С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 сеп 2015, 15:35, 8840 прочитания

Пътят към ФАРА 2015

Какво да очакваме от новото издание на най-важния фестивал за рекламната индустрия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Триумф над бюджета". Това е мотото, под което ще премине новото издание на ФАРА, най-важното събитие за рекламната индустрия през годината. Идеята е на рекламна агенция The Smarts, която създаде кампанията за фестивала и поставя акцент върху ограниченията, които свитите бюджети за реклама поставят пред силните идеи.

Събитието, което събира на едно място агенции, рекламодатели и медии, се провежда от 9 до 12 септември в курортния комплекс Албена. А конкурсът на ФАРА оценява най-смелите и добри идеи, кампании и агенции през годината. Като част от програмата традиционно ще има лектори от международни рекламни и медийни мрежи, както и творческа академия за начинаещи рекламисти, организирана от Saatchi&Saatchi. Тази година младите таланти ще работят по бриф с помощта на Начо Естейре, преподавател в Miami Ad School, Мадрид.


Вижте какви са очакванията, критериите и критиките, които отправят представителите на медийното и творческото жури в навечерието на шестнадесетото издание на ФАРА.
А на www.capital.bg всеки ден ще откривате актуална информация как протича фестивалът, кои кампании продължават напред и кои агенции ще си тръгнат с награди от форума.
 
#Очакванията

"Досега винаги е имало разбирането, че журито отразява гледната точка на агенциите, които са в него. Сега, когато има нови членове и представители на други агенции, надявам се оценяването да стане по-открито и обективно. До някаква степен това може да промени и критериите, а и фестивалът да стане малко по-отворен."
Момчил Захариев, творчески директор на Next-DC

"Очаквам да видя нещата, които са ми се изплъзвали от радара. Големите ги знаем всички, но по-бутиковите изпълнения - събития, на които не е имало как да присъстваш например, са винаги интересни и ти помагат да си свериш часовника. Интересни са ми и новопоявяващите се агенции, от които всяка година има няколко, които те изненадват."
Марин Костов, творчески директор и партньор в Аll Channels | Advertising

"Очаквам да видя по-отворен фестивал. Мисля, че тази година ще има повече участници. Пазарът се промени и има няколко нови агенции, които със сигурност ще присъстват. Това говори за движение на пазара, което винаги е добре. Идеята за провеждането на академията Saatchi Circle също е добра и ще дoвeде интересни хора на фестивала."
Илия Яков, творчески директор на Ogilvy Group Sofia
 
#Критериите

"Първо и основно, всяка заявка трябва да има добра идея. Ако няма добра идея, колкото и да ми харесва изпълнението, колкото и да ми е симпатично като продукт, не мога да го оценя максимално. В крайна сметка ние сме в бизнеса с идеите и то с тези, които работят, защото не се занимаваме с изкуство. Ако трябва да съм по-конкретен - един прекрасен телевизионен клип, колкото и да е приятен за гледане, ако в него няма идея, която да е насочена към естеството на рекламата - т.е. да продава повече и по-възможност за повече пари, той няма място на този фестивал."
Радослав Бимбалов, творчески директор на The Smarts

"На позициите, на които сме, сме жури всеки един ден на идеите на нашите екипи. За мен критерий би бил например да насърча идея, която бих пуснал от нашата агенция. Идея, която смятам, че си върши работата, представя добрия вкус и дава добавена стойност на хората - комбинира емоции и функционалност. Идеите, които ние журираме, трябва да са пример за бранша. Бих искал напред да продължат реклами, за които си казвам клишето: "Как не ми дойде на мен тази идея?"
Антон Георгиев, творчески директор на Publicis

"Това, което първо се опитвам да открия, е брифът. Ако го намеря лесно, значи агенцията си е свършила работата. Важно е да бъде измерван и ефектът от рекламата. Това не е Effie, но в крайна сметка рекламата трябва да продава. При равни условия на две кампании - страхотни като идеи и като екзекуции, по-добре се оценява тази с по-добри резултати. Гледат се и неща като релевантност, адекватност и оригиналност на идеята."
Десислава Олованова, партньор в reforma
 
#Малките или големите

"Иска ми се на ФАРА да виждаме представени повече агенции извън кръга на "обичайните заподозрени". Има доста по-малки, профилирани агенции, които имат какво да покажат. Ако не го правят, това е знак, че в момента не виждат фестивала в Албена като "своя" платформа за изява и е добре организаторите да помислят как смятат да променят това."
Георги Гавазов, управляващ партньор в Saatchi&Saatchi

"Тенденцията през последните години е именно малките агенции да се представят добре, но не очаквам много нови и различни участници."
Десислава Векилска, Client service director на Next-DC
 
#Идеите срещу бюджетите

"Бюджетът не е нещо, което се подарява на идеята, нито пък има сблъсък между идеи и бюджет. Бюджетът е инвестиция, която съответният клиент е решил да направи и бива похарчена, защото смята, че ще успее да спечели повече от нея. Идеята е това, което може да помогне на инвестицията да бъде още по-успешна. Успехът и печалбите са функция от вложените средства. По-рисковите инвестиции са с по-голяма доходност. Случвало се е клиенти да си променят бюджета, когато ги убедиш, че определена идея ще им повлияе върху продажбите и ще им помогне да имат успех."
Марсел Леви, творчески директор на Noble Graphics

"Не разсъждавам за бюджета като някакво ограничение. По-скоро той е тип параметър, който е зададен предварително и ти дава поле за действие, в което можеш да избереш най-правилните подходи и канали, които да ти свършат работа."
Момчил Захариев, творчески директор на Next-DC

