С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 сеп 2015, 19:12, 3757 прочитания

ФАРА, Ден Първи: Без радио реклами на финала

В първия кръг на конкурса нито една заявка от категорията "Радио реклама" не събра достатъчно гласове от журито

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Без финалисти в категорията "Радио реклама" и слабо представяне на категорията "Социални медии". Такава е равносметката след първия ден на рекламния фестивал ФАРА, в който журито на конкурса оценяваше реклами в общо четири категории. Разбира се, в следващите етапи на гласуване и дискусии журито може да преразгледа своите оценки от днешния ден, а финалният списък с борещите се за награди проекти ще стане ясен в събота.

Рекламният фестивал ФАРА, който събира представители на агенции, медии и рекламодатели в курортния комплекс Албена, започна днес и ще продължи до 12 септември, когато ще бъдат обявени победителите във всички 33 категории. Новост във фестивала е фактът, че категорията "Автореклама" е отпаднала.


Тази година заявките за участие наброяват 376, което е близо два пъти повече спрямо 2014г. Най-оспорваните подкатегории са "Art Direction" и "Корпоративна и бранд идентичност" от категория "Дизайн и текст" със съответно 39 и 27 участващи проекта. Най-ниско участие пък има в категорията "Прес реклама", в чиито три подкатегории се състезават общо 19 заявки.

Между 9 и 11 септември 20-членното жури на ФАРА (виж карето) ще оценява заявките на всички 33 агенции, преминали т.нар. "техническа комисия" (т.е. проектите, които отговарят на критериите на фестивала). Днес членовете на журито разгледаха участващите кампании в категориите "Digital" (подкатегории "Уебсайтове, микросайтове и мобилни проложения", "Онлайн реклама" и "Социални медии") и "Радио реклама".

По време на първия кръг на журиране само 3 кампании "Launch Интерактивни citylights", DDB Sofia за "Теленор" и "Porn or Prom", DDB Sofia за "Moto-Pfohe" в категорията "Уебсайтове, микросайтове и мобилни проложения" събраха категорично подкрепата на журито, както и "Опаковката предпазва от мръсни курсори", Saatchi&Saatchi за "Лидл България" в категорията "Онлайн реклама".



Кой ще оценява рекламите на ФАРА 2015

Творческо жури:

Марсел Леви, творчески директор на Noble Graphics - председател
Андрей Андреев - Вини, творчески директор на New Moment
Антон Георгиев, творчески директор на Публисис София
Велина Мавродинова, творчески директор на Ентусиазъм
Ивелина Гичева, творчески директор на Tribal Worldwide, София
Илия Яков, творчески директор на Ogilvy Group Sofia
Йордан Жечев, творчески директор на ДДБ София
Йордан Петков, творчески директор на reforma
Марин Костов - Мъро, творчески директор и партньор на Аll Channels | Advertising
Момчил Захариев, творчески директор на Next-DC
Надежда Трифонова, творчески директор на NRG Creative Boutique
Пабло Паласон, творчески директор на Saatchi&Saatchi
Радослав Бимбалов, творчески директор на The Smarts
Станислава Ивкова, творчески директор на РА Крес

Медийно жури:
Десислава Векилска, Client service director на Next-DC - председател
Владимир Стоилов, Director Client Leadership на Ogilvy Grouo/Mindshare
Георги Гавазов, управляващ партньор в Saatchi&Saatchi
Десислава Олованова, партньор в reforma
Иво Алтънов, управляващ директор в Noble Graphics
Мирослав Тонев, медиа мениджър в New Moment New Ideas Company

Ето и списък с всички борещи се кампании в четирите категории, както и гласовете, които получиха те по време на първия кръг на журиране:

"Уебсайтове, микросайтове и мобилни проложения"

- "Acer Predator", Ilyan.com за CMM97 - ДА 2, НЕ 12
- "Launch Интерактивни citylights", DDB Sofia за "Теленор" - ДА 11, НЕ 1 (продължава напред)
- "Porn or Prom", DDB Sofia за "Moto-Pfohe" - ДА 12, НЕ 0 (
продължава напред)
- "Garlic Challenge", Ilyan.com за Ilyan.com - ДА 1, НЕ 13
- "Деба", The Smarts за Tiger - ДА 1, НЕ 12
- "Емблематичните сгради на България", Tribal Worldwide Sofia за Alpha Bank Bulgaria - ДА 3, НЕ 9
- "Кажи добра дума, де!", All Channels Communication Group за All Channels Communication Group - ДА 1, НЕ 12
- "Превърти интернета", The Smarts за "Мтел" - ДА 2, НЕ 11
- "Налей време в правилната чаша", All Channels Communication Group за "Загорка" АД - ДА 1, НЕ 12
- "Прецакай #КОЙ", The Smarts за "Дневник.bg" - ДА 0, НЕ 13
- "Рекламата на Капитал", Tribal Worldwide Sofia за "Икономедиа" АД - ДА 3, НЕ 9
- "Фотоаватар", ББДО Груп/Графити ББДО за bTV Media Group - ДА 6, НЕ 8


