С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
10 сеп 2015, 13:08, 5912 прочитания

Рупърт Мърдок поема контрола над National Geographic

21st Century Fox ще обедини списанието с другите си медийни активи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сделката предизвиква опасения за понижаване на стандартите на световно известното списание.
"Национално географско общество" е подписало сделка на стойност 725 млн. долара с 21st Century Fox, която дава на компанията на Рупърт Мърдок мажоритарен дял в световно известното списание National Geographic и други медийни активи, съобщава New York Times. Подписаното в сряда споразумение ще даде на медийната група 73% дял в съвместното предприятие за управление на тези активи National Geographic Partners. Дружеството ще държи останалите 27% от собствеността.

Обединен бизнес


Сделката поставя под една шапка списанието National Geographic с други печатни издания, телевизионните канали, студия, цифрови медии, издаването на карти, детски медии и други медийни активи. Според представителите на двете организации това обединение ще помогне на бъдещия растеж. "Това разширено парньорство, поставянето на всички тези медийни и потребителски дейности под марката National Geographic, създава широки възможности и позволява на тези бизнеси да бъдат още по-успешни в дигиталната среда", заявява Джеймс Мърдок, главен изпълнителен директор на 21st Century Fox. Сътрудничеството между Fox и National Geographic датира от 1997 г., когато е създаден едноименният научно-популярен канал.

Изпълнителният директор на географското дружество Гари Нел става председател на борда на National Geographic Partners. Главен изпълнителен директор ще бъде Деклан Мур, който е с 20-годишна кариера в Националното географско общество. Сюзън Голдбърг запазва поста си на главен редактор на списанието. Двамата акционери ще имат равнопоставено представителство в борда и еднакъв дял в управлението.

Основаното през 1888 г. "Национално географско общество" продължава да работи като сдружение с нестопанска цел, подкрепяно от средствата на 21 Century Fox, които ще удвоят инвестициите в наука и изследвания. Сделката обаче повдигна въпроси за връзката между научната институция и комерсиалната компания на Рупърт Мърдок, който публично е заявявал, че се отнася скептично към твърденията за предизвикани от човека климатични промени и че мнозина специалисти разказват по конференциите "безкрайни паникьорски измислици".



В отговор Гари Нел изтъква, че от 18 години има партньорство между 21 Century Fox и National Geographic Channels и през цялото това време не е имало "никакъв вид политическа или редакционна намеса" от хората на Мърдок. Каналите на National Geographic достигат близо 500 млн. зрители в над 170 държави. Някои наблюдатели обаче изказват съмнения, че образователната мисия на National Geographic може да отстъпи на комерсиални интереси. "Много хора смятат, че National Geographic Channel запчова да става по-сензационен, като това се отдава на влиянието на Fox. Поемането на пълния контрол от страна на Fox повдига въпроса дали списане National Geographic ще продължи да поддържа високите си стандарти", коментира Кристофър Палмър, преподавател в  American University и автор на филми за околната среда.

Разпознаваема марка

Сделката не е уникална, защото преди седмици беше обявено партньорство между кабелния оператор HBO и Sesame Workshop - сдружението с нестопанска цел, стоящо зад известното детско предаване "Улица "Сезам". Медийните компании се борят с бързите промени в моделите им, предизвикани от интернет и дигиталните технологии и в случая сделката изглежда по-изгодна за Мърдок, тъй като National Geographic е един от малкото брандове в сектора, които са познати по цял свят и лесно преминават границите на националните пазари, за да бъдат предлагани директно на всеки потребител.

Това съвпада и със стратегията на Джеймс Мърдок, който при поемането на ръководството на 21 Century Fox през юни каза, че ще се фокусира върху "големи брандове, изграждане на платформи около тези брандове и гарантиране, че те имат силно значение във все по-конкурентната дигитална среда".
 
За National Geographic

Вече 127 години марката National Geographic се развива успешно на пазара. Списанието излиза на английски език от 1888 г. и се издава от неправителствената организация "Национално географско дружество" (NGS), регистрирана във Вашингтон. Дружеството години наред вдъхновява хората да се грижат за планетата и разпространява знания чрез своите списания, телевизионни програми, филми, книги, DVD-та, радиопредавания, карти, изложби, събития на живо, училищни програми, експедиции и интерактивни медии. Днес списанието се издава на още 39 други езика.

От 1890 г. насам Националното географско дружество е спонсорирало над 11 000 научноизследователски проекта. През 1998 г. е сформиран Съвет по експедициите с цел насърчаването на проучвания и експедиции, особено в неизследваните части на света. Друг дарителски орган – фондът за опазване на околната среда National Geographic Conservation Trust – беше основан през 2001 г. за подпомагането на новаторски дейности за опазване на околната среда в цял свят.

Националното географско дружество заяви, че сделката с 21st Century Fox ще позволи на фондацията да инвестира повече пари в спонсорирането на изследователи и учени. "Сумата, генерирана от тази сделка, ще даде възможност на National Geographic Partners да гарантира, че ще имаме по-големи ресурси за нашата основна работа - грантове за изследователски програми", коментира изпълнителният директор на NGS Гари Нел. Организацията му гледа на сделката като  на "най-добрия залог за оцеляване в модернизиращия се медиен пазар".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer ЕК одобри KKR да купи германския издател Axel Springer

Според комисията новата структура на компанията няма да доведе до промени на пазара

13 ное 2019, 725 прочитания

Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията Създадена е втора работна група за промени в Закона за радиото и телевизията

В нея представителите на медиите са БНТ, БНР, "Нова", "Канал 3", "Скат" и изненадващо bTV

13 ное 2019, 666 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама

Рупърт Мърдок придоби National Geographic; Bild направи кампания в подкрепа на бежанците; BBC ще се бори с пропагандата в Северна Корея

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Хранителна добавка към лекарствения бизнес

Германският генеричен гигант Stada купи чешкия производител на хранителни добавки Walmark в показателна за дефектите на свръхрегулирания лекарствен пазар сделка

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Мавродиев, който назначи Мавродиев, който вдигна заплатата на Мавродиев

В явен конфликт на интереси директорът на ББР се е избрал да управлява дъщерни дружества и е увеличил възнаграждението си

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10