С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 12 сеп 2015, 23:49, 12579 прочитания

DDB Sofia е творческа агенция на годината за 2015 г.

На рекламния фестивал ФАРА reforma пък получиха отличието "Медийна агенция на годината"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Почти двойно повече заявки и по-високо ниво на участващите кампании. Това е равносметката от шестнадесетото издание на рекламния фестивал ФАРА, който приключи на 12 септември. След четиридневния форум и гласуването на творческото жури престижната награда "Творческа агенция на годината" отиде при DDB Sofia. Агенцията беше отличена, след като получи 1 златна награда, 5 сребърни и 3 бронзови. Reforma взе  титлата "Медийна агенция на годината" - с 1 златна и 2 бронзови награди в медийните категории на конкурса. "Рекламодател на годината" стана UNHCR Bulgaria (Върховен комисариат за бежанците към ООН - България, бел. авт.), като реализираните за организацията кампании получиха общо 6 награди.

И двете оценени най-високо агенции не печелят титлите за пръв път. DDB Sofia получи отличието "Творческа агенция на годината" два пъти поред през 2012 и 2013 г. и още веднъж през 2010 г. Reforma от своя страна е била "Медийна агенция на годината" през 2011 и 2012 г. Победителите в творческия фестивал от 2014 г. Noble Graphics получиха тази година 1 сребърна и 4 бронзови награди, докато първата сред медийните агенции от миналогодишния фестивал - Next-DC, няма подадени заявки в 33-те категории на тазгодишната ФАРА. На второ място в надпреварата за "Рекламодател на годината" пък се класира "Теленор", чиито кампании, реализирани от DDB Sofia, бяха сред основните причини агенцията да бъде отличена с първото място при надпреварата за "Творческа агенция на годината".


Оспорвана надпревара

На второ и трето място в надпреварата за най-добра творческа агенция са New Moment New Ideas Company и Tribal Worldwide Sofia със съответно 8 и 7 награди. При медийните агенции за първото място се бориха New Moment New Ideas Company (които станаха втори само с една точка разлика от победителя) и Saatchi&Saatchi, които бяха наградени със съответно 2 и 3 отличия.

Творческото жури връчи за втори път в историята на фестивала наградата Grand Prix, която цели да отличи "една-единствена работа независимо от категорията, която журито смята не само за най-добрата в българската реклама, но и за пример за подражание на гилдията не само в България". Това беше кампанията "Животът на Хана" на New Moment New Ideas Company, реализирана за UNHCR Bulgaria. Впечатление направи обаче изборът на журито да не оцени кампанията в подкатегорията "Социална, политическа, медийна реклама" на категория "Комуникационна кампания".



Оценяването

Титлите за медийна и творческа агенция на годината се връчват на база на броя точки, които всяка агенция е получила за наградените си кампании. Точкуването на проектите беше променено преди няколко години, като сега всеки член на журито може да даде "злато", "сребро" или "бронз" на избрани от него кампании. Те носят съответно 7, 5 и 3 точки, а допуснатите до финал проекти се оценяват с 1 точка. Разлика има само в категориите "Комуникационна кампания", "Медийна кампания", "Интерактивна кампания" и "Дигитална кампания", като при първите две оценките на журито носят съответно 10, 8 и 6 точки, а при втората двойка - 8, 6 и 4 точки. Финалистите в четирите категории пък получават 2 точки.

Ето и пълният списък с победителите в творческите и медийни категории:

Категория "ФИЛМ"

Подкатегория "ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА"

"СТОКИ"

Злато: "Ода за Грил Майстора", Saatchi&Saatchi за "Лидл България"
Сребро: Няма наградени
Бронз: Няма наградени

"УСЛУГИ"
Злато: "Ново начало, нова мрежа", DDB Sofia за "Теленор"
Сребро: "Ново начало, нови планове", DDB Sofia за "Теленор"
Бронз: "Бам Бам", DDB Sofia за "Теленор"
Бронз: "Бизнес е мръсна дума", Noble Graphics за "Банка ДСК"

"СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА РЕКЛАМА"
Злато: Няма наградени
Сребро: "Златен Билет", DDB Sofia за Sofia International Film Fest
Бронз: "Скандинавски север (серия от 3)", Havas Worldwide Sofia за "Асоциация "Българска книга"

Подкатегория "ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ"
Злато: Няма наградени
Сребро: "Конспирацията LOOP", All Channels Communication Group за "Мобилтел" ЕАД
Сребро: "Оправете си мрежата - teaser серия от 2", DDB Sofia за "Теленор"
Бронз: "Рекламата на Капитал", Tribal Worldwide Sofia за "Икономедиа" АД

Категория "РАДИО РЕКЛАМА"
Няма финалисти

Категория "ПРЕС РЕКЛАМА"

Подкатегория "СТОКИ"
Няма финалисти

Подкатегория "УСЛУГИ"
Злато: Няма наградени
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Първи април", reforma за "Мобилтел"
Бронз: "Големият удар", Lowe Swing Communication за Mall of Sofia

Подкатегория "СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА"
Злато: "Животът на Хана", New Moment New Ideas Company за UNHCR Bulgaria
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Пластики", Noble Graphics за Edno

Категория "OUT OF HOME"

Подкатегория "ВЪНШНА РЕКЛАМА"

Злато: Няма наградени
Сребро: "Животът на Хана", New Moment New Ideas Company за UNHCR Bulgaria
Бронз: "Контекстуални ретро послания", Saatchi&Saatchi за "Загорка" АД

Подкатегория "ВЪТРЕШНА РЕКЛАМА"
Няма финалисти

Подкатегория "AMBIENT"
Злато: "Път", NRG Creative Boutique за "Порше БГ"
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Стена от обяви OLX", Tribal Worldwide Sofia за "Алегро Груп"

Категория "ДИЗАЙН И ТЕКСТ"

Подкатегория "КОРПОРАТИВНА И БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ"
Злато: Няма наградени
Сребро: "Color Effect", reforma за Color Effect
Бронз: "Sofia welcomes the streets of London, Beefeater", Tribal Worldwide Sofia за Pernod Ricard Bulgaria

Подкатегория "ОПАКОВКИ И ЕТИКЕТИ"
Злато: Няма наградени
Сребро: Няма наградени
Бронз: Verdare, New Moment New Ideas за ЕТ "Ненко Трифонов"
Бронз: Опаковка Загорка Ретро, FrontRoom за "Загорка" АД

Подкатегория "ART DIRECTION"
Злато: "Животът на Хана", New Moment New Ideas за UNHCR Bulgaria
Сребро: Скандинавски север, Havas Worldwide Sofia
Сребро: Пластики, Noble Graphics
Бронз: Илюстрации Sofia welcomes the streets of London, Tribal Worldwide Sofia за Pernod-Ricard Bulgaria
Бронз: Златен билет ТВ клип, DDB Sofia за Sofia International Film Fest
Бронз: "Големият удар", Lowe Swing Communications за Mall of Sofia

Подкатегория "РЕКЛАМЕН ТЕКСТ"
Злато: Няма наградени
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Ретрото пак е на мода", Saatchi&Saatchi за "Загорка" АД
Бронз: "Конспирацията LOOP", All Channels Communication Group за "Мтел"

Категория "DIGITAL"

Подкатегория "УЕБСАЙТОВЕ, МИКРОСАЙТОВЕ И МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ"
Злато: Няма наградени
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Прецакай #КОЙ", The Smarts за "Дневник.bg"
Бронз: "Porn or Prom", DDB Sofia за Moto-Pfohe

Подкатегория "ОНЛАЙН РЕКЛАМА"
Няма наградени

Подкатегория "СОЦИАЛНИ МЕДИИ"
Злато: Няма наградени
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Контрабанда", "Публисис" АД за Магазин Контрабанда

Подкатегория "ИНТЕРАКТИВНА КАМПАНИЯ"
Няма наградени

Категория "СЪБИТИЯ"
Злато: Няма наградени
Сребро: "Sofia welcomes the streets of London, Beefeter", Tribal Worldwide Sofia за Pernod Ricard Bulgaria
Сребро: "Immigrant’s Song", New Moment New Ideas Company за UNHCR Bulgaria
Сребро: "Изложба на звук", All Channels Communication Group за Philips Gibson Innovation
Бронз: "Есетра", Noble Graphics за WWF България

Категория "ONE-TO-ONE"
Злато: Няма наградени
Сребро: "Kamenitza - Париж не е Перник", New Moment New Ideas Company за Molson Coors
Бронз: "Бюрото за $1 000 000", reforma за "Перно-Рикар България"
Бронз:"Sofia welcomes the streets of London, Beefeater", Tribal Worldwide Sofia за Pernod Ricard Bulgaria

Категория "КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ"

Подкатегория "СТОКИ"
Злато: Няма наградени
Сребро: В чест на Грил Майстора", Saatchi&Saatchi за "Лидл България"
Сребро: "Sofia welcomes the streets of London, Beefeater", Tribal Worldwide Sofia за "Pernod Ricard Bulgaria"
Бронз: Няма наградени

Подкатегория "УСЛУГИ"
Злато: Няма наградени
Сребро: "Ново начало, нова мрежа", DDB Sofia за "Теленор"
Сребро: "Ново начало, нови планове", DDB Sofia за "Теленор"
Бронз: Няма наградени

Подкатегория "СОЦИАЛНА, МЕДИЙНА, ПОЛИТИЧЕСКА"
Няма наградени

Категория "ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТРАДИЦИОННИ МЕДИИ"
Злато: Няма награден
Сребро: "Immigrant’s Song", New Moment, New Ideas за UNHCR Bulgaria
Бронз: "Здрава реколта", reforma за KWS
Бронз: "Кутии за пици", Noble Graphics за FOX International Channels Bulgaria

Категория "ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ МЕДИИ"
Няма финалисти

Категория "НОВИ КОМУНИКАЦИОННИ КАНАЛИ"
Злато: "Поръчка", reforma за Pets&U
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Коктейл", Saatchi&Saatchi
Бронз: "Път", NRG Creative Boutique за "Порше БГ ЕООД"

Категория "ДИГИТАЛНА КАМПАНИЯ"
Злато: Няма наградени
Сребро: "Bump Alert", Havas Worldwide Sofia за Volkswagen
Бронз: Няма наградени

Категория "МЕДИЙНА КАМПАНИЯ"
Злато: "Immigrant’s Song", New Moment, New Ideas за UNHCR Bulgaria
Сребро: Няма наградени
Бронз: "Ретрото пак е на мода", Saatchi&Saatchi за "Загорка" АД
Бронз: "В чест на Грил Майстора", Saatchi & Saatchi за "Лидл България"
Бронз: "Бюрото за $1 000 000", reforma за "Перно-Рикар България"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 768 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 1102 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Телевизията на "Химимпорт" ще има втори канал*

Той ще е с бизнес насоченост, ще се прави от екипа на Bulgaria ON AIR и ще има съдържание от Bloomberg

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10