Седмични новини за маркетинг и реклама (28 август)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (28 август)

Седмични новини за маркетинг и реклама (28 август)

4088 прочитания

Nielsen ще даде безплатен достъп до данните за радиостанциите в България

Рекламните агенции, клиенти на Nielsen, получават промоционален безплатен достъп до данните за радиоаудиторията. Това съобщиха от компанията по-рано тази седмица. В изследването участват 82 радиостанции от групите на БНР и Communicorp, които са приели данните на Nielsen като официални. От компанията обясняват, че решението за предоставяне на достъп до данните за всички радиостанции, е израз на "желанието на Nielsen да допринесе за по-бързото развитие на радиопазара в страната". Изследването, проведено от Nielsen Admosphere Bulgaria, е национално представително и се извършва в сътрудничество с изследователската агенция IPSOS чрез провеждане на 1000 интервюта месечно. Потребителите на данните разполагат и с аналитичен софтуер на IPSOS.

"Action Global Communications България" поема PR обслужването на "Siemens България"

"Action Global Communications България" ще поеме цялостната PR и комуникационна стратегия на "Siemens България, съобщиха от агенцията. Тя е избрана след конкурс, в който са участвали още пет PR агенции."Изборът на "Action Global Communications България" е част от стратегията на Siemens за още по-активно присъствие в медиите и обществения живот у нас", казва Румяна Парушева, ръководител "Комуникации и връзки с институциите" на "Siemens България". Action Global Communications е международна верига с повече от 44 години опит в комуникациите. Компанията разполага с мрежа от клонове в над 46 държави в Централна и Източна Европа, Средиземноморието, Централна Азия, Близкия изток и Северна Африка. Веригата присъства в България със собствен офис от 1998 г., като е представител за страната и на международната PR верига Weber Shandwick.

MTG започва програма за преструктуриране

Преглед на оригинала

Modern Times Group (MTG, собственик на "Нова броудкастинг груп" в България) започва специална програма, която ще преструктурира медийния гигант през следващите години. Целта е да се подкрепи дигиталната трансформация на групата, да се повишат инвестициите в настоящия бизнес на компанията и да се увеличи растежът. Очаква се новата структура да подобри ефективността на бизнеса и да намали разходите на MTG. Спестените средства от своя страна ще бъдат реинвестирани в разрастването на компанията и нейните дигитални проекти. Самото преструктуриране от своя страна ще започне с предложение за съкращаване на близо 300 работни позиции в Швеция, Норвегия, Дания и Великобритания. Цялостната програма вероятно ще струва на MTG около 700 млн. шведски крони, които ще бъдат осчетоводени за третото тримесечие на 2015 г. По предварителни прогнози преструктурирането ще генерира годишни спестявания от близо 600 млн. шведски крони, които ще се отразят на бюджета на медийната компания през 2017г.

B2B рекламодатели в САЩ са инвестирали 4.8 млрд. долара в реклама през 2014 г.

Стоте най-големи b2b (business to business - бел. авт.) рекламодатели в САЩ са похарчили близо 4.8 млрд. долара за своите комуникации през миналата година. Това посочва проучването на Ad Age Datacenter, което използва данни на Kantar Media. Сумата е с 0.9% по-висока от тази през 2013 г. Бюджетите включват комуникацията на компаниите в телевизия, интернет дисплей, печатни медии, радио- и външна реклама. Най-голямата категория за b2b рекламата в САЩ през миналата година е била телевизията с инвестиции от приблизително 2.9 млрд. долара (7.7% повишение от 2013 г.).  Втората най-активна медиа от микса е интернет с около 685 млн. долара (повишение от 2.7% в сравнение с 2013 г.). Най-големият бизнес рекламодател според изследването е Microsoft, който е отделил близо 232.4 млн. долара през 2014 г. На второ и трето място застават съответно AT&T с 204.6 млн. долара и Verizon с 168.6 млн. долара.

Starcom е новата глобална медийна агенция на Visa

Starcom от групата на Publicis ще измести OMD като глобална медийна агенция на Visa. Конкурсът започна по-рано тази година, а финалисти в него бяха OMD, Starcom и независимата Essence. В САЩ агенцията ще работи съвместно със SocialCode за дигиталните проекти, а Essence ще обслужва автоматизираното купуване на рекламна площ при регионалните проекти, съобщава Ad Age. През 2014 г. от Visa са инвестирaли 112 млн. долара за своята комуникация в САЩ. Това обаче е близо 13% по-малко от бюджетите на компанията през 2013 г. Последният конкурс за медийно обслужване на финансовия гигант е бил през 2007 г. и се е провел съвместно с масивно реорганизиране на компанията.

Новини в 140 символа:

- Snapchat ще си партнира с още 3 медии за своята секция Discover; това са IGN, Tastemade и Mashable - YouTube представи официално платформата си за гейминг лайвстрийм, с която да привлече аудиторията на електронните спортове - Проучване на Salesforce показва, че рекламата в Instagram е по-ефективна от тази във Facebook

Nielsen ще даде безплатен достъп до данните за радиостанциите в България

Рекламните агенции, клиенти на Nielsen, получават промоционален безплатен достъп до данните за радиоаудиторията. Това съобщиха от компанията по-рано тази седмица. В изследването участват 82 радиостанции от групите на БНР и Communicorp, които са приели данните на Nielsen като официални. От компанията обясняват, че решението за предоставяне на достъп до данните за всички радиостанции, е израз на "желанието на Nielsen да допринесе за по-бързото развитие на радиопазара в страната". Изследването, проведено от Nielsen Admosphere Bulgaria, е национално представително и се извършва в сътрудничество с изследователската агенция IPSOS чрез провеждане на 1000 интервюта месечно. Потребителите на данните разполагат и с аналитичен софтуер на IPSOS.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK