News TV вероятно ще наследи TV7
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

News TV вероятно ще наследи TV7

Председателят на движение "Русофили" Николай Малинов ще осигури инвестицията за новия канал NewsTV

News TV вероятно ще наследи TV7

Следващата седмица предстои СЕМ да регистрира новия канал

Весислава АНТОНОВА
9296 прочитания

Председателят на движение "Русофили" Николай Малинов ще осигури инвестицията за новия канал NewsTV

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Има достатъчно обективни обстоятелства около медиите TV7 и News7, които ясно показват, че каналите нямат бъдеще на пазара и по всичко изглежда ще преустановят съществуването си.

TV7 и едноличният й собственик - кипърската офшорка "Краун медиа", дължат 290 млн. лв. на КТБ. В края на август част от сградата на столичния бул. "Цар Борис III", в която се помещава ТV7, News7 и Super7 беше обявена за продан заради дългове. Процедурата беше задействана по искане на Уникредит Булбанк, която през 2012 г. е отпуснала заем за 20 млн. eвро и има ипотека върху част от парцела и сградата. Ден по-късно преди три години сградата е ипотекирана и в КТБ. Началната цена за обектите беше 4.37 млн. лв. До момента не е известно да се е повил купувач.

За дружеството "ТВ Седем" АД има искане за несъстоятелност. През август News7 бе свалена от цифровия мултиплекс и така спря ефирното й разпространение. Причината - неплащане на задълженията към НУРТС.

Тази седмица бе направен трети опит да бъде продадена основна техника на двата телевизионни канала, без която на практика TV7 и News7 биха спрели да излъчват. Началната цена за техническото оборудване на TV7 е 1 826 729 лв., а за тази на News7 e 1 153 837 лв.

И купувачът се отказа

Шанс за спасение беше опитът двата канала да бъдат придобити от нов собственик, който да продължи да инвестира в тях, след като КТБ фалира, а с това си отиде и "благодетелят" на телевизиите Цветан Василев. От купувача се очакваше да поеме и финансовите тежести, натрупани от телевизиите.

Въпреки всичко изброено кандидат за сделка имаше. Управляваната от Асен Асенов и близка до  председателя на Национално движение "Русофили" и бивш член на Изпълнителното бюро на Националния съвет на БСП Николай Малинов - "Праймедия". От компанията потвърдиха , че дружеството собственик на TV7 - кипърската офшорка "Краун