АЕЖ: Слухове и клевети са новите форми за заглушаване на критични журналисти
Според проучване на Асоциацията на европейските журналисти – България бизнес интересите влияят най-много върху редакционното съдържание


Боян Петров

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Да напишеш критичен текст за местен политик, за който после да бъдеш подведен под съдебна отговорност. Това е реалността, в която работят немалко български журналисти. Заради което една част от тях избират да се извинят публично, а друга - да се самоцензурират предварително. Такъв извод прави тазгодишното проучване за свободата на словото в България на Асоциацията на европейските журналисти – България (АЕЖ). Докладът им през тази година е с фокус върху статуса на регионалните медии и професионалистите, които работят в тях. А един от най-притеснителните им изводи е, че са се появили нови форми на натиск срещу журналистите под формата на слухове и клевети срещу самите тях.
В онлайн анкетата са участвали 143 журналисти от цялата страна, а изследователският екип на АЕЖ-България е разпространил и специално подготвено допитване с регионален фокус до предварително избрани 50 журналисти от цялата страна.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.