 75% от екрана на мобилното устройство на потребителя и ще може да бъде използван за показването на послания чрез изображения, видео и интерактивни графики.

LIDL и NEXT-DC таргетират феновете на планинското колоездене

Автор: NEXT-DC
Преглед на оригинала

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK