С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 сеп 2015, 12:57, 2845 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (18 септември)

Fox International Channels Bulgaria представя платформата Nat Geo Play, Глобалните рекламни инвестиции ще забавят ръста си до 4%, Google и Twitter представят свой вариант на Instant articles

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Fox International Channels Bulgaria представя платформата Nat Geo Play
Седмични новини за маркетинг и реклама (18 септември)

[Fox International Channels Bulgaria]


Fox International Channels ще представи на българския пазар платформата за избрано съдържание (video on demand, VOD) Nat Geo Play. Тя ще е достъпна за абонатите на blizoo през сайта natgeoplay.bg или чрез специално мобилно приложение от октомври. Новината за новата платформа идва едва няколко седмици след като от медийната група представиха услугата Fox Play, през която зрителите на blizoo могат да гледат съдържание на телевизията по всяко време и на всяко устройство. Подобна е и функционалността на Nat Geo Play, която ще предлага поредици и филми от програмата на каналите National Geographic Channel и Nat Geo Wild.
Тази есен Nat Geo Play ще предложи предаванията Brain Games, "Теория на глупостта", "Сервиз S.O.S.", поредиците за 80-те и 90-те, "Летището в Дубай", филми, посветени на атентатите на 11 септември, и още много други. Към основните заглавия са подбрани и допълнителни видеоматериали и снимки.


Глобалните рекламни инвестиции ще забавят ръста си до 4%
Предварителните данни на ZenithOptimedia за рекламните разходи през 2015 г. показват, че Северна Америка, Западна Европа и Япония ще са водещи при инвестициите в реклама за пръв път от 9 години. Компанията, част от групата на Publicis, предвижда ръст от 4% на рекламните бюджети (достигайки 554 млрд. долара), което е с 0.2% по-ниска прогноза в сравнение с тази, направена през юни тази година. Причината за промяната е забавянето на китайската икономика, но от ZenithOptimeda все пак очакват повишение на рекламните бюджети в страната със 7.8%. Въпреки че това е почти два пъти по-висок ръст от този на световните пазари, не може да се сравнява с повишението от 10.5% през 2014 г.
Тази година за пръв път от 2006 г. ще има повишение на рекламните инвестиции в т.нар. нарастващи пазари. Ръстът, който ZenithOptimedia очаква, е от 37.4%, а догодина - 38.8%. Анализаторите предвиждат и повишение на инвестициите в мобилна реклама, която през 2015 г. ще заема 12.4% от всички рекламни бюджети.
Данни на Kantar Media пък показват, че през второто тримесечие на годината рекламният пазар в САЩ се е свил с 3.9% (до 38 млрд. долара). Така например инвестициите в телевизионна реклама са спаднали с 4.5%, а онлайн дисплей рекламата (която не включва видео или комуникация през мобилни устройства) е намаляла с 4.7%. Впечатление прави, че рекламата в търсачки (Google и Bing) е нараснала със 7.7%, а тази в кината е скочила с 15%.

Google и Twitter представят свой вариант на Instant articles
Google и Twitter влизат в партньорство, за да създадат своя собствена версия на станалите популярни във Facebook и Snapchat формати Instant articles. Платформата ще бъде с отворен код, като идеята е да бъде достъпна и за други компании. Новата услуга за публикуване на съдържание ще бъде представена тази есен, като в тестовете й ще участват "малък брой партньори", чиито имена все още не са обявени.
Instant articles (във вида, в който беше представено от Facebook и Snapchat) е вид съдържание, което създателите на съдържание могат да публикуват директно в платформата на съответната компания. По този начин самото съдържание е по-достъпно до потребителите, а рекламните приходи от материала се разделят между създателя му и съответната платформа. Основната разлика между познатата досега услуга и тази, разработвана от Google и Twitter, е, че те няма да публикуват съдържанието при себе си, а ще отварят пред потребителите вече заредена страница за предварителен преглед. По този начин двете компании ще се борят със страховете на създателите на материалите, че отдават изцяло трафика си на трета страна, което ограничава допълнително приходите от реклама.

Потребителите на Facebook могат да се откажат от събирането на данните им
През тази година Facebook обяви, че ще започне да използва информацията, която събира извън социалната мрежа за своите потребители, за да таргетира по-адекватно рекламните съобщения от платформата си. Това ще започне да се случва от октомври, но компанията на Марк Зукърбърг ще даде възможност на хората да изключат себе си от рекламната система за персонализирано доставяне на комуникационни послания.
Facebook събира информация за своите потребители от всички сайтове, в които има инсталирани т.нар. social plug-ins, сред които са и бутоните Like и Share, които срещаме в медийните портали например. С развитието на рекламната си платформа социалната мрежа добавя специална страница за настройки в т.нар. ad settings tab, от който потребителите могат изключат изцяло събирането на тези данни, чрез които системата доставя специално таргетирани рекламни послания при настолно или мобилно използване на Facebook, което се случва за пръв път в историята на социалната мрежа.



AOL създава своя рекламна платформа ONE
Интернет гигантът AOL събира няколко от своите творчески и рекламни решения в една платформа, носеща името ОNE. Системата ще дава възможност на рекламодатели и агенции сами да създават и управляват своите банери, видеа и мобилни реклами. ONE е базирана на инструмента Pictela, закупен от компанията през 2010 г., който позволява създаването на рекламен инвентар, подходящ за различен набор от устройства. С този ход AOL се стреми да улесни своите клиенти при изработката и разпространението на комуникационни послания през автоматизирана система.
"Сега имаш възможност да използваш повече данни още при творческия процес, вместо
да селектираш определени таргет групи, когато купуваш позиции", казва Сет Демзи, главен технологичен директор на AOL Platforms.
Новата платформа позволява и по-специфично таргетиране. Например не просто да се избере подходяща аудитория, а да се избере най-подходящият рекламен елемент, който да бъде представен на конкретна група хора, базирано на информация от системата на AOL.

Новини в 140 символа:
- Бутонът за онлайн покупка в Twitter е вече достъпен за всички рекламодатели.
- Facebook ще добави Dislike ("Не харесвам") бутон към своята платформа.
- Pinterest ще си партнира с Datalogix, за да дава по-детайлна информация на рекламодателите за успешността на техните кампании.
- Близо 2/3 от приходите на списание Wired идват от дигиталната среда. Основната причина е брандираното съдържание.
- Потребителите на Amazon Prime ще могат да се абонират за Washingon Post на преференциални цени.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO" Най-важните бизнес новини: всяка сутрин и вечер в мобилното приложение "Kапитал PRO"

Четете бизнес, икономическа, международна и политическа информация в нов удобен формат на своя телефон

10 окт 2019, 1384 прочитания

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов 1 СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов

Това е първата стъпка за разрешаване на кризата в БНР, следващата седмица се чака окончателно прекратяване на мандата

9 окт 2019, 1856 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Рекламният пазар е в нов период на трансформация

Управляващият екип на DDB Sofia пред "Капитал"

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие