Новият творчески директор на Ogilvy Sofia: Фокусът ни е да развиваме силен екип
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новият творчески директор на Ogilvy Sofia: Фокусът ни е да развиваме силен екип

Тази година Ogilvy Sofia няма да вземе участие в местния рекламен фестивал ФАРА, за да се фокусира върху създаването на стабилен екип.

Новият творчески директор на Ogilvy Sofia: Фокусът ни е да развиваме силен екип

Агенцията въвежда и нова стратегия за интеграция на екипите си, разказва Илия Яков

13591 прочитания

Тази година Ogilvy Sofia няма да вземе участие в местния рекламен фестивал ФАРА, за да се фокусира върху създаването на стабилен екип.

© Надежда Чипева


От юни Ogilvy Sofia има нов творчески директор. Илия Яков е част от екипа на агенцията от началото на годината. Започва кариерата си в рекламна агенция "К+К". След това работи за PRO BG и bTV, където интегрира нова CMS система. Занимава се с дигитална реклама и маркетинг в TBWA и Saatchi & Saatchi, където е creative leader на дигиталната агенция Saatchi Interactive. Разговаряхме с него за посоката, в която ще поеме Ogilvy Sofia в развитието си и новите проекти, по които работи агенцията.

Какво се промени в Ogilvy през тази година?

Доста неща се промениха. Стараем се да променим стила на работа и да предлагаме различен тип бизнес решения, базирани на по-стратегическа работа. Затова в момента в Ogilvy създаваме отбор, част от който съм и аз, и основната ни цел е силен екип с ключови познания и умения за задълбочен анализ, но и свеж поглед и нови идеи. Всички участваме в тази промяна и посоката, в която поемаме е дълбока интеграция на екипите, което резултира не просто в креативнoст, а в стратегичеки силни решения. Не предлагаме на клиентите ни просто криейтив за телевизионна или друга реклама, а бизнес стратегия, която стъпва на целите им. В зависимост от казуса, върху който работим, даваме превес на различни комуникационни подходи и канали. Обхващаме всичко, не само ATL, BTL, PR и умно таргетиране през медийни и немедийни канали, но и стратегия за нерекламно отношение към нуждите на конкретната среда. С настоящия екип на Ogilvy Sofia постигаме синхрона, нужен за "закопчване" на гореизброеното със силни творчески решения, които бързо започват да дават резултати.

Каква е оценката ви за българския рекламен пазар в момента?

Пазарът никога не е пасивен и спокоен, търпи много размествания и промените винаги са вълнуващи. Обичаме промените и смятаме, че динамиката на пазара би трябвало да е основна движеща сила за всеки творчески екип. В момента се усеща психологическото превъзмогване на кризата и пазарът отново започва да инвестира в по-активна комуникация и по-привлекателни продукти. Радваме се, че клиентите са все по-готови да развиват все по-смели и различаващи ги решения. Още по-хубаво е, че нагласата им все по-малко зависи от това колко голяма е компанията.

Забелязвате ли повишаване на търсенето на онлайн активности от страна на клиентите?

Статистически погледнато, не само ние го забелязваме, а и всички проучвания на пазара. Всяка година има ръст в инвестициите онлайн. "Интернетът" отдавна е основна част от всяка една кампания. Затова в Ogilvy не искаме да делим digital като отделна категория. Работим стратегически за решаване на конретен проблем или постигане на конкретна цел на клиента. Развивайки конкретни концепции, никога не ги разделяме от адекватните за тях комуникационни канали. Не делим медиите на оф- и онлайн понеже нищо в живия живот не се случва само на едно от двете места. Благодарение на седемте професионални екипа в групата ни, сформираме точния "волтрон" за всяка задача. Използваме знанията на всеки от екипа по максимално прецизен начин, така успяваме да предложим истински интегрирани решения.

По какъв начин се отрази на екипа честата смяна на творчески директори в Ogilvy?

Аз мога да говоря единствено за времето, в което аз съм в Ogilvy. Моята цел е работата в екип. Не мисля, че подходът "one man show" е правилното решение. Пазарът е много разностранен като специфики на работата и не смятам, че фокусът върху един човек е правилен. Когато се работи в екип, всеки може да се фокусира върху това, в което е добър, за да се предложи най-доброто решение на клиента. Откакто аз съм в агенцията, работим много по-интегрирано не само в криейтив екипа, но и с останалите екипи - медии, PR, BTL и т.н. Смятам, че това се отразява позитивно както на самата агенция, така и на работата й с клиентите. Ние имаме общо седем специализирани екипи. Това дава много широк спектър от познания за пазара.

Кои са последните конкурси, на които сте участвали?

Стараем се да гледаме на всеки конкурс като стъпка от пътя, който агенцията трябва да извърви. Участваме в конкурсите, които оценяваме като възможност да демонстрираме стрaтегическо мислене, подплътено с адекватни криейтив решения. Сред последните клиенти, които спечелихме са "Градус", ракия "Културна", Big Brother, City Center Sofia, на които предстои интересно препозициониране, и още няколко проекта, за които не можем да говорим преди старта на нещата, които подготвяме заедно с тях. Стараем се да поставяме солидна стратегия в основата на всеки проект, по който работим. С такъв подход спечелихме и по-малки, но иновативни бизнеси като например Domestina – дигиталната платформа за поръчка на домашна помощница, която стартира в България, но скоро излиза и на европейския пазар, където започва да ползва комуникационните услуги на мрежата на Ogilvy. В момента работим и по още няколко конкурса.

Какъв е подходът ви към рекламните конкурси?

В Ogilvy Sofia залагаме на нова стратегия. В момента сме в процес на трансформация, и ще отделим време в това да се докажем и наложим като партньор и консултант в бизнес стратегиите и комуникациите. Искаме да се съсредоточим в използването на нови умения и познания в създаването на по-ефективен и стратегически обвързан криейтив. Вече работим по доста проекти, които ще онагледят тези думи. Дотогава решихме да ограничим участието във фестивали и да съсредоточим време и усилия в развитието на стабилен екип. Целта ни е в рамките на следващата година от нас да излязат проекти, които да покажат новия модел на работа в Ogilvy Sofia. За това и тази година няма да имаме нито една заявка на рекламния фестивал в Албена.

Означава ли спечелването на "Доместина", че сте се насочили повече към комуникацията на стартъпи и малки бизнеси?

Не делим клиентите на малки и големи. Не мислим да се фокусираме върху стартъпи или друг конкретен тип компании. Участваме на такъв тип конкурси, ако видим потенциал за това нашият екип да покаже своите умения и да помогне на бизнеса на клиента. За нас са важни самите проекти и възможностите, които дават.

Какво следва от тук нататък за Ogilvy?

В момента утилизираме нова стратегия и сме в процес на трансформация на цялата група. Добавената ни стойност се крие в интеграцията на всички звена. Това ни позволява да имаме нерекламен подход към рекламните неща. Стремим се да дефинираме реални проблеми на обществото и да работим по тях за нашите клиенти брандове. Фокусът ни е да развиваме екип, който не само има нужните познания за това как работи пазарът, но има и по-различен поглед над криейтива. Звучи като клише, но е много важна цел за нас. Стремим се да развиваме стабилни екипи във всяко звено от нашата група.

Означава ли това, че екипът и групата от агенции ще се разраснат?

Да, екипът всъщност не е константа, а винаги трябва да расте и да се развива. Отскоро имаме нова дигитална медийна агенция, която е ексклузивна в някои аспекти, използвайки конкурентни софтуерни продукти, които никой друг на нашия пазар не използва.

От юни Ogilvy Sofia има нов творчески директор. Илия Яков е част от екипа на агенцията от началото на годината. Започва кариерата си в рекламна агенция "К+К". След това работи за PRO BG и bTV, където интегрира нова CMS система. Занимава се с дигитална реклама и маркетинг в TBWA и Saatchi & Saatchi, където е creative leader на дигиталната агенция Saatchi Interactive. Разговаряхме с него за посоката, в която ще поеме Ogilvy Sofia в развитието си и новите проекти, по които работи агенцията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    milko_stoyanov avatar :-P
    Milko Stoyanov

    СТРЕСНАТ-ТРОГНАТ-ОЧАРОВАН...

    Стана ми интересно, девети или десети пореден Криейтив директор в любимото ми Ogilvy. Чета, чета и нещо усещам как мозъчните ми клетки (и трите) започват да се препотяват. Лелиии, човекът яко се е назобал с бомбастичните лафове на бранша...

    "Не предлагаме на клиентите ни просто криейтив за телевизионна или друга реклама, а бизнес стратегия, която стъпва на целите им. В зависимост от казуса, върху който работим, даваме превес на различни комуникационни подходи и канали. Обхващаме всичко, не само ATL, BTL, PR и умно таргетиране през медийни и немедийни канали, но и стратегия за нерекламно отношение към нуждите на конкретната среда."

    Готов е за политиката. Там говорят точно така - гръмко и продължително, без да е задължително да се каже нещо по същество. Отваряш книгата или интервюто на някой американски гуру (Алекс Богъски, да речем) и... бум - съвсем различен тон, прости и ясни мисли, без да те е страх, че звучиш недостатъчно префърцунено.

    "...утилизираме нова стратегия и сме в процес на трансформация на цялата група. Добавената ни стойност се крие в интеграцията на всички звена. Това ни позволява да имаме нерекламен подход към рекламните неща."

    УСПЕХ, КОЛЕГИ, В УТИЛИЗАЦИЯТА, ТРАНСФОРМАЦИЯТА И БЛАБЛАЛИЗАЦИЯТА НА ИНТЕГРАЦИЯТА НА НЕРЕКЛАМНИТЕ НЕЩА. Може да почнете например с "Биг Брадър" - че там простотията е... леле майко! Особено щом умеете "да дефинираме реални проблеми на обществото"...

  • 2
    brontozavarbgr avatar :-P
    brontozavarbgr

    "Но то, аслъ, човек бидува човек, ама и човек, човек бидува и магаре...", както казва филмовия герой Дилбер Танас. :)

  • 3
    stavrogin avatar :-|
    Stavrogin

    ужас, болен мозък, казвам го без да обиждам, просто наистина считам,че подобен тип мислен не само няма нищо общо с креативността, а тъкмо обратно - с едно колосално затъпяване, рекламите трябва да бъдат забранени като вредни и да имат специализирано място в интернет или телевизията както порно каналите

  • 4
    gph1410858172376982 avatar :-|
    Ivan Stoev

    Напълно подкрепям прежде писалите... Това май е най-сериозния проблем на повечето творчески директори, а от там и на агенциите им - толкова са си повярвали, че от високопарност не им остава време да слязат на земята и видят на кой говорят. Този иначе засукан младеж, ако го изправиш срещу един 50 годишен мъж от Нова Загора напр., който си купува пиле Градус, няма да могат да се разберат, толкова различен български говорят двамата...

  • 5
    oligofree avatar :-?
    Radoslav Minchev

    До коментар [#1] от "Milko Stoyanov":

    Благодаря за градивните редове, чичо Милко! :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.