"Онлайн реклама"


- "Да бъдеш баща", reforma за "Асоциация "Родители" - ДА 5, НЕ 8
- "Прецакай #КОЙ", The Smarts за "Дневник.bg" - ДА 0, НЕ 13
- "Ти водиш - тийзър кампания", The Smarts за "Мтел" - ДА 1, НЕ 12
- "Можеш да живееш на гости. Ти избра да живееш у дома", The Smarts за UniCredit Bulbank - ДА 1, НЕ 12
- "Превърти интернета", The Smarts за "Мтел" - ДА 0, НЕ 13
- "Таймер", Noble Graphics за "Еконт" - ДА 5, НЕ 9
- "Опаковката предпазва от мръсни курсори", Saatchi&Saatchi за "Лидл България" - ДА 10, НЕ 3 (продължава напред)
- "Приемните родители са приемащи родители", The Smarts за "Национална асоциация за приемна грижа" - ДА 0, НЕ 13
- "SKIP AD (preroll видео за онлайн кампания)", Archer Ideas за "Пощенска банка" - ДА 0, НЕ 13

"Социални медии"

- "ABSOLUT Tweet bar", DDB Sofia за Pernod Ricard Bulgaria - ДА 5, НЕ 7
- "Как отвлякохме туитър канала на Мтел", All Channels Communication Group за "Мобилтел" ЕАД - ДА 6, НЕ 7
- "Ти водиш - тийзър кампания", The Smarts за "Мтел" - ДА 1, НЕ 11
- "Глупостта е навсякъде около нас", All Channels Communication Group за FOX International Channels Bulgaria - ДА 4, НЕ 9
- "Контрабанда", "Публисис" АД за "Магазин Контрабанда" - ДА 5, НЕ 6
- "Пиене по уругвайски Real Time", Ilyan.com за Carlsberg Bulgaria - ДА 3, НЕ 11

"Радио реклама"
 
- "В чест на Грил Майстора", Saatchi&Saatchi за "Лидл България" - ДА 1, НЕ 10
- "Глупостта е навсякъде около нас - серия от три: Баланс, Глей са, Гравитация", All Channels Communication Group за FOX International Channels Bulgaria - ДА 0, НЕ 13
- "Да дариш кръв няма цена", "Публисис" АД за "Български алианс за кръводаряване" - ДА 0, НЕ 11
- "Малко лудост всеки ден", Virus Creative за Sofia Ring Mall - ДА 0, НЕ 13
- "Опаковката предпазва и от излишни звуци", Saatchi&Saatchi за "Лидл България" - ДА 1, НЕ 10
- "Първи април", reforma за "Мобилтел" - ДА 3, НЕ 10
- "S.O.S. от природата, сериа от 2", All Channels Communication Group за "Загорка" АД - ДА 1, НЕ 12
- "Ти водиш - тийзър кампания", The Smarts за "Мтел" - ДА 0, НЕ 13
- "!", Noble Graphics за "Бони" - ДА 1, НЕ 12
- "Fiore Amore", Virus Creative за "KAI" - ДА 0, НЕ 14
- "Човекът е изчезващ вид", All channels Communication Group за "Мобилтел" ЕАД - ДА 1, НЕ 12
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри 1 Как рекламната индустрия да привлече повече млади кадри

Проучване показва какви са очакванията на талантите при влизане в рекламния бизнес

26 фев 2020, 788 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (25 февруари)

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама; За по-строг контрол върху сайтовете за онлайн продажби; Facebook спира да сподeля данни за устройствата на потребителите; Мухлясалият бургер на Burger King и др.

25 фев 2020, 1261 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
ФАРА, Ден Втори: Четири медийни кампании продължават напред

Медийното жури беше критично към заявките в категорията "Дигитална кампания"

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10