Добър или лош е новият рекламен клип на България
Според експерти от пазара идеята на Министерството на туризма може да стигне до киноиндустрията, но не и до потенциални туристи


Боян Петров

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
В неделя Министерството на туризма представи нов рекламен клип за българския туризъм, в който известни актьори, режисьори и продуценти разказват своите преживявания в България и приканват феновете си да я посетят. Сред тях са имена като Силвестър Сталоун, Антонио Бандерас, Салма Хайек, Ейдриън Броуди и Джейсън Стейтъм.
Клипът е изработен безвъзмездно от Nu Boyana Film Studios и за заснемането му не са инвестирани държавни пари, уточниха от Министерството на туризма. Новият клип ще се излъчва по телевизии, онлайн, по време на международни изложения, както и при представянето на българското предложение за наградата "Оскар" - "Съдилището", в Лос Анджелис.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
14 коментара
"С чужда пита, помен" е класическата българска поговорка, която най-добре илюстрира поведението на Министерството на туризма в този конкретен случай. Няма никаква дългосрочна стратегия или концепция за българския туризъм - само някакви кръпки в различни посоки.
Публикувано през m.capital.bg
Министерството на туризма щом не може да направи един качествен клип, какво да говорим...
Клипът на Nu Boyana Film Studios определено ми харесва.
Да не забравяме, че говорят световноизвестни звезди. Те имат милиони фенове. Не очаквам лавина от туристи, но трябва да се използват всички възможности, вместо това пак намираме кусури. Стига вече измислени казуси....
Да, Благодаря на професионалистите от рекламния бизнес, че потвърдиха това, което написах вчера под статията за самия клип в Дневник. Но след многократно гледане на клипа и обсъжда с колегите в офиса, стигнахме до два основни извода:
1. Клипът е добър от гледна точка на това, че толкова известни личности ГОВОРЯТ за БЪЛГАРИЯ, това се ЧУВА и ВИЖДА ясно, и това ще провокира търсене и посещения в страната в най-различни посоки. От чисто любопитство.
2. И наистина става ясно, че в Министерство на Туризма, изобщо не са наясно с профила на клиентите, които изобщо посягат на нас като продукт и дестинация - просто защото няма ясно дефиниран продукт, който да се рекламира целево, и това е така, откакто аз изобщо се занимавам с туризъм последните 25 години. Та ние още не сме решили дали сме дестинация за морски, зимен или културен туризъм. И ако сме и трите, кое е това, което ни отличава от останалите по тези три направления, за да насочим усилията си за рекламиране на тази разлика и да привлечем туристи - независимо къде в България и за какво.
Опитвам се да следя реакциите след появата на клипа в медиите и социалните мрежи.Видима е вълната от емоции, мнения и критики. Ето моето скромно мнение,след няколко десетилетия в българския туризъм.
Аз го харесах инстинктивно и го споделих в мрежата. Получих незабавни позитивни без изключение реакции от приятели от други страни и България. Допускам че същото се е случило при много българи,направили същото. Стотици,а сигурно много повече....
Прочетох във форумите много неща за това кой е направил клипа , с каква цел, за собствени фирмени или национални нужди. За това че не бил туристически, че актьорите показани в него не били напълно искрени, че били застарели, че показвал само София, че показвал някакви развалини и тн. И тонове идеи...Е, с уважение към всички, може би в " правилния вариант" на клипа Сталоун трябва да е в национална българска носия на фона на Копривщица примерно; или Джейсън Стейтъм пее Руфинка болна легнала; или Салма Хайек се пече на плажа в Синеморец. Дотук със закачките.
Виждам този клип като късче ПОЗИТИВНА информация за България и заради това го харесвам!Дали искаме или не, той вече се носи в глобалните мрежи и ни популяризира.И това е чудесно!И не съм специалист по кинематография, но за първи път виждам, макар и може би не в целево туристическо послание - ясно, непринудено, чисто човешко послание, стегнато и без помпозност. Ефектно и заради това полезно. За България.
До коментар [#5] от "xfactor":
Леле, Това надхвърля "Десетката" по стандартната скала!!!! Направо е "убийствено", както биха се изразили повечето, които са разбрали!!!!
Поздравления хфактор за различната гледна точка и дано повече хора прочетат и разберат за какво иде реч, казано по нашему!!!
Това дали ви харесва или харесва един клип (или спот,да сме по-конкретни), няма особена връзка с това дали ще проработи. Клипът е стъпка в правилната посока, но има много недостатъци. Ето ви моя анализ по въпроса: http://www.bulgaren.org/melangebulgaren/2015/10/11 /%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC %D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%88-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0% D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%B8/
Дори и да рекламира кинопроизводството в България, което е мое мнение, безспорен факт е, че клипът ще достигне до много очи и уши. Което ще е плюс за България.
И да, хубав е. Вероятно и поради това, че държавата няма участие.
Г-н Ценов, прочетох професионалния ви коментар в дадения линк. Интересен е. Бихте могли да предложите помощта се като професионалист на министерството на туризма.
Но спотът( благодаря за презизирането) вече проработи със всичките си несъвършенства. И също моля ръзтълкувайте - дали ви харесва или харесва един клип (или спот,да сме по-конкретни), няма особена връзка с това дали ще проработи. Ако аз съм потенциален турист и го харесам - това няма значение или какво?
Добре де, само аз ли гледам клипа и виждам реклама много повече на Nu Image, отколкото на България... Направен с целта да видят и други актьори, че не е толкова страшно да дойдат да снимат тука.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.