Рекламният пазар е в нов период на трансформация
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламният пазар е в нов период на трансформация

Йордан Жечев (вляво), Ангелос Парасхакис (в средата) и Боян Панайотов (вдясно) са основният двигател на DDB Sofia, които за четвърти път получиха наградата "Агенция на годината".

Рекламният пазар е в нов период на трансформация

Управляващият екип на DDB Sofia пред "Капитал"

12178 прочитания

Йордан Жечев (вляво), Ангелос Парасхакис (в средата) и Боян Панайотов (вдясно) са основният двигател на DDB Sofia, които за четвърти път получиха наградата "Агенция на годината".

© Цветелина Белутова


За DDB Sofia

На шестнадесетото издание на рекламния фестивал ФАРА, провел се преди седмица, наградата за "Агенция на годината" беше връчена на DDB Sofia. Агенцията печели титлата за четвърти път в последните шест години, а през другите две застава на второ място. По време на тазгодишния форум DDB Sofia спечели една златна награда, пет сребърни и три бронзови отличия. Разговаряхме със собственика на агенцията Ангелос Парасхакис, изпълнителния директор Боян Панайотов и творческия директор Йордан Жечев за промените и тенденциите на рекламния пазар в България, както и за това, което отличава DDB Sofia от другите агенции.

Какво се промени в рекламния пазар през последната година?

Боян Панайотов (изпълнителен директор на DDB Sofia): Годината беше по-трудна, с много малко нови възможности. Причината беше цялата конюнктура в държавата, както и това, че рекламодателите се променят и очакват повече ефективност за същите или по-ниски инвестиции.

Ангелос Парасхакис (собственик на DDB Sofia): Според мен пазарът е в нов период на трансформация. Повечето агенции се опитват да намерят правилния коктейл от услуги и хора. Клиентите и работата стават изключително изискващи и е необходимо да имаш добър баланс, като в същото време оперираш със значително намалени приходи. Единственият начин да оцелееш в такава среда е да търсиш постоянно нови бизнес възможности и да разгърнеш клиентското си портфолио. Ние не се ограничаваме само в творческите решения, а предлагаме и медийни, дигитални, PR услуги. Екипът на организацията ни вече наброява близо 100 човека.

Йордан Жечев (творчески директор на DDB Sofia): Аз ще съм позитивният от трима ни, защото според мен пазарът се е променил към по-добро. В България има все по-изявени добри студиа, професионалисти на свободна практика и стартъпи, с които можеш да работиш. Изобщо има много повече съмишленици, към които можеш да се обърнеш.

А какво се промени в DDB?

Й.Ж.: След като спечелихме "Теленор", пораснахме доста като брой хора. Това е напълно нормално - за да обслужиш такъв огромен клиент, са необходими ресурси. За мен най-важното беше въпреки новите хора да не загубим културата, която агенцията има.

А.П.: За мен най-голямата промяна е, че не съм обвързан с организацията, но агенцията продължава да се движи с добри темпове. Това се дължи на двамата господа до мен. Боян пое ролята на изпълнителен директор преди около година. Последната година премина изключително успешно, като добавихме гигантски клиент, заради който DDB почти удвои екипа си.

Й.Ж.: Най-важното обаче е, че се гордеем с работата си за този нов голям клиент. В този смисъл поне половината от тази наша награда за "Агенция на годината" е и на "Теленор". Ако това беше друг голям клиент, може би нямаше да си говорим сега.

Й.Ж.: Със сигурност не е по-лесно да се работи за такъв клиент, защото самата тема понякога е много ангажираща. Аз намирам за лош сигнал към нас като индустрия, че неправителствена организация спечели наградата "Рекламодател на годината". Не защото са направили лоши неща, напротив. Причината е, че сега повече от всякога бизнесът има нужда от изключителни и смислени решения.

За DDB Sofia

На шестнадесетото издание на рекламния фестивал ФАРА, провел се преди седмица, наградата за "Агенция на годината" беше връчена на DDB Sofia. Агенцията печели титлата за четвърти път в последните шест години, а през другите две застава на второ място. По време на тазгодишния форум DDB Sofia спечели една златна награда, пет сребърни и три бронзови отличия. Разговаряхме със собственика на агенцията Ангелос Парасхакис, изпълнителния директор Боян Панайотов и творческия директор Йордан Жечев за промените и тенденциите на рекламния пазар в България, както и за това, което отличава DDB Sofia от другите агенции.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK