Губят ли смисъл рекламните фестивали

В навечерието на ФАРА попитахме рекламистите как се променя значението на най-голямото рекламно събитие в страната

Shutterstock    ©  Shutterstock
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

"Едно от най-странните неща в рекламата е продължителният фокус върху нас самите, а не върху хората. Ние сме сравнително затворена индустрия: пием в едни и същи пъбове и имаме специализирани издания, в които разпространяваме клюки. Но именно това ни е отдалечило от реалността на обикновения човек. Ако трябва да сме честни, ние като индустрия предпочитаме да гледаме клиентите си, а не потребителите." Думите са на Том Гудуин, старши вицепрезидент "Стратегии и иновации" в Havas Media, казани в навечерието на най-големия рекламен фестивал в Кан от трибуната на британското издание The Guardian.

Текстът му бързо доби популярност и предизвика дискусия, тъй като представя различна гледна точка, с която участниците на престижния конкурс не са свикнали. А именно, че рекламите, които получават награди там, често не са тези, които потребителите харесват или дори забелязват в реалния свят. "Намираме се по средата на изкривяване на реалността. Няма припокриване на това какви кампании правят брандовете и какво всъщност преживяваме ние като потребители", смята Гудуин. "Никога не съм получавал награда от вендинг машина за това, че съм се смял, нито пък някоя компания ми е казвала, че съм красив", допълва той. Според него фестивалът в Кан се е превърнал във "фетишизиране на нови възможности и невероятни предложения". От друга страна, той посочва, че самата индустрия се е усложнила и е задълбала излишно в наградните категории. По този начин браншът залага твърде много на конкретни подходи, а не на цялостните креативни решения, каквито фестивалите всъщност трябва да отличават.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    issunboshi avatar :-|
    xflood
    • - 6
    • + 2

    Реклама = Масова манипулация

    Рекламите трябва да бъдат ограничени със закон!

    Нередност?
Нов коментар