"Бюджетът не е единственият фактор за успеха на една кампания. Но винаги е фактор. За постигането на която и да е комуникационна цел е необходим бюджет. Агенцията може да намери начин да направи максимума с наличните средства, но не може да прави и не трябва да обещава чудеса."
Георги Гавазов, управляващ партньор в Saatchi&Saatchi
 
#Има ли нужда от промяна

"Досега ФАРА беше нещо като награда за тези, които са се справили добре през годината. Тази година беше първата, в която ми беше трудно да мотивирам хората от агенцията да отидат на ФАРА. Това може би се дължи на факта, че от 16 години фестивалът е един и същ - няма елемент на изненада, няма добавена стойност. Преди няколко години се появиха очаквания, че нещо ще е по-различно, но това не се случи. След миналогодишната ФАРА изгубихме страшно много време в това да обсъдим и опишем всичките ни предложения за промени, но управителният съвет на БАКА дори не организира среща, след като ги получи. Отговориха ни с едно изречение, че тази година няма да има промени, а ще ги направим следващата година. Аз не вярвам обаче и тогава да се промени нещо. Едно от задължителните неща, които трябва да се променят, са категориите в медийния фестивал. Там ще видите и тази година, че има заявки, които са подадени не където трябва, както и заявки, които са толкова далеч една от друга, че не могат да се сравняват. Това се дължи на факта, че когато са правени правилата и категориите, за съжаление е било зората на рекламата в България."
Десислава Оливанова, партньор в reforma

"Продължавам да смятам, че трябва да променим начина, по който подбираме журито на този фестивал. За мен основният проблем е, че журито не е съставено от хора, които са там, защото са доказани личности, а защото са представители на агенции, които са спечелили едни награди. Това обезценява ролята на това жури и създава проблем за борбата с негативните оценки към работата му. Да, лявата ръка дава на дясната ръка и после двете ръкопляскат, но се надявам това да се промени, за да отворим фестивала и да каним в журито хора, които не са толкова пряко свързани с бизнеса. Една от целите, които обсъждахме и с БАКА, е да привлечем повече интереса и на рекламодателите, защото е хубаво те да са там - да видят какво се случва, да видят всички агенции на едно място."
Радослав Бимбалов, съосновател и творчески директор на The Smarts
 
#Рекламният пазар през 2015

"Бизнесът беше песимистично настроен през цялата година. Не се правеха много смели инвестиции и не е имало очаквания за повишаване на потреблението. Рекламата е лесен барометър за измерване на случващото се, защото тя е функция на това какви планове и очаквания има бизнесът. Доста плахо се действаше според мен с инвестициите с изключение на телекомуникационния сектор. Това надали се дължи на някаква промяна на пазара. Просто конюнктурно се смениха собственици и чисто стратегически се получи комуникационна война между компаниите, което пък е интересно за наблюдение."
Марсел Леви, председател на творческото жури и творчески директор на Noble Graphics

"Много големи рекламодатели смениха медийните и рекламните си агенции. Впечатление ми направи и последвалата непосредствено след миналогодишния фестивал миграция на кадри от една агенция в друга. Друга тенденция напоследък е клиентите да очакват от рекламната агенция не просто кампания, а цяла бизнес стратегия. Но това показва развитие в мисленето на клиентите и мотивира нас, агенциите."
Надежда Трифонова, творчески директор на NRG Creative Boutique<
 
Кой ще оценява рекламите на ФАРА 2015

Творческо жури:
Марсел Леви, творчески директор на Noble Graphics - председател
Андрей Андреев-Вини, творчески директор на New Moment
Антон Георгиев, творчески директор на Publicis Sofia
Велина Мавродинова, творчески директор на "Ентусиазъм"
Ивелина Гичева, творчески директор на Tribal Worldwide, София
Илия Яков, творчески директор на Ogilvy Group Sofia
Йордан Жечев, творчески директор на DDB Sofia
Йордан Петков, творчески директор на reforma
Марин Костов-Мъро, творчески директор и партньор в Аll Channels | Advertising
Момчил Захариев, творчески директор на Next-DC
Надежда Трифонова, творчески директор на NRG Creative Boutique
Пабло Паласон, творчески директор на Saatchi&Saatchi Sofia
Радослав Бимбалов, творчески директор на The Smarts
Станислава Ивкова, творчески директор на РА Крес

Медийно жури:
Десислава Векилска, Client service director на Next-DC - председател
Владимир Стоилов, Director Client Leadership на Ogilvy Group/Mindshare
Георги Гавазов, управляващ партньор в Saatchi&Saatchi
Десислава Олованова, партньор в reforma
Иво Алтънов, управляващ директор в Noble Graphics
Мирослав Тонев, медия мениджър в New Moment New Ideas Company



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (12 ноември)

Местните избори 2019 - с най-евтина кампания в медиите; guts&brainsDDB спечелиха две награди в конкурса "Effie Унгария"; Кои са финалистите в "Effie България" 2019 г.; Discovery иска да създаде собствена стрийминг платформа, Новата кампания на WSJ и др.

12 ное 2019, 475 прочитания

Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв 4 Дефицитът на БНТ вече е 71 млн. лв

Депутатите смятат да вдигнат леко бюджета на телевизията за 2020 г. до 70 млн. лв., а за БНР - до 47.44 млн. лв.

9 ное 2019, 2572 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
ФАРА, Ден Първи: Без радио реклами на финала

В първия кръг на конкурса нито една заявка от категорията "Радио реклама" не събра достатъчно гласове от журито

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10