С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 сеп 2015, 12:57, 2893 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (18 септември)

Fox International Channels Bulgaria представя платформата Nat Geo Play, Глобалните рекламни инвестиции ще забавят ръста си до 4%, Google и Twitter представят свой вариант на Instant articles

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Fox International Channels Bulgaria представя платформата Nat Geo Play
Седмични новини за маркетинг и реклама (18 септември)

[Fox International Channels Bulgaria]


Fox International Channels ще представи на българския пазар платформата за избрано съдържание (video on demand, VOD) Nat Geo Play. Тя ще е достъпна за абонатите на blizoo през сайта natgeoplay.bg или чрез специално мобилно приложение от октомври. Новината за новата платформа идва едва няколко седмици след като от медийната група представиха услугата Fox Play, през която зрителите на blizoo могат да гледат съдържание на телевизията по всяко време и на всяко устройство. Подобна е и функционалността на Nat Geo Play, която ще предлага поредици и филми от програмата на каналите National Geographic Channel и Nat Geo Wild.
Тази есен Nat Geo Play ще предложи предаванията Brain Games, "Теория на глупостта", "Сервиз S.O.S.", поредиците за 80-те и 90-те, "Летището в Дубай", филми, посветени на атентатите на 11 септември, и още много други. Към основните заглавия са подбрани и допълнителни видеоматериали и снимки.


Глобалните рекламни инвестиции ще забавят ръста си до 4%
Предварителните данни на ZenithOptimedia за рекламните разходи през 2015 г. показват, че Северна Америка, Западна Европа и Япония ще са водещи при инвестициите в реклама за пръв път от 9 години. Компанията, част от групата на Publicis, предвижда ръст от 4% на рекламните бюджети (достигайки 554 млрд. долара), което е с 0.2% по-ниска прогноза в сравнение с тази, направена през юни тази година. Причината за промяната е забавянето на китайската икономика, но от ZenithOptimeda все пак очакват повишение на рекламните бюджети в страната със 7.8%. Въпреки че това е почти два пъти по-висок ръст от този на световните пазари, не може да се сравнява с повишението от 10.5% през 2014 г.
Тази година за пръв път от 2006 г. ще има повишение на рекламните инвестиции в т.нар. нарастващи пазари. Ръстът, който ZenithOptimedia очаква, е от 37.4%, а догодина - 38.8%. Анализаторите предвиждат и повишение на инвестициите в мобилна реклама, която през 2015 г. ще заема 12.4% от всички рекламни бюджети.
Данни на Kantar Media пък показват, че през второто тримесечие на годината рекламният пазар в САЩ се е свил с 3.9% (до 38 млрд. долара). Така например инвестициите в телевизионна реклама са спаднали с 4.5%, а онлайн дисплей рекламата (която не включва видео или комуникация през мобилни устройства) е намаляла с 4.7%. Впечатление прави, че рекламата в търсачки (Google и Bing) е нараснала със 7.7%, а тази в кината е скочила с 15%.

Google и Twitter представят свой вариант на Instant articles
Google и Twitter влизат в партньорство, за да създадат своя собствена версия на станалите популярни във Facebook и Snapchat формати Instant articles. Платформата ще бъде с отворен код, като идеята е да бъде достъпна и за други компании. Новата услуга за публикуване на съдържание ще бъде представена тази есен, като в тестовете й ще участват "малък брой партньори", чиито имена все още не са обявени.
Instant articles (във вида, в който беше представено от Facebook и Snapchat) е вид съдържание, което създателите на съдържание могат да публикуват директно в платформата на съответната компания. По този начин самото съдържание е по-достъпно до потребителите, а рекламните приходи от материала се разделят между създателя му и съответната платформа. Основната разлика между познатата досега услуга и тази, разработвана от Google и Twitter, е, че те няма да публикуват съдържанието при себе си, а ще отварят пред потребителите вече заредена страница за предварителен преглед. По този начин двете компании ще се борят със страховете на създателите на материалите, че отдават изцяло трафика си на трета страна, което ограничава допълнително приходите от реклама.

Потребителите на Facebook могат да се откажат от събирането на данните им
През тази година Facebook обяви, че ще започне да използва информацията, която събира извън социалната мрежа за своите потребители, за да таргетира по-адекватно рекламните съобщения от платформата си. Това ще започне да се случва от октомври, но компанията на Марк Зукърбърг ще даде възможност на хората да изключат себе си от рекламната система за персонализирано доставяне на комуникационни послания.
Facebook събира информация за своите потребители от всички сайтове, в които има инсталирани т.нар. social plug-ins, сред които са и бутоните Like и Share, които срещаме в медийните портали например. С развитието на рекламната си платформа социалната мрежа добавя специална страница за настройки в т.нар. ad settings tab, от който потребителите могат изключат изцяло събирането на тези данни, чрез които системата доставя специално таргетирани рекламни послания при настолно или мобилно използване на Facebook, което се случва за пръв път в историята на социалната мрежа.



AOL създава своя рекламна платформа ONE
Интернет гигантът AOL събира няколко от своите творчески и рекламни решения в една платформа, носеща името ОNE. Системата ще дава възможност на рекламодатели и агенции сами да създават и управляват своите банери, видеа и мобилни реклами. ONE е базирана на инструмента Pictela, закупен от компанията през 2010 г., който позволява създаването на рекламен инвентар, подходящ за различен набор от устройства. С този ход AOL се стреми да улесни своите клиенти при изработката и разпространението на комуникационни послания през автоматизирана система.
"Сега имаш възможност да използваш повече данни още при творческия процес, вместо
да селектираш определени таргет групи, когато купуваш позиции", казва Сет Демзи, главен технологичен директор на AOL Platforms.
Новата платформа позволява и по-специфично таргетиране. Например не просто да се избере подходяща аудитория, а да се избере най-подходящият рекламен елемент, който да бъде представен на конкретна група хора, базирано на информация от системата на AOL.

Новини в 140 символа:
- Бутонът за онлайн покупка в Twitter е вече достъпен за всички рекламодатели.
- Facebook ще добави Dislike ("Не харесвам") бутон към своята платформа.
- Pinterest ще си партнира с Datalogix, за да дава по-детайлна информация на рекламодателите за успешността на техните кампании.
- Близо 2/3 от приходите на списание Wired идват от дигиталната среда. Основната причина е брандираното съдържание.
- Потребителите на Amazon Prime ще могат да се абонират за Washingon Post на преференциални цени.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глътка надежда за БНР 1 Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

24 яну 2020, 1653 прочитания

Реклама за слушане Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

24 яну 2020, 1134 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Рекламният пазар е в нов период на трансформация

Управляващият екип на DDB Sofia пред "Капитал"

Още от Капитал
БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Берлинска ръченица

Електронният артист Стефан Голдман за новаторския си поглед към музиката и защо винаги ще имаме нужда от човека в технологията

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10