Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 28 авг 2015, 13:16, 12894 прочитания

Новият творчески директор на Ogilvy Sofia: Фокусът ни е да развиваме силен екип

Агенцията въвежда и нова стратегия за интеграция на екипите си, разказва Илия Яков

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От юни Ogilvy Sofia има нов творчески директор. Илия Яков е част от екипа на агенцията от началото на годината. Започва кариерата си в рекламна агенция "К+К". След това работи за PRO BG и bTV, където интегрира нова CMS система. Занимава се с дигитална реклама и маркетинг в TBWA и Saatchi & Saatchi, където е creative leader на дигиталната агенция Saatchi Interactive. Разговаряхме с него за посоката, в която ще поеме Ogilvy Sofia в развитието си и новите проекти, по които работи агенцията.

Какво се промени в Ogilvy през тази година?


Доста неща се промениха. Стараем се да променим стила на работа и да предлагаме различен тип бизнес решения, базирани на по-стратегическа работа. Затова в момента в Ogilvy създаваме отбор, част от който съм и аз, и основната ни цел е силен екип с ключови познания и умения за задълбочен анализ, но и свеж поглед и нови идеи. Всички участваме в тази промяна и посоката, в която поемаме е дълбока интеграция на екипите, което резултира не просто в креативнoст, а в стратегичеки силни решения. Не предлагаме на клиентите ни просто криейтив за телевизионна или друга реклама, а бизнес стратегия, която стъпва на целите им. В зависимост от казуса, върху който работим, даваме превес на различни комуникационни подходи и канали. Обхващаме всичко, не само ATL, BTL, PR и умно таргетиране през медийни и немедийни канали, но и стратегия за нерекламно отношение към нуждите на конкретната среда. С настоящия екип на Ogilvy Sofia постигаме синхрона, нужен за "закопчване" на гореизброеното със силни творчески решения, които бързо започват да дават резултати.

Каква е оценката ви за българския рекламен пазар в момента?

Пазарът никога не е пасивен и спокоен, търпи много размествания и промените винаги са вълнуващи. Обичаме промените и смятаме, че динамиката на пазара би трябвало да е основна движеща сила за всеки творчески екип. В момента се усеща психологическото превъзмогване на кризата и пазарът отново започва да инвестира в по-активна комуникация и по-привлекателни продукти. Радваме се, че клиентите са все по-готови да развиват все по-смели и различаващи ги решения. Още по-хубаво е, че нагласата им все по-малко зависи от това колко голяма е компанията.



Забелязвате ли повишаване на търсенето на онлайн активности от страна на клиентите?

Статистически погледнато, не само ние го забелязваме, а и всички проучвания на пазара. Всяка година има ръст в инвестициите онлайн. "Интернетът" отдавна е основна част от всяка една кампания. Затова в Ogilvy не искаме да делим digital като отделна категория. Работим стратегически за решаване на конретен проблем или постигане на конкретна цел на клиента. Развивайки конкретни концепции, никога не ги разделяме от адекватните за тях комуникационни канали. Не делим медиите на оф- и онлайн понеже нищо в живия живот не се случва само на едно от двете места. Благодарение на седемте професионални екипа в групата ни, сформираме точния "волтрон" за всяка задача. Използваме знанията на всеки от екипа по максимално прецизен начин, така успяваме да предложим истински интегрирани решения.

По какъв начин се отрази на екипа честата смяна на творчески директори в Ogilvy?

Аз мога да говоря единствено за времето, в което аз съм в Ogilvy. Моята цел е работата в екип. Не мисля, че подходът "one man show" е правилното решение. Пазарът е много разностранен като специфики на работата и не смятам, че фокусът върху един човек е правилен. Когато се работи в екип, всеки може да се фокусира върху това, в което е добър, за да се предложи най-доброто решение на клиента. Откакто аз съм в агенцията, работим много по-интегрирано не само в криейтив екипа, но и с останалите екипи - медии, PR, BTL и т.н. Смятам, че това се отразява позитивно както на самата агенция, така и на работата й с клиентите. Ние имаме общо седем специализирани екипи. Това дава много широк спектър от познания за пазара.

Кои са последните конкурси, на които сте участвали?

Стараем се да гледаме на всеки конкурс като стъпка от пътя, който агенцията трябва да извърви. Участваме в конкурсите, които оценяваме като възможност да демонстрираме стрaтегическо мислене, подплътено с адекватни криейтив решения. Сред последните клиенти, които спечелихме са "Градус", ракия "Културна", Big Brother, City Center Sofia, на които предстои интересно препозициониране, и още няколко проекта, за които не можем да говорим преди старта на нещата, които подготвяме заедно с тях. Стараем се да поставяме солидна стратегия в основата на всеки проект, по който работим. С такъв подход спечелихме и по-малки, но иновативни бизнеси като например Domestina – дигиталната платформа за поръчка на домашна помощница, която стартира в България, но скоро излиза и на европейския пазар, където започва да ползва комуникационните услуги на мрежата на Ogilvy. В момента работим и по още няколко конкурса.

Какъв е подходът ви към рекламните конкурси?

В Ogilvy Sofia залагаме на нова стратегия. В момента сме в процес на трансформация, и ще отделим време в това да се докажем и наложим като партньор и консултант в бизнес стратегиите и комуникациите. Искаме да се съсредоточим в използването на нови умения и познания в създаването на по-ефективен и стратегически обвързан криейтив. Вече работим по доста проекти, които ще онагледят тези думи. Дотогава решихме да ограничим участието във фестивали и да съсредоточим време и усилия в развитието на стабилен екип. Целта ни е в рамките на следващата година от нас да излязат проекти, които да покажат новия модел на работа в Ogilvy Sofia. За това и тази година няма да имаме нито една заявка на рекламния фестивал в Албена.

Означава ли спечелването на "Доместина", че сте се насочили повече към комуникацията на стартъпи и малки бизнеси?

Не делим клиентите на малки и големи. Не мислим да се фокусираме върху стартъпи или друг конкретен тип компании. Участваме на такъв тип конкурси, ако видим потенциал за това нашият екип да покаже своите умения и да помогне на бизнеса на клиента. За нас са важни самите проекти и възможностите, които дават.

Какво следва от тук нататък за Ogilvy?

В момента утилизираме нова стратегия и сме в процес на трансформация на цялата група. Добавената ни стойност се крие в интеграцията на всички звена. Това ни позволява да имаме нерекламен подход към рекламните неща. Стремим се да дефинираме реални проблеми на обществото и да работим по тях за нашите клиенти брандове. Фокусът ни е да развиваме екип, който не само има нужните познания за това как работи пазарът, но има и по-различен поглед над криейтива. Звучи като клише, но е много важна цел за нас. Стремим се да развиваме стабилни екипи във всяко звено от нашата група.

Означава ли това, че екипът и групата от агенции ще се разраснат?

Да, екипът всъщност не е константа, а винаги трябва да расте и да се развива. Отскоро имаме нова дигитална медийна агенция, която е ексклузивна в някои аспекти, използвайки конкурентни софтуерни продукти, които никой друг на нашия пазар не използва.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (27 май)

Рекламна спортна пауза; Започна подаването на заявки в конкурса "PR приз 2020" и "Сайт на годината"; Подкастът на Джо Роугън вече само в Spotify; Новата кампания на Nike и др.

27 май 2020, 1323 прочитания

"Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник" 2 "Репортери без граници" осъди натиска на властта над "Капитал" и "Дневник"

Организацията смята, че запорът на активи на Иво и Галя Прокопиеви се извършва, за да се измести вниманието от скандала за търговия с влияние в хазарта

23 май 2020, 5490 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Пеевски излиза от сянката си. Е, и?

Депутатът вече официално притежава част от изданията, които контролира, но това не променя особено срастването между медии, политика, съдебна власт и бизнес

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Със 750 млрд. евро срещу корона кризата

Брюксел предлага амбициозен план за възстановяване. Битката предстои

Епидемията от COVID-19 в Русия е много по-тежка, отколкото Кремъл признава

Подобно на своя съветски предшественик, системата на Владимир Путин е пълна с лъжи

Кино: "Пералнята"

Тайният живот на парите в черна комедия от Содърбърг

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10