Добър или лош е новият рекламен клип на България
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Добър или лош е новият рекламен клип на България

Добър или лош е новият рекламен клип на България

Според експерти от пазара идеята на Министерството на туризма може да стигне до киноиндустрията, но не и до потенциални туристи

12481 прочитания

© Министерство на туризма


В неделя Министерството на туризма представи нов рекламен клип за българския туризъм, в който известни актьори, режисьори и продуценти разказват своите преживявания в България и приканват феновете си да я посетят. Сред тях са имена като Силвестър Сталоун, Антонио Бандерас, Салма Хайек, Ейдриън Броуди и Джейсън Стейтъм.

Клипът е изработен безвъзмездно от Nu Boyana Film Studios и за заснемането му не са инвестирани държавни пари, уточниха от Министерството на туризма. Новият клип ще се излъчва по телевизии, онлайн, по време на международни изложения, както и при представянето на българското предложение за наградата "Оскар" - "Съдилището", в Лос Анджелис.

"С този клип променяме начина, по който искаме да се възприема и промотира страната ни", коментира министърът на туризма Николина Ангелкова и уточнява, че новата реклама "показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България". От Министерството на туризма посочват като пример за това държави като Великобритания, където ръстът на туристи след поредицата за "Хари Потър" е бил 50%, Тайланд, където "Плажът" е изиграл роля за 22% повече посещаемост, и Хърватия, към която се наблюдава засилен интерес след снимките на популярния сериал "Игра на тронове" там.

Какво мисли рекламният пазар

"Има доста примери на дестинации, които се рекламират чрез филмите и сериалите, които се снимат на тези места", коментира пред "Капитал" Желез Атанасов, директор стратегическо планиране в рекламна агенция Noble Graphics. Той допълва, че "има логика това да е фокус на рекламния клип, когато много продукции се снимат у нас." Според него обаче трябва да се вземе под внимание доколко може да се направи паралел между качеството на продукциите, снимани в България, и на тези, цитирани от Министерството на туризма.

"Идеята за рекламиране на България като дестинация за кино-, ТВ- и изобщо видеопродукция е чудесна. Подобна кампания има голям потенциал, защото се базира на истина: България наистина е добро място да снимаш продукции", коментира от своя страна Георги Гавазов, управляващ директор на Saatchi&Saatchi. Той обаче прави уточнението, че обвързването на България като дестинация за кинопродукции "няма нищо общо с туризма", а напротив - "става въпрос за рекламна кампания, насочена към киноиндустрията по света, а не към крайни потребители - потенциални туристи."

Впечатление прави също, че клипът напълно загърбва познатите досега послания за красива природа и атрактивни предложения за прекарване на свободното време. Според Желез Атанасов от Noble Graphics за това има причина. "Тази реклама е насочена към професионалистите от филмовия и продукционен бранш, а не към германски пенсионери", смята той. "Клипът представя конкретна ситуация в момента - "хубаво, евтино и качествено може да правите филми в България", допълва Атанасов. Според него подходът е подобен на излъчваните клипове по CNN преди години, които бяха насочени към бизнеса и "казваха колко хубаво, евтино и качествено може да правите бизнес у нас".

Георги Гавазов от Saatchi&Saatchi обаче е по-критичен: "За мен този клип не е част от цялостно стратегическо планиране от страна на Министерството на туризма и не следва някаква логика, чиято цел е да увеличи потока чуждестранни туристи", коментира той. Според него самият рекламен клип също има своите минуси, тъй като претрупването му с итнервюта и т.нар. "timelapse" кадри го кара да "не изглежда като добре помислен продукт, насочен към точно определена аудитория." От Министерството на туризма обаче посочват, че излъченият в неделя вариант на новата реклама е специално създаден за прожекцията на "Съдилището" в Лос Анджелис, а в останалите медийни канали ще бъде представена по-кратка версия.

  
България е мястото!

"България е мястото!" казва Силвестър Сталоун в новия промо клип на Министерството на туризма, представен пред медиите днес. Той заедно с още пет мега звезди са героите, които не просто рекламират България, а показват личното си отношение към страната ни като място, което трябва да се види и усети. За неговото създаване не са инвестирани държавни средства. Клипът е продукт на публично-частно партньорство с Nu Boyana Film Studios, които предоставиха кадрите за да се случи видеото. Новият клип изцяло променя начина, по който искаме да се говори за страната ни и да я промотираме като туристическа дестинация.

Posted by Nikolina Angelkova on Sunday, October 11, 2015

В неделя Министерството на туризма представи нов рекламен клип за българския туризъм, в който известни актьори, режисьори и продуценти разказват своите преживявания в България и приканват феновете си да я посетят. Сред тях са имена като Силвестър Сталоун, Антонио Бандерас, Салма Хайек, Ейдриън Броуди и Джейсън Стейтъм.

Клипът е изработен безвъзмездно от Nu Boyana Film Studios и за заснемането му не са инвестирани държавни пари, уточниха от Министерството на туризма. Новият клип ще се излъчва по телевизии, онлайн, по време на международни изложения, както и при представянето на българското предложение за наградата "Оскар" - "Съдилището", в Лос Анджелис.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    "С чужда пита, помен" е класическата българска поговорка, която най-добре илюстрира поведението на Министерството на туризма в този конкретен случай. Няма никаква дългосрочна стратегия или концепция за българския туризъм - само някакви кръпки в различни посоки.

    Публикувано през m.capital.bg

  • 2
    caliber_.44 avatar :-|
    Калибър

    Министерството на туризма щом не може да направи един качествен клип, какво да говорим...
    Клипът на Nu Boyana Film Studios определено ми харесва.

  • 3
    qvb21311044 avatar :-|
    Алф

    Да не забравяме, че говорят световноизвестни звезди. Те имат милиони фенове. Не очаквам лавина от туристи, но трябва да се използват всички възможности, вместо това пак намираме кусури. Стига вече измислени казуси....

  • 4
    cbp1435743242435048 avatar :-|
    Gergana Kostadinova

    Да, Благодаря на професионалистите от рекламния бизнес, че потвърдиха това, което написах вчера под статията за самия клип в Дневник. Но след многократно гледане на клипа и обсъжда с колегите в офиса, стигнахме до два основни извода:
    1. Клипът е добър от гледна точка на това, че толкова известни личности ГОВОРЯТ за БЪЛГАРИЯ, това се ЧУВА и ВИЖДА ясно, и това ще провокира търсене и посещения в страната в най-различни посоки. От чисто любопитство.
    2. И наистина става ясно, че в Министерство на Туризма, изобщо не са наясно с профила на клиентите, които изобщо посягат на нас като продукт и дестинация - просто защото няма ясно дефиниран продукт, който да се рекламира целево, и това е така, откакто аз изобщо се занимавам с туризъм последните 25 години. Та ние още не сме решили дали сме дестинация за морски, зимен или културен туризъм. И ако сме и трите, кое е това, което ни отличава от останалите по тези три направления, за да насочим усилията си за рекламиране на тази разлика и да привлечем туристи - независимо къде в България и за какво.

  • 5
    xfactor avatar :-|
    xfactor

    Опитвам се да следя реакциите след появата на клипа в медиите и социалните мрежи.Видима е вълната от емоции, мнения и критики. Ето моето скромно мнение,след няколко десетилетия в българския туризъм.
    Аз го харесах инстинктивно и го споделих в мрежата. Получих незабавни позитивни без изключение реакции от приятели от други страни и България. Допускам че същото се е случило при много българи,направили същото. Стотици,а сигурно много повече....
    Прочетох във форумите много неща за това кой е направил клипа , с каква цел, за собствени фирмени или национални нужди. За това че не бил туристически, че актьорите показани в него не били напълно искрени, че били застарели, че показвал само София, че показвал някакви развалини и тн. И тонове идеи...Е, с уважение към всички, може би в " правилния вариант" на клипа Сталоун трябва да е в национална българска носия на фона на Копривщица примерно; или Джейсън Стейтъм пее Руфинка болна легнала; или Салма Хайек се пече на плажа в Синеморец. Дотук със закачките.
    Виждам този клип като късче ПОЗИТИВНА информация за България и заради това го харесвам!Дали искаме или не, той вече се носи в глобалните мрежи и ни популяризира.И това е чудесно!И не съм специалист по кинематография, но за първи път виждам, макар и може би не в целево туристическо послание - ясно, непринудено, чисто човешко послание, стегнато и без помпозност. Ефектно и заради това полезно. За България.

  • 6
    cbp1435743242435048 avatar :-|
    Gergana Kostadinova

    До коментар [#5] от "xfactor":

    Леле, Това надхвърля "Десетката" по стандартната скала!!!! Направо е "убийствено", както биха се изразили повечето, които са разбрали!!!!
    Поздравления хфактор за различната гледна точка и дано повече хора прочетат и разберат за какво иде реч, казано по нашему!!!

  • 7
    aemilianus avatar :-|
    aemilianus

    Това дали ви харесва или харесва един клип (или спот,да сме по-конкретни), няма особена връзка с това дали ще проработи. Клипът е стъпка в правилната посока, но има много недостатъци. Ето ви моя анализ по въпроса: http://www.bulgaren.org/melangebulgaren/2015/10/11/%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%88-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%B8/

  • 8
    staska avatar :-|
    staska

    Дори и да рекламира кинопроизводството в България, което е мое мнение, безспорен факт е, че клипът ще достигне до много очи и уши. Което ще е плюс за България.
    И да, хубав е. Вероятно и поради това, че държавата няма участие.

  • 9
    xfactor avatar :-|
    xfactor

    Г-н Ценов, прочетох професионалния ви коментар в дадения линк. Интересен е. Бихте могли да предложите помощта се като професионалист на министерството на туризма.
    Но спотът( благодаря за презизирането) вече проработи със всичките си несъвършенства. И също моля ръзтълкувайте - дали ви харесва или харесва един клип (или спот,да сме по-конкретни), няма особена връзка с това дали ще проработи. Ако аз съм потенциален турист и го харесам - това няма значение или какво?

  • 10
    drkskwlkr avatar :-?
    Иван Арнаудов

    Добре де, само аз ли гледам клипа и виждам реклама много повече на Nu Image, отколкото на България... Направен с целта да видят и други актьори, че не е толкова страшно да дойдат да снимат тука.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK