DDB Sofia е творческа агенция на годината за 2015 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

DDB Sofia е творческа агенция на годината за 2015 г.

DDB Sofia е творческа агенция на годината за 2015 г.

На рекламния фестивал ФАРА reforma пък получиха отличието "Медийна агенция на годината"

13135 прочитания

Почти двойно повече заявки и по-високо ниво на участващите кампании. Това е равносметката от шестнадесетото издание на рекламния фестивал ФАРА, който приключи на 12 септември. След четиридневния форум и гласуването на творческото жури престижната награда "Творческа агенция на годината" отиде при DDB Sofia. Агенцията беше отличена, след като получи 1 златна награда, 5 сребърни и 3 бронзови. Reforma взе  титлата "Медийна агенция на годината" - с 1 златна и 2 бронзови награди в медийните категории на конкурса. "Рекламодател на годината" стана UNHCR Bulgaria (Върховен комисариат за бежанците към ООН - България, бел. авт.), като реализираните за организацията кампании получиха общо 6 награди.

И двете оценени най-високо агенции не печелят титлите за пръв път. DDB Sofia получи отличието "Творческа агенция на годината" два пъти поред през 2012 и 2013 г. и още веднъж през 2010 г. Reforma от своя страна е била "Медийна агенция на годината" през 2011 и 2012 г. Победителите в творческия фестивал от 2014 г. Noble Graphics получиха тази година 1 сребърна и 4 бронзови награди, докато първата сред медийните агенции от миналогодишния фестивал - Next-DC, няма подадени заявки в 33-те категории на тазгодишната ФАРА. На второ място в надпреварата за "Рекламодател на годината" пък се класира "Теленор", чиито кампании, реализирани от DDB Sofia, бяха сред основните причини агенцията да бъде отличена с първото място при надпреварата за "Творческа агенция на годината".

Оспорвана надпревара

На второ и трето място в надпреварата за най-добра творческа агенция са New Moment New Ideas Company и Tribal Worldwide Sofia със съответно 8 и 7 награди. При медийните агенции за първото място се бориха New Moment New Ideas Company (които станаха втори само с една точка разлика от победителя) и Saatchi&Saatchi, които бяха наградени със съответно 2 и 3 отличия.

Творческото жури връчи за втори път в историята на фестивала наградата Grand Prix, която цели да отличи "една-единствена работа независимо от категорията, която журито смята не само за най-добрата в българската реклама, но и за пример за подражание на гилдията не само в България". Това беше кампанията "Животът на Хана" на New Moment New Ideas Company, реализирана за UNHCR Bulgaria. Впечатление направи обаче изборът на журито да не оцени кампанията в подкатегорията "Социална, политическа, медийна реклама" на категория "Комуникационна кампания".

Оценяването

Титлите за медийна и творческа агенция на годината се връчват на база на броя точки, които всяка агенция е получила за наградените си кампании. Точкуването на проектите беше променено преди няколко години, като сега всеки член на журито може да даде "злато", "сребро" или "бронз" на избрани от него кампании. Те носят съответно 7, 5 и 3 точки, а допуснатите до финал проекти се оценяват с 1 точка. Разлика има само в категориите "Комуникационна кампания", "Медийна кампания", "Интерактивна кампания" и "Дигитална кампания", като при първите две оценките на журито носят съответно 10, 8 и 6 точки, а при втората двойка - 8, 6 и 4 точки. Финалистите в четирите категории пък получават 2 точки.

Ето и пълният списък с победителите в творческите и медийни категории:

Категория "ФИЛМ"

Подкатегория "ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА"

"СТОКИ"

Злато: "Ода за Грил Майстора", Saatchi&Saatchi за "Лидл България" Сребро: Няма наградени

Бронз: Няма наградени

"УСЛУГИ"

Злато: "Ново начало, нова мрежа", DDB Sofia за "Теленор" Сребро: "Ново начало, нови планове", DDB Sofia за "Теленор" Бронз: "Бам Бам", DDB Sofia за "Теленор"

Бронз: "Бизнес е мръсна дума", Noble Graphics за "Банка ДСК"

"СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА РЕКЛАМА"

Злато: Няма наградени Сребро: "Златен Билет", DDB Sofia за Sofia International Film Fest

Бронз: "Скандинавски север (серия от 3)", Havas Worldwide Sofia за "Асоциация "Българска книга"

Подкатегория "ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ"

Злато: Няма наградени Сребро: "Конспирацията LOOP", All Channels Communication Group за "Мобилтел" ЕАД
Сребро: "Оправете си мрежата - teaser серия от 2", DDB Sofia за "Теленор"

Бронз: "Рекламата на Капитал", Tribal Worldwide Sofia за "Икономедиа" АД

Категория "РАДИО РЕКЛАМА"

Няма финалисти

Категория "ПРЕС РЕКЛАМА"

Подкатегория "СТОКИ"

Няма финалисти

Подкатегория "УСЛУГИ"

Злато: Няма наградени Сребро: Няма наградени
Бронз: "Първи април", reforma за "Мобилтел"

Бронз: "Големият удар", Lowe Swing Communication за Mall of Sofia

Подкатегория "СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА"

Злато: "Животът на Хана", New Moment New Ideas Company за UNHCR Bulgaria
Сребро: Няма наградени

Бронз: "Пластики", Noble Graphics за Edno

Категория "OUT OF HOME"

Подкатегория "ВЪНШНА РЕКЛАМА"

Злато: Няма наградени
Сребро: "Животът на Хана", New Moment New Ideas Company за UNHCR Bulgaria

Бронз: "Контекстуални ретро послания", Saatchi&Saatchi за "Загорка" АД

Подкатегория "ВЪТРЕШНА РЕКЛАМА"

Няма финалисти

Подкатегория "AMBIENT"

Злато: "Път", NRG Creative Boutique за "Порше БГ" Сребро: Няма наградени

Бронз: "Стена от обяви OLX", Tribal Worldwide Sofia за "Алегро Груп"

Категория "ДИЗАЙН И ТЕКСТ"

Подкатегория "КОРПОРАТИВНА И БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ"

Злато: Няма наградени Сребро: "Color Effect", reforma за Color Effect

Бронз: "Sofia welcomes the streets of London, Beefeater", Tribal Worldwide Sofia за Pernod Ricard Bulgaria

Подкатегория "ОПАКОВКИ И ЕТИКЕТИ"

Злато: Няма наградени Сребро: Няма наградени Бронз: Verdare, New Moment New Ideas за ЕТ "Ненко Трифонов"

Бронз: Опаковка Загорка Ретро, FrontRoom за "Загорка" АД

Подкатегория "ART DIRECTION"

Злато: "Животът на Хана", New Moment New Ideas за UNHCR Bulgaria Сребро: Скандинавски север, Havas Worldwide Sofia
Сребро: Пластики, Noble Graphics Бронз: Илюстрации Sofia welcomes the streets of London, Tribal Worldwide Sofia за Pernod-Ricard Bulgaria Бронз: Златен билет ТВ клип, DDB Sofia за Sofia International Film Fest

Бронз: "Големият удар", Lowe Swing Communications за Mall of Sofia

Подкатегория "РЕКЛАМЕН ТЕКСТ"

Злато: Няма наградени Сребро: Няма наградени
Бронз: "Ретрото пак е на мода", Saatchi&Saatchi за "Загорка" АД

Бронз: "Конспирацията LOOP", All Channels Communication Group за "Мтел"

Категория "DIGITAL"

Подкатегория "УЕБСАЙТОВЕ, МИКРОСАЙТОВЕ И МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ"

Злато: Няма наградени
Сребро: Няма наградени Бронз: "Прецакай #КОЙ", The Smarts за "Дневник.bg"

Бронз: "Porn or Prom", DDB Sofia за Moto-Pfohe

Подкатегория "ОНЛАЙН РЕКЛАМА"

Няма наградени

Подкатегория "СОЦИАЛНИ МЕДИИ"

Злато: Няма наградени Сребро: Няма наградени

Бронз: "Контрабанда", "Публисис" АД за Магазин Контрабанда

Подкатегория "ИНТЕРАКТИВНА КАМПАНИЯ"

Няма наградени

Категория "СЪБИТИЯ"

Злато: Няма наградени
Сребро: "Sofia welcomes the streets of London, Beefeter", Tribal Worldwide Sofia за Pernod Ricard Bulgaria Сребро: "Immigrant’s Song", New Moment New Ideas Company за UNHCR Bulgaria Сребро: "Изложба на звук", All Channels Communication Group за Philips Gibson Innovation

Бронз: "Есетра", Noble Graphics за WWF България

Категория "ONE-TO-ONE"

Злато: Няма наградени Сребро: "Kamenitza - Париж не е Перник", New Moment New Ideas Company за Molson Coors
Бронз: "Бюрото за $1 000 000", reforma за "Перно-Рикар България"

Бронз:"Sofia welcomes the streets of London, Beefeater", Tribal Worldwide Sofia за Pernod Ricard Bulgaria

Категория "КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ"

Подкатегория "СТОКИ"

Злато: Няма наградени
Сребро: В чест на Грил Майстора", Saatchi&Saatchi за "Лидл България" Сребро: "Sofia welcomes the streets of London, Beefeater", Tribal Worldwide Sofia за "Pernod Ricard Bulgaria"

Бронз: Няма наградени

Подкатегория "УСЛУГИ"

Злато: Няма наградени Сребро: "Ново начало, нова мрежа", DDB Sofia за "Теленор" Сребро: "Ново начало, нови планове", DDB Sofia за "Теленор"

Бронз: Няма наградени

Подкатегория "СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА"

Няма наградени

Категория "ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТРАДИЦИОННИ МЕДИИ"

Злато: Няма награден
Сребро: "Immigrant’s Song", New Moment, New Ideas за UNHCR Bulgaria Бронз: "Здрава реколта", reforma за KWS

Бронз: "Кутии за пици", Noble Graphics за FOX International Channels Bulgaria

Категория "ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ МЕДИИ"

Няма финалисти

Категория "НОВИ КОМУНИКАЦИОННИ КАНАЛИ"

Злато: "Поръчка", reforma за Pets&U Сребро: Няма наградени
Бронз: "Коктейл", Saatchi&Saatchi

Бронз: "Път", NRG Creative Boutique за "Порше БГ ЕООД"

Категория "ДИГИТАЛНА КАМПАНИЯ"

Злато: Няма наградени
Сребро: "Bump Alert", Havas Worldwide Sofia за Volkswagen

Бронз: Няма наградени

Категория "МЕДИЙНА КАМПАНИЯ"

Злато: "Immigrant’s Song", New Moment, New Ideas за UNHCR Bulgaria
Сребро: Няма наградени Бронз: "Ретрото пак е на мода", Saatchi&Saatchi за "Загорка" АД Бронз: "В чест на Грил Майстора", Saatchi & Saatchi за "Лидл България"

Бронз: "Бюрото за $1 000 000", reforma за "Перно-Рикар България"

Източник: Капитал

Почти двойно повече заявки и по-високо ниво на участващите кампании. Това е равносметката от шестнадесетото издание на рекламния фестивал ФАРА, който приключи на 12 септември. След четиридневния форум и гласуването на творческото жури престижната награда "Творческа агенция на годината" отиде при DDB Sofia. Агенцията беше отличена, след като получи 1 златна награда, 5 сребърни и 3 бронзови. Reforma взе  титлата "Медийна агенция на годината" - с 1 златна и 2 бронзови награди в медийните категории на конкурса. "Рекламодател на годината" стана UNHCR Bulgaria (Върховен комисариат за бежанците към ООН - България, бел. авт.), като реализираните за организацията кампании получиха общо 6 награди.

И двете оценени най-високо агенции не печелят титлите за пръв път. DDB Sofia получи отличието "Творческа агенция на годината" два пъти поред през 2012 и 2013 г. и още веднъж през 2010 г. Reforma от своя страна е била "Медийна агенция на годината" през 2011 и 2012 г. Победителите в творческия фестивал от 2014 г. Noble Graphics получиха тази година 1 сребърна и 4 бронзови награди, докато първата сред медийните агенции от миналогодишния фестивал - Next-DC, няма подадени заявки в 33-те категории на тазгодишната ФАРА. На второ място в надпреварата за "Рекламодател на годината" пък се класира "Теленор", чиито кампании, реализирани от DDB Sofia, бяха сред основните причини агенцията да бъде отличена с първото място при надпреварата за "Творческа агенция на годината".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK