Новият брой:
Първият опит за ротационен кабинет в България

Блокирай това

Ръстът на потребителите, които използват софтуер за блокиране на реклами, е новото предизвикателство за медийната индустрия

   ©  shutterstock, капитал
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ненужният апокалипсис на интернет. Така изпълнителният директор на Interactive Advertising Bureau Рандал Ротернберг нарича поредното голямо предизвикателство пред медийната индустрия - нарастващия брой инсталирани софтуерни решения, които блокират рекламите онлайн и предизвикват тревожни дискусии сред рекламодатели и издатели по света.

Използването на софтуер за блокиране на реклами е нараснало с 41% за последната година в глобален мащаб според Pagefair - компания, която анализира т.нар. ad blocking феномен. Потребителите, които филтрират своя трафик, са достигнали близо 195 млн. през второто тримесечие на 2015 г. В резултат се очаква онлайн медиите да понесат загуби на стойност 21.8 млрд. долара през тази година. Данните на IAB (Interactive Advertising Bureau) са дори по-притеснителни за рекламния бранш. Според тях в САЩ блокирането на реклами е практика, в която взимат участие поне 34% от всички лица над 18-годишна възраст. По този начин някои сайтове губят до 40% от своите приходи.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    tarikata avatar :-|
    Петър Петров
    • - 1
    • + 27

    Много добро приложение е това.Не може да натиснеш некоя страница и на пълен екран да ти почне реклама с звук да речем.Или 1/2 от страницата да е реклама.Като ги намалят на под 5 процента от площта може и да си спра ад блокъра.Дотогава - да се оправят рекламодателите.И аз не искам постоянно да бъдат следени моите интереси в нета.Това че веднъж търсих едни батерии в нета,не означава че тия батерии ще ми трябват 6 месеца след това.

    Нередност?
  • 2
    shule avatar :-|
    shule
    • - 1
    • + 13

    До коментар [#1] от "Петър Петров":

    Абсолютно вярно! Отвратително е когато вършиш нещо важно на компютъра да ти излиза нещо, което ама абсолютно не те интересува на цяла страница. Да не говорим, че лично аз, по принцип ненавиждам агресивната реклама / тип от врата на врата, звънене по телефона и т.н./ и само заради това никога не прибягвам до рекламирания по този начин продукт. Рекламата според мен трябва да привлече потребителя с някакво оригинално послание, кадри, изпълнение и т.н. а не натрапчиво и нахално да ти "влиза под завивките".

    Нередност?
  • 3
    nicks avatar :-|
    nicks
    • - 1
    • + 13

    Много ясно че ще ползвам блокиращ рекламен софтуер. Даже ако има и софтуер блокиращ простотията по сайтовете и него ще ползвам.

    Нередност?
  • 4
    maddrum avatar :-|
    maddrum
    • + 5

    От години ползвам такъв софтуер. Преди се хабеше яко ресурс от машината ми да зарежда всичките флашове и банери. А за възхваляването на великата схема на Капитал с абонаментите съм дълбоко скептичен дали наистина върши работа. Това е дори по дразнещо от рекламата.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 5
    kalnik avatar :-|
    Калник
    • - 2
    • + 2

    [quote#4:"maddrum"]А за възхваляването на великата схема на Капитал с абонаментите съм дълбоко скептичен дали наистина върши работа. Това е дори по дразнещо от рекламата.[/quote]

    От друга страна, Капитал ще престане да съществува, ако не могат да си покриват разходите. Като харесвана от мен медия, на няколко пъти съм си правил месечен абонамент. Заплащането е реализирано много лесно през epay.bg.

    Нередност?
  • 6
    pamela avatar :-|
    pamela
    • - 1
    • + 1

    Е, блокирани или не рекламите не оказват никакво въздействие върху намерението ми да купувам един или друг продукт.
    Рекламираните продукти са даже по-скъпи заради разходите им за реклами.

    Нередност?
  • 7
    skaranikolov avatar :-P
    skaranikolov
    • + 5

    С огромно удоволствие ползвам такъв софтуер и при всяка възможност го препоръчвам на мои приятели. Ефектът е поразителен, несравнимо е удоволствието, изписано по лицата на хората, открили възможност да избягат от спама.

    Нередност?
  • 8
    maddrum avatar :-|
    maddrum
    • + 3

    До коментар [#5] от "Калник":

    Колко струва един такъв коментар.... за един приятел питам!

    Нередност?
  • 9
    kalnik avatar :-|
    Калник
    • - 4
    • + 2

    [quote#8:"maddrum"]Колко струва един такъв коментар.... за един приятел питам![/quote]

    Ха-ха-ха... Беден нещастник! Целият свят трябва да работи за Вас и да ви дава всичко безплатно. Сигурно и филми гледате само от торенти и се подигравате на всеки, който ходи на кино или си купува дискове или съдържание онлайн. Дано поне за книги да отделяте, че тогава има някакъв шанс за Вас.

    Нередност?
  • 10
    gotha avatar :-|
    Христо Георгиев
    • + 1

    Причината да имам adblock е сайтове, които просто прекаляват с флаш рекламите си. Не е нормално да вият вентилатори само от реклами.

    Иначе добра статия, ако и цитираните експерти не бяха само от Икономедиа щеше да звучи още по-авторитетно.

    Нередност?
Нов коментар