Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 окт 2015, 19:04, 4282 прочитания

Бързооборотният сектор рекламира най-много в телевизиите

Според Be Media Consultant брутните инвестиции в телевизия и печат през третото тримесечие на годината са нараснали с 6.8%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бързооборотният сектор рекламира най-много в телевизиите

[Shutterstock]
Българският рекламен пазар е нараснал с 6.8% (до 259.6 млн. лв. брутен обем) през третото тримесечие на тази година в сравнение със същия период на 2014 г. Това показват данните на Be Media Consultant за юли - септември. Мониторингът беше публикуван преди по-малко от седмица и в него са разгледани каналите телевизия и печат. Калкулациите на анализаторите използват брутните обеми на рекламните инвестиции и не отразяват отстъпките, които агенции и рекламодатели получават от страна на медиите.

Ръст при телевизията и спад при печата


Инвестициите в телевизионна реклама са се увеличили с 9.7% през периода (до 239.6 млн. лв.), докато тези в печата са се свили с 21.8% (до 19.9 млн. лв.).
"Спадът в инвестициите на някои от традиционните големи рекламодатели се компенсира в голяма степен от появата на нови играчи, както и от увеличението на инвестициите, които правят по-малките и среднита бизнес компании", коментира Александър Джаджаров, мениджър "Търговски операции" в Amplifi, Dentsu Aegis Network. "Факт е, че заради откритата ценова война през последните години между двете основни телевизионни групи рекламата в телевизията става все по-достъпна за малкия и средния бизнес, без това да навреди реално на ефективността й", уточнява той.

Въпреки това според Катерина Буюклиева, управляващ директор на Media Club, "2015 г. е година без големи спортни събития през лятото и това също е показателно за рекламната активност на марките".

Това е и причината специалистите да не прогнозират съществени промени в пазара през следващото тримесечие. "Не очакваме изненади до края на годината, нито пък ръст на пазара, по-скоро очакваме да остане стабилен с нива близки до тези от миналата година", казва от своя страна Владимир Стоилов, директор "Връзки с клиенти" в Mindshare. Картината допълва и медиа директорът Argent Симона Тенчева, според която се забелязва повишение на брутните инвестиции при повечето големи рекламодатели, но за немалко от компаниите, рекламиращи активно, сезонността е най-силно изразена именно в летния период.



Кой рекламира най-много


При рекламодателите с най-големи инвестиции в телевизия през този период се наблюдава очаквана тенденция. В топ 5 на най-рекламиращите компании застават предимно представители на бързооборотния сектор, сред които Procter & Gamble (които запазват първото място в третото тримесечие и на тази година с инвестиции от 11.6 млн. лв.), българската компания "Фикосота синтез" (9 млн. лв.), "Загорка" (7 млн. лв.) както и Nestle BLG (6 млн. лв.).

За разлика от миналата година сега телекомуникационният сектор е намалил вложенията. През 2014 г. Vivacom и "Мобилтел" бяха съответно второ и трето място по рекламни бюджети (9.3 млн. и 8.6 млн. лв.), докато през третото тримесечие на 2015 г. заемат съответно 11-о и 6-о място (с 5.4 млн. и 5.9 млн. лв.) Пивоварният сектор отчита ръст на рекламните бюджети, като и трите големи играча на този пазар са в топ 10 на рекламодателите за периода ("Каменица" с 5.8 млн. лв. и Carlsberg с 5.6 млн. лв). "Тази тенденция се дължи в голямата си част на засилената конкуренция при бирените миксове и сайдерите, както и на пускането на нови продукти на българския пазар", коментира Румяна Стоянова, търговски директор на Amplifi. Според специалистите от Dentsu Aegis Network въпреки по-ранния старт на есенния сезон очакванията са до края на годината да има повишаване на активността на рекламодателите, което отново да доведе до традиционното високо запълване на рекламните блокове.

При печатната реклама впечатление прави почти двойното свиване на рекламните бюджети от страна на веригите магазини. Секторът е вложил в печатна реклама 2.1 млн. лв. през третото тримесечие на 2014 г. и едва 1.2 млн. лв. през това на тази година.

От производителите на храни най-активни са били тези на "хранителни и диетични добавки". Тези компании са се рекламирали в печата с общо 1.56 млн. лв., което е с 5.7% по-малко от инвестициите за същия период на миналата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога Весела Апостолова: По-мобилизирани сме от всякога

Изпълнителният директор на комуникационния бизнес и оперативен директор на групата "Publicis Groupe България" пред "Капитал"

5 апр 2020, 599 прочитания

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1635 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (23 октомври)

Dentsu Aegis Network прави нова лайфстайл маркетинг агенция, "Еском" пуска нов здравен телевизионен канал, "Нова броудкастинг груп" и БНТ ще излъчват УЕФА ЕВРО 2016

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10