НА ЖИВО от 10:00 ч.:
Среща на бизнеса във Варна и региона

Добър или лош е новият рекламен клип на България

Според експерти от пазара идеята на Министерството на туризма може да стигне до киноиндустрията, но не и до потенциални туристи

   ©  Министерство на туризма
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

В неделя Министерството на туризма представи нов рекламен клип за българския туризъм, в който известни актьори, режисьори и продуценти разказват своите преживявания в България и приканват феновете си да я посетят. Сред тях са имена като Силвестър Сталоун, Антонио Бандерас, Салма Хайек, Ейдриън Броуди и Джейсън Стейтъм.

Клипът е изработен безвъзмездно от Nu Boyana Film Studios и за заснемането му не са инвестирани държавни пари, уточниха от Министерството на туризма. Новият клип ще се излъчва по телевизии, онлайн, по време на международни изложения, както и при представянето на българското предложение за наградата "Оскар" - "Съдилището", в Лос Анджелис.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker
    • - 2
    • + 20

    "С чужда пита, помен" е класическата българска поговорка, която най-добре илюстрира поведението на Министерството на туризма в този конкретен случай. Няма никаква дългосрочна стратегия или концепция за българския туризъм - само някакви кръпки в различни посоки.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    caliber_.44 avatar :-|
    Калибър
    • + 19

    Министерството на туризма щом не може да направи един качествен клип, какво да говорим...
    Клипът на Nu Boyana Film Studios определено ми харесва.

    Нередност?
  • 3
    qvb21311044 avatar :-|
    Алф
    • - 3
    • + 18

    Да не забравяме, че говорят световноизвестни звезди. Те имат милиони фенове. Не очаквам лавина от туристи, но трябва да се използват всички възможности, вместо това пак намираме кусури. Стига вече измислени казуси....

    Нередност?
  • 4
    cbp1435743242435048 avatar :-|
    Gergana Kostadinova
    • + 18

    Да, Благодаря на професионалистите от рекламния бизнес, че потвърдиха това, което написах вчера под статията за самия клип в Дневник. Но след многократно гледане на клипа и обсъжда с колегите в офиса, стигнахме до два основни извода:
    1. Клипът е добър от гледна точка на това, че толкова известни личности ГОВОРЯТ за БЪЛГАРИЯ, това се ЧУВА и ВИЖДА ясно, и това ще провокира търсене и посещения в страната в най-различни посоки. От чисто любопитство.
    2. И наистина става ясно, че в Министерство на Туризма, изобщо не са наясно с профила на клиентите, които изобщо посягат на нас като продукт и дестинация - просто защото няма ясно дефиниран продукт, който да се рекламира целево, и това е така, откакто аз изобщо се занимавам с туризъм последните 25 години. Та ние още не сме решили дали сме дестинация за морски, зимен или културен туризъм. И ако сме и трите, кое е това, което ни отличава от останалите по тези три направления, за да насочим усилията си за рекламиране на тази разлика и да привлечем туристи - независимо къде в България и за какво.

    Нередност?
  • 5
    xfactor avatar :-|
    Bogdan Hristov
    • - 2
    • + 17

    Опитвам се да следя реакциите след появата на клипа в медиите и социалните мрежи.Видима е вълната от емоции, мнения и критики. Ето моето скромно мнение,след няколко десетилетия в българския туризъм.
    Аз го харесах инстинктивно и го споделих в мрежата. Получих незабавни позитивни без изключение реакции от приятели от други страни и България. Допускам че същото се е случило при много българи,направили същото. Стотици,а сигурно много повече....
    Прочетох във форумите много неща за това кой е направил клипа , с каква цел, за собствени фирмени или национални нужди. За това че не бил туристически, че актьорите показани в него не били напълно искрени, че били застарели, че показвал само София, че показвал някакви развалини и тн. И тонове идеи...Е, с уважение към всички, може би в " правилния вариант" на клипа Сталоун трябва да е в национална българска носия на фона на Копривщица примерно; или Джейсън Стейтъм пее Руфинка болна легнала; или Салма Хайек се пече на плажа в Синеморец. Дотук със закачките.
    Виждам този клип като късче ПОЗИТИВНА информация за България и заради това го харесвам!Дали искаме или не, той вече се носи в глобалните мрежи и ни популяризира.И това е чудесно!И не съм специалист по кинематография, но за първи път виждам, макар и може би не в целево туристическо послание - ясно, непринудено, чисто човешко послание, стегнато и без помпозност. Ефектно и заради това полезно. За България.

    Нередност?
  • 6
    cbp1435743242435048 avatar :-|
    Gergana Kostadinova
    • + 5

    До коментар [#5] от "xfactor":

    Леле, Това надхвърля "Десетката" по стандартната скала!!!! Направо е "убийствено", както биха се изразили повечето, които са разбрали!!!!
    Поздравления хфактор за различната гледна точка и дано повече хора прочетат и разберат за какво иде реч, казано по нашему!!!

    Нередност?
  • 7
    aemilianus avatar :-|
    aemilianus
    • - 1

    Това дали ви харесва или харесва един клип (или спот,да сме по-конкретни), няма особена връзка с това дали ще проработи. Клипът е стъпка в правилната посока, но има много недостатъци. Ето ви моя анализ по въпроса: http://www.bulgaren.org/melangebulgaren/2015/10/11/%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%88-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%B8/

    Нередност?
  • 8
    staska avatar :-|
    staska
    • - 1
    • + 10

    Дори и да рекламира кинопроизводството в България, което е мое мнение, безспорен факт е, че клипът ще достигне до много очи и уши. Което ще е плюс за България.
    И да, хубав е. Вероятно и поради това, че държавата няма участие.

    Нередност?
  • 9
    xfactor avatar :-|
    Bogdan Hristov
    • - 1
    • + 2

    Г-н Ценов, прочетох професионалния ви коментар в дадения линк. Интересен е. Бихте могли да предложите помощта се като професионалист на министерството на туризма.
    Но спотът( благодаря за презизирането) вече проработи със всичките си несъвършенства. И също моля ръзтълкувайте - дали ви харесва или харесва един клип (или спот,да сме по-конкретни), няма особена връзка с това дали ще проработи. Ако аз съм потенциален турист и го харесам - това няма значение или какво?

    Нередност?
  • 10
    drkskwlkr avatar :-?
    Иван Арнаудов
    • - 5
    • + 3

    Добре де, само аз ли гледам клипа и виждам реклама много повече на Nu Image, отколкото на България... Направен с целта да видят и други актьори, че не е толкова страшно да дойдат да снимат тука.

    Нередност?
Нов коментар