Рупърт Мърдок поема контрола над National Geographic
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рупърт Мърдок поема контрола над National Geographic

Рупърт и Джеймс Мърдок

Рупърт Мърдок поема контрола над National Geographic

21st Century Fox ще обедини списанието с другите си медийни активи

6328 прочитания

Рупърт и Джеймс Мърдок

© RICK WILKING


Сделката предизвиква опасения за понижаване на стандартите на световно известното списание.

"Национално географско общество" е подписало сделка на стойност 725 млн. долара с 21st Century Fox, която дава на компанията на Рупърт Мърдок мажоритарен дял в световно известното списание National Geographic и други медийни активи, съобщава New York Times. Подписаното в сряда споразумение ще даде на медийната група 73% дял в съвместното предприятие за управление на тези активи National Geographic Partners. Дружеството ще държи останалите 27% от собствеността.

Обединен бизнес

Сделката поставя под една шапка списанието National Geographic с други печатни издания, телевизионните канали, студия, цифрови медии, издаването на карти, детски медии и други медийни активи. Според представителите на двете организации това обединение ще помогне на бъдещия растеж. "Това разширено парньорство, поставянето на всички тези медийни и потребителски дейности под марката National Geographic, създава широки възможности и позволява на тези бизнеси да бъдат още по-успешни в дигиталната среда", заявява Джеймс Мърдок, главен изпълнителен директор на 21st Century Fox. Сътрудничеството между Fox и National Geographic датира от 1997 г., когато е създаден едноименният научно-популярен канал.

Изпълнителният директор на географското дружество Гари Нел става председател на борда на National Geographic Partners. Главен изпълнителен директор ще бъде Деклан Мур, който е с 20-годишна кариера в Националното географско общество. Сюзън Голдбърг запазва поста си на главен редактор на списанието. Двамата акционери ще имат равнопоставено представителство в борда и еднакъв дял в управлението.

Основаното през 1888 г. "Национално географско общество" продължава да работи като сдружение с нестопанска цел, подкрепяно от средствата на 21 Century Fox, които ще удвоят инвестициите в наука и изследвания. Сделката обаче повдигна въпроси за връзката между научната институция и комерсиалната компания на Рупърт Мърдок, който публично е заявявал, че се отнася скептично към твърденията за предизвикани от човека климатични промени и че мнозина специалисти разказват по конференциите "безкрайни паникьорски измислици".

В отговор Гари Нел изтъква, че от 18 години има партньорство между 21 Century Fox и National Geographic Channels и през цялото това време не е имало "никакъв вид политическа или редакционна намеса" от хората на Мърдок. Каналите на National Geographic достигат близо 500 млн. зрители в над 170 държави. Някои наблюдатели обаче изказват съмнения, че образователната мисия на National Geographic може да отстъпи на комерсиални интереси. "Много хора смятат, че National Geographic Channel запчова да става по-сензационен, като това се отдава на влиянието на Fox. Поемането на пълния контрол от страна на Fox повдига въпроса дали списане National Geographic ще продължи да поддържа високите си стандарти", коментира Кристофър Палмър, преподавател в  American University и автор на филми за околната среда.

Разпознаваема марка

Сделката не е уникална, защото преди седмици беше обявено партньорство между кабелния оператор HBO и Sesame Workshop - сдружението с нестопанска цел, стоящо зад известното детско предаване "Улица "Сезам". Медийните компании се борят с бързите промени в моделите им, предизвикани от интернет и дигиталните технологии и в случая сделката изглежда по-изгодна за Мърдок, тъй като National Geographic е един от малкото брандове в сектора, които са познати по цял свят и лесно преминават границите на националните пазари, за да бъдат предлагани директно на всеки потребител.

Това съвпада и със стратегията на Джеймс Мърдок, който при поемането на ръководството на 21 Century Fox през юни каза, че ще се фокусира върху "големи брандове, изграждане на платформи около тези брандове и гарантиране, че те имат силно значение във все по-конкурентната дигитална среда".

 

За National Geographic

Вече 127 години марката National Geographic се развива успешно на пазара. Списанието излиза на английски език от 1888 г. и се издава от неправителствената организация "Национално географско дружество" (NGS), регистрирана във Вашингтон. Дружеството години наред вдъхновява хората да се грижат за планетата и разпространява знания чрез своите списания, телевизионни програми, филми, книги, DVD-та, радиопредавания, карти, изложби, събития на живо, училищни програми, експедиции и интерактивни медии. Днес списанието се издава на още 39 други езика.

От 1890 г. насам Националното географско дружество е спонсорирало над 11 000 научноизследователски проекта. През 1998 г. е сформиран Съвет по експедициите с цел насърчаването на проучвания и експедиции, особено в неизследваните части на света. Друг дарителски орган – фондът за опазване на околната среда National Geographic Conservation Trust – беше основан през 2001 г. за подпомагането на новаторски дейности за опазване на околната среда в цял свят.

Националното географско дружество заяви, че сделката с 21st Century Fox ще позволи на фондацията да инвестира повече пари в спонсорирането на изследователи и учени. "Сумата, генерирана от тази сделка, ще даде възможност на National Geographic Partners да гарантира, че ще имаме по-големи ресурси за нашата основна работа - грантове за изследователски програми", коментира изпълнителният директор на NGS Гари Нел. Организацията му гледа на сделката като  на "най-добрия залог за оцеляване в модернизиращия се медиен пазар".
Сделката предизвиква опасения за понижаване на стандартите на световно известното списание.

"Национално географско общество" е подписало сделка на стойност 725 млн. долара с 21st Century Fox, която дава на компанията на Рупърт Мърдок мажоритарен дял в световно известното списание National Geographic и други медийни активи, съобщава New York Times. Подписаното в сряда споразумение ще даде на медийната група 73% дял в съвместното предприятие за управление на тези активи National Geographic Partners. Дружеството ще държи останалите 27% от собствеността.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK