Новият творчески директор на Ogilvy Sofia: Фокусът ни е да развиваме силен екип
Агенцията въвежда и нова стратегия за интеграция на екипите си, разказва Илия Яков
Какво се промени в Ogilvy през тази година?
Каква е оценката ви за българския рекламен пазар в момента?
Пазарът никога не е пасивен и спокоен, търпи много размествания и промените винаги са вълнуващи. Обичаме промените и смятаме, че динамиката на пазара би трябвало да е основна движеща сила за всеки творчески екип. В момента се усеща психологическото превъзмогване на кризата и пазарът отново започва да инвестира в по-активна комуникация и по-привлекателни продукти. Радваме се, че клиентите са все по-готови да развиват все по-смели и различаващи ги решения. Още по-хубаво е, че нагласата им все по-малко зависи от това колко голяма е компанията.
Забелязвате ли повишаване на търсенето на онлайн активности от страна на клиентите?
Статистически погледнато, не само ние го забелязваме, а и всички проучвания на пазара. Всяка година има ръст в инвестициите онлайн. "Интернетът" отдавна е основна част от всяка една кампания. Затова в Ogilvy не искаме да делим digital като отделна категория. Работим стратегически за решаване на конретен проблем или постигане на конкретна цел на клиента. Развивайки конкретни концепции, никога не ги разделяме от адекватните за тях комуникационни канали. Не делим медиите на оф- и онлайн понеже нищо в живия живот не се случва само на едно от двете места. Благодарение на седемте професионални екипа в групата ни, сформираме точния "волтрон" за всяка задача. Използваме знанията на всеки от екипа по максимално прецизен начин, така успяваме да предложим истински интегрирани решения.
По какъв начин се отрази на екипа честата смяна на творчески директори в Ogilvy?
Аз мога да говоря единствено за времето, в което аз съм в Ogilvy. Моята цел е работата в екип. Не мисля, че подходът "one man show" е правилното решение. Пазарът е много разностранен като специфики на работата и не смятам, че фокусът върху един човек е правилен. Когато се работи в екип, всеки може да се фокусира върху това, в което е добър, за да се предложи най-доброто решение на клиента. Откакто аз съм в агенцията, работим много по-интегрирано не само в криейтив екипа, но и с останалите екипи - медии, PR, BTL и т.н. Смятам, че това се отразява позитивно както на самата агенция, така и на работата й с клиентите. Ние имаме общо седем специализирани екипи. Това дава много широк спектър от познания за пазара.
Кои са последните конкурси, на които сте участвали?
Стараем се да гледаме на всеки конкурс като стъпка от пътя, който агенцията трябва да извърви. Участваме в конкурсите, които оценяваме като възможност да демонстрираме стрaтегическо мислене, подплътено с адекватни криейтив решения. Сред последните клиенти, които спечелихме са "Градус", ракия "Културна", Big Brother, City Center Sofia, на които предстои интересно препозициониране, и още няколко проекта, за които не можем да говорим преди старта на нещата, които подготвяме заедно с тях. Стараем се да поставяме солидна стратегия в основата на всеки проект, по който работим. С такъв подход спечелихме и по-малки, но иновативни бизнеси като например Domestina – дигиталната платформа за поръчка на домашна помощница, която стартира в България, но скоро излиза и на европейския пазар, където започва да ползва комуникационните услуги на мрежата на Ogilvy. В момента работим и по още няколко конкурса.
Какъв е подходът ви към рекламните конкурси?
В Ogilvy Sofia залагаме на нова стратегия. В момента сме в процес на трансформация, и ще отделим време в това да се докажем и наложим като партньор и консултант в бизнес стратегиите и комуникациите. Искаме да се съсредоточим в използването на нови умения и познания в създаването на по-ефективен и стратегически обвързан криейтив. Вече работим по доста проекти, които ще онагледят тези думи. Дотогава решихме да ограничим участието във фестивали и да съсредоточим време и усилия в развитието на стабилен екип. Целта ни е в рамките на следващата година от нас да излязат проекти, които да покажат новия модел на работа в Ogilvy Sofia. За това и тази година няма да имаме нито една заявка на рекламния фестивал в Албена.
Означава ли спечелването на "Доместина", че сте се насочили повече към комуникацията на стартъпи и малки бизнеси?
Не делим клиентите на малки и големи. Не мислим да се фокусираме върху стартъпи или друг конкретен тип компании. Участваме на такъв тип конкурси, ако видим потенциал за това нашият екип да покаже своите умения и да помогне на бизнеса на клиента. За нас са важни самите проекти и възможностите, които дават.
Какво следва от тук нататък за Ogilvy?
В момента утилизираме нова стратегия и сме в процес на трансформация на цялата група. Добавената ни стойност се крие в интеграцията на всички звена. Това ни позволява да имаме нерекламен подход към рекламните неща. Стремим се да дефинираме реални проблеми на обществото и да работим по тях за нашите клиенти брандове. Фокусът ни е да развиваме екип, който не само има нужните познания за това как работи пазарът, но има и по-различен поглед над криейтива. Звучи като клише, но е много важна цел за нас. Стремим се да развиваме стабилни екипи във всяко звено от нашата група.
Означава ли това, че екипът и групата от агенции ще се разраснат?
Да, екипът всъщност не е константа, а винаги трябва да расте и да се развива. Отскоро имаме нова дигитална медийна агенция, която е ексклузивна в някои аспекти, използвайки конкурентни софтуерни продукти, които никой друг на нашия пазар не използва.
Още по темата
Костин Михайла: Ще минат още няколко години, преди българският рекламен пазар да се възстанови
Изпълнителният директор на MediaCom за Европа, Близкия изток и Африка за тенденциите в рекламата
16 дек 2014MediaCom става част от Ogilvy Group
Рекламната група разширява портфиолото си от агенции с убеждението, че сега е моментът за инвестиции в нови услуги
12 дек 2014
Кои са най-големите комуникационни компании в България и как се променят през последната година
13 дек 2019, 1415 прочитания
14 дек 2019, 10593 прочитания
14 дек 2019, 1292 прочитания
14 дек 2019, 1232 прочитания
14 дек 2019, 1098 прочитания
14 дек 2019, 1003 прочитания
Депутатът вече официално притежава част от изданията, които контролира, но това не променя особено срастването между медии, политика, съдебна власт и бизнес