Телевизията на "Химимпорт" ще има втори канал*
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Телевизията на "Химимпорт" ще има втори канал*

Shutterstock

Телевизията на "Химимпорт" ще има втори канал*

Той ще е с бизнес насоченост, ще се прави от екипа на Bulgaria ON AIR и ще има съдържание от Bloomberg

Весислава АНТОНОВА
15110 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Bloomberg и Bulgaria ON AIR обявиха, че са сключили дългосрочно споразумение за създаване на нов бизнес телевизионен канал на български език. Собственик на бизнеса е изцяло българско дружество - "Инвестор ТВ", което е с акционери дружества от групата на "Химимпорт". Няма детайли колко годишен е договорът и каква цена ще се плаща за бранда и съдържанието, осигурявано от Bloomberg.

Bloomberg TV Bulgaria ще се излъчва от октомври в мрежите на кабелните и сателитните оператори в страната. Каналът получи регистрация от Съвета за електронни медии още в края на август.

Николина Димитрова, програмен директор на Bulgaria ON AIR, и Георги Бисерински, изпълнителен директор на медийна група Investor, ще са изпълнителни директори на Bloomberg TV Bulgaria. Джеф Грийн, изпълнителен продуцент в Bloomberg Television, ще работи заедно с екипа на Bulgaria ON AIR за създаването на икономическото и бизнес съдържание на новия канал.

От 21 септември в България ще пристигнат още двама представители на Bloomberg, за да обучават екипа по стандартите на медийния гигант. "Ще имаме включвания от всички техни офиси, пряка връзка с Лондон, Ню Йорк, Хонконг", разказа изпълнителният директор на Bloomberg TV Bulgaria.

Взаимоотношенията между BG On Air и Bloomberg започнаха преди две години, когато международната бизнес медиа започна да предоставя срещу заплащане интервюта, новини и друга програма, която се излъчваше на български език от Bulgaria ON AIR. Сега това съдържание се отделя в самостоятелен кабелен канал, в който ще се излъчва почти равен процент българско медийно съдържание с бизнес насоченост и такова, предоставено от Bloomberg.

Параметрите на новия договор са променени, но са търговска тайна, обясниха от българското дружество. Разликата сега е, и че всяка излъчена минута съдържание трябва да е одобрена от представител на Bloomberg.

Какво става с Bulgaria ON AIR

Ходът с отделянето на бизнес съдържанието в отделен нишов канал дава възможност на медийната група да развива Bulgaria ON AIR като ефирен политематичен канал, в който да бъде включено по-разнообразно съдържание - филми, публицистика и развлекателни формати за масовата аудитория.

Преди няколко седмици мениджмънтът на медиата обяви, че Bulgaria ON AIR се променя от 21 септември. "Телевизията с икономически профил разширява обхвата на програмното си съдържание... Всичко, което определя, вълнува и засяга живота на българите днес", се казва в официалната пресинформация. До момента обаче екипът на телевизията не дава повече подробности как ще разнообрази програмното си съдържание.

Има ли място

Двата телевизионни канала Bulgaria ON AIR и Bloomberg TV Bulgaria ще имат самостоятелни тарифи, но рекламният отдел ще предлага и пакети, които ще включват и телевизиите, и сайтовете на медийната група. Тя включва два телевизионни канала, радиомрежа, списание и една онлайн група "Инвестор".

Двама от представителите на медиа агенциите, с които "Капитал" се свърза, смятат, че все още има свободна ниша за телевизионна реклама, защото според данните за зрителския интерес, до 30% от аудиторията в праймтайм (най-гледането тв време от 19 до 22 часа) е разпределена извън основните телевизии - bTV, Nova и БНТ. "Всеки зрител търси разнообразие и канал, който в праймтайма си разчита на алтернативно съдържание, базирано на актуална информация. Такъв канал има сериозен шанс да привлече аудиторията, която е отегчена от еднообразието, което наблюдаваме в момента в праймтайма на основните тв канали", коментира управляващият директор на Media Club Катерина Буюклиева. От търговска гледна точка обаче според медиа директора на Argent Симона Тенчева изграденият модел на продажба на рекламното време намалява шансовете за каналите извън двете големи тв групи Nova и bTV да привлекат средства от рекламните бюджети на компаниите.

Правенето на телевизия в страната далеч не е най-печелившия бизнес. За миналата година "България он ер" има приходи от 7.4 млн. лв. и загуба от 462 хил. лв. През 2013 г. постъпленията са били повече - 7.68 млн. лв., но и загубата е в пъти по-голяма - 1.6 млн. лв. По данни на агенция ГАРБ телевизията не влиза в топ 20 по гледаемост.

* Текстът е променен на 15.09.2015г в 19:37

Bloomberg и Bulgaria ON AIR обявиха, че са сключили дългосрочно споразумение за създаване на нов бизнес телевизионен канал на български език. Собственик на бизнеса е изцяло българско дружество - "Инвестор ТВ", което е с акционери дружества от групата на "Химимпорт". Няма детайли колко годишен е договорът и каква цена ще се плаща за бранда и съдържанието, осигурявано от Bloomberg.

Bloomberg TV Bulgaria ще се излъчва от октомври в мрежите на кабелните и сателитните оператори в страната. Каналът получи регистрация от Съвета за електронни медии още в края на август.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

15 коментара
  • 1
    tisho_one avatar :-|
    tisho_one

    Много съм доволен! Определени си има нужда от такава телевизия в нашия ефир, аз лично ще се възползвам максимално

  • 2
    lgrozeva avatar :-|
    Лили

    Както написа някой във фб -- ТИМбърг тиви. Потрес пълен, въпреки добрите намерения.

  • 3
    bogik avatar :-P
    Bogi.k

    Абе Капитал, нещо заплашени ли се почувствахте от Блумбърг, че така тенденциозно променихме статията? Наричайки една от най-добрите икономически ТВ в света "Втори канал" как да ви кажа какви чувства ми създавате... Кои бяхте вие всъщност, някаква медийка от България на стипендия при Сорос?
    Излагате се!!!

  • 4
    hostinginbg avatar :-|
    hostinginbg

    Зашо си сменихте статията бре?

  • 5
    haralampi avatar :-|
    haralampi

    Единственото поне малко утешително е, че парите за пенсии отиват за нещо що годе качествено като съдържание.

  • 6
    zztop11 avatar :-|
    Здравко Здравков

    Отлична новина, Блумбърг си е класа. Вероятно ще се гледа на необлъчените от бтв/нова турско-сериално-риалитита телевизори.
    Блумбърг са се доказали като професионалисти и безпристрастен източник на информация - нещо рядко срещано в наше време - особено в България.
    Пожелавам успех.

    П.П. До коментар [#3] от "Bogi.k":

    Икономедия още не мога да простят на всички, че тяхната РЕ:ТВ фалира. Тогава обясниха, че нямало талъв сегмент в България, пък то какво излезе... Европа, БГонЕр, ЕБФ, сега и Блумбърг... Затова така :)

  • 7
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic

    Весислава,

    Помоли шефовете да ти пускат опорните точки преди да публикуваш материала. Иначе се получава нелепо. Промяната в заглавието и текста не може да има никакво логично обяснение освен заповед спусната отгоре да се нахейти.

    Начина на рязка промяна на новината (от публикация с информативен характер към откровенно злорадстване) показва, че Капитал не се различава с нещо кой знае какво от Блиц, Пик, Монитор и сходните издания.

  • 8
    sasa78 avatar :-?
    alex dimitrov

    Имам предложение към екипа на в.Капитал.
    Понеже получавам изданието на хартиен носител всеки понеделник.
    Защо не публикувате и двата варианта на статията в понеделнишкото издание и отдолу не добавете и Ваш личен коментар?
    Би било много любопитно за аудиторията!
    Поздрави.

  • 9
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Още един канал на ТИМ, който ще запълва (конфузни) рекламни паузи само с реклами на компаниите на ...ТИМ. Зрителите отново ще бъдат само четирима, но това няма значение, след като суетата на големите шефове е задоволена с нова (международна) марка във фирменото портфолио.

    Също така се търси и (международна) легитимация на организацията ТИМ, която в България е известна единствено с доста тъмното си минало.

    Едните български олигарси пробваха със CNN, другите с Bloomberg...но можем да бъдем сигурни, че редакционната политика винаги е на Russia Тудйей.

  • 10
    cezar_cezar avatar :-|
    есе

    До коментар [#9] от "karen_walker":

    Ти явно представа си нямаш какво представлява Блумбърг. Погледай малко и после пак се върни да коментираш дали подобна телевизия може да бъде наречена канал на олигархията. Невежество тук натежава. Всъщност за теб ще са по-подходящи други програми.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.