"Вие сте последната ми надежда"
Как предаването "Господари на ефира" се превърна за хората в институция, която решава проблемите им


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
"Ще се обадя в "Господари на ефира" през последните години се превърна в нещо като нарицателно за търсене на справедливост. Вместо да потърсят държавните или местните институции, отговорни за разрешаването на проблемите им, много хора предпочитат да натиснат жълтия бутон "подай сигнал" на "Господарите". Разочаровани от бавното правосъдие, от липсата на реакция и истински действия от страна на политици и държавни служители, хората се обръщат към медиите.
Формулата на успеха на "Господари на ефира" е семпла – чувство за хумор, приятелско отношение към публиката, широко афиширано гостоприемство за зрителски сигнали срещу измами и нередности. Критично и иронично отношение и към властта, и към опозицията, когато го заслужават. Последователност в стремежа да се показва несправедливостта и да се разрешават проблемите. Комбинацията от всичко това вече 13 години печели вярна аудитория на "Господари на ефира", които през последните няколко години са много повече от забавно шоу. Според данните на Nielsen Admosphere - България, за зрителския интерес "Господари на ефира" е в графата на предпочитаните и гледани предавания (виж графиката). В месечните класации с топ 25 на най-гледаните предавания шоуто също присъства много често. За много обикновени граждани то се е превърнало в институция. И една от най-важните му заслуги е, че предлага защита на зрителите чрез инструменти за медиен натиск.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
12 коментара
Факт е,че Господари на ефира вършат далеч по-полезни неща,отколкото българските бюрократи!
Щеше да е чудесно, ако и Капитал и Дневник имаха подобна "власт"...
Тук много истински проблеми се разискват, но странно защо, не придобиват общественост, с изключение на кякоя и друга изкъртена плочка от тротоара, или криворазположени зарзавати на Женски пазар...знаем си го само ние, потребителите...
Шапка свалям на Екипа,който реализира предаването!За това трябва много смелост,постоянство и професионализъм от тяхна страна.Понякога,да направиш така,че лошите постъпки на хората да станат достояние на широката общественост,има много по-голям ефект от заведено и спечелено дело.
Чиновникът се плаши от осветяването на своето бездействие, защото когато случаят се появи в медиите, той се решава мигновено по заповед отгоре и него го наказват като изкупително жертва.
В нашия квартал уличното осветление започна да не се включва за по 2-3 вечери, после за по седмица и накрая - като се видя, че никой не протестира - угасна съвсем. Писах до кмета на района, до зам .кмета на СО, звънях в Улично осветление. След месец мрак получих на мейла отговор от Улично, че всичко било ОК и техни техници не констатирали проблем. С едва дума - да се прегледам...
Написах им отговор, че като се стъмни ще снимам "светещите " лампи и им изредих сайтовете, където ще ги кача заедно с тяхното нахално писмо.
Качих всичко това в нета и още на следващата вечер лампите светнаха, та и досега...
Нанискайте чиновниците! Не ги жалете!
Съгласен съм с високата медийна ефективност на Господари на ефира като куче-пазач на обществото и ги поздравявам за действията им по опазването на интереса на малкия човек.
Нужно е да отбележа обаче, че са политически тенденциозни и един вид "журналистически кокошкари". Занимават се с "дребни риби" (не критикувам това, само отбелязвам) и някак си поради липсата на ресурси ли, или защото не е възможно в самия формат, забравят за големите машинации и клякат пред политическите симпатии на продуцентите си.
Помним как Бойко Борисов ги нарече позитивна критика. Помним и за спечеленият Европроект.
Нека гледаме многостранно.
Аз не съм доволен от тях, имах абсурден случай с виваком, след 4 месеца писах и на тях, изобщо нямам отговор, камо ли помощ, от защита на клиента ми казаха да се съдя, а омбисмана мипрати благодарност за жалбата, помощ от никъде....
много сладък текст
Любимо предаване.
Едни от малкото, които наистина провеждат журналистическо разследване.
Увлекателно предаване. А що се касае до "лошите" - като ги гледам, много са се изпоплашили и сега LOL
btw "не спазено" май се пише слято
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход