Седмични новини за маркетинг и реклама (18 септември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (18 септември)

Fox International Channels Bulgaria

Седмични новини за маркетинг и реклама (18 септември)

Fox International Channels Bulgaria представя платформата Nat Geo Play, Глобалните рекламни инвестиции ще забавят ръста си до 4%, Google и Twitter представят свой вариант на Instant articles

2982 прочитания

Fox International Channels Bulgaria

© Fox International Channels Bulgaria


Fox International Channels Bulgaria представя платформата Nat Geo Play

Източник: Fox International Channels Bulgaria

Fox International Channels ще представи на българския пазар платформата за избрано съдържание (video on demand, VOD) Nat Geo Play. Тя ще е достъпна за абонатите на blizoo през сайта natgeoplay.bg или чрез специално мобилно приложение от октомври. Новината за новата платформа идва едва няколко седмици след като от медийната група представиха услугата Fox Play, през която зрителите на blizoo могат да гледат съдържание на телевизията по всяко време и на всяко устройство. Подобна е и функционалността на Nat Geo Play, която ще предлага поредици и филми от програмата на каналите National Geographic Channel и Nat Geo Wild.

Тази есен Nat Geo Play ще предложи предаванията Brain Games, "Теория на глупостта", "Сервиз S.O.S.", поредиците за 80-те и 90-те, "Летището в Дубай", филми, посветени на атентатите на 11 септември, и още много други. Към основните заглавия са подбрани и допълнителни видеоматериали и снимки.

Глобалните рекламни инвестиции ще забавят ръста си до 4%

Предварителните данни на ZenithOptimedia за рекламните разходи през 2015 г. показват, че Северна Америка, Западна Европа и Япония ще са водещи при инвестициите в реклама за пръв път от 9 години. Компанията, част от групата на Publicis, предвижда ръст от 4% на рекламните бюджети (достигайки 554 млрд. долара), което е с 0.2% по-ниска прогноза в сравнение с тази, направена през юни тази година. Причината за промяната е забавянето на китайската икономика, но от ZenithOptimeda все пак очакват повишение на рекламните бюджети в страната със 7.8%. Въпреки че това е почти два пъти по-висок ръст от този на световните пазари, не може да се сравнява с повишението от 10.5% през 2014 г. Тази година за пръв път от 2006 г. ще има повишение на рекламните инвестиции в т.нар. нарастващи пазари. Ръстът, който ZenithOptimedia очаква, е от 37.4%, а догодина - 38.8%. Анализаторите предвиждат и повишение на инвестициите в мобилна реклама, която през 2015 г. ще заема 12.4% от всички рекламни бюджети.

Данни на Kantar Media пък показват, че през второто тримесечие на годината рекламният пазар в САЩ се е свил с 3.9% (до 38 млрд. долара). Така например инвестициите в телевизионна реклама са спаднали с 4.5%, а онлайн дисплей рекламата (която не включва видео или комуникация през мобилни устройства) е намаляла с 4.7%. Впечатление прави, че рекламата в търсачки (Google и Bing) е нараснала със 7.7%, а тази в кината е скочила с 15%.

Google и Twitter представят свой вариант на Instant articles

Google и Twitter влизат в партньорство, за да създадат своя собствена версия на станалите популярни във Facebook и Snapchat формати Instant articles. Платформата ще бъде с отворен код, като идеята е да бъде достъпна и за други компании. Новата услуга за публикуване на съдържание ще бъде представена тази есен, като в тестовете й ще участват "малък брой партньори", чиито имена все още не са обявени.

Instant articles (във вида, в който беше представено от Facebook и Snapchat) е вид съдържание, което създателите на съдържание могат да публикуват директно в платформата на съответната компания. По този начин самото съдържание е по-достъпно до потребителите, а рекламните приходи от материала се разделят между създателя му и съответната платформа. Основната разлика между познатата досега услуга и тази, разработвана от Google и Twitter, е, че те няма да публикуват съдържанието при себе си, а ще отварят пред потребителите вече заредена страница за предварителен преглед. По този начин двете компании ще се борят със страховете на създателите на материалите, че отдават изцяло трафика си на трета страна, което ограничава допълнително приходите от реклама.

Потребителите на Facebook могат да се откажат от събирането на данните им

През тази година Facebook обяви, че ще започне да използва информацията, която събира извън социалната мрежа за своите потребители, за да таргетира по-адекватно рекламните съобщения от платформата си. Това ще започне да се случва от октомври, но компанията на Марк Зукърбърг ще даде възможност на хората да изключат себе си от рекламната система за персонализирано доставяне на комуникационни послания.

Facebook събира информация за своите потребители от всички сайтове, в които има инсталирани т.нар. social plug-ins, сред които са и бутоните Like и Share, които срещаме в медийните портали например. С развитието на рекламната си платформа социалната мрежа добавя специална страница за настройки в т.нар. ad settings tab, от който потребителите могат изключат изцяло събирането на тези данни, чрез които системата доставя специално таргетирани рекламни послания при настолно или мобилно използване на Facebook, което се случва за пръв път в историята на социалната мрежа.

AOL създава своя рекламна платформа ONE

Интернет гигантът AOL събира няколко от своите творчески и рекламни решения в една платформа, носеща името ОNE. Системата ще дава възможност на рекламодатели и агенции сами да създават и управляват своите банери, видеа и мобилни реклами. ONE е базирана на инструмента Pictela, закупен от компанията през 2010 г., който позволява създаването на рекламен инвентар, подходящ за различен набор от устройства. С този ход AOL се стреми да улесни своите клиенти при изработката и разпространението на комуникационни послания през автоматизирана система.
"Сега имаш възможност да използваш повече данни още при творческия процес, вместо да селектираш определени таргет групи, когато купуваш позиции", казва Сет Демзи, главен технологичен директор на AOL Platforms.

Новата платформа позволява и по-специфично таргетиране. Например не просто да се избере подходяща аудитория, а да се избере най-подходящият рекламен елемент, който да бъде представен на конкретна група хора, базирано на информация от системата на AOL.

Fox International Channels Bulgaria представя платформата Nat Geo Play

Източник: Fox International Channels Bulgaria

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK