АЕЖ: Слухове и клевети са новите форми за заглушаване на критични журналисти

Според проучване на Асоциацията на европейските журналисти – България бизнес интересите влияят най-много върху редакционното съдържание

   ©  Надежда Чипева
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Да напишеш критичен текст за местен политик, за който после да бъдеш подведен под съдебна отговорност. Това е реалността, в която работят немалко български журналисти. Заради което една част от тях избират да се извинят публично, а друга - да се самоцензурират предварително. Такъв извод прави тазгодишното проучване за свободата на словото в България на Асоциацията на европейските журналисти – България (АЕЖ). Докладът им през тази година е с фокус върху статуса на регионалните медии и професионалистите, които работят в тях. А един от най-притеснителните им изводи е, че са се появили нови форми на натиск срещу журналистите под формата на слухове и клевети срещу самите тях.

В онлайн анкетата са участвали 143 журналисти от цялата страна, а изследователският екип на АЕЖ-България е разпространил и специално подготвено допитване с регионален фокус до предварително избрани 50 журналисти от цялата страна.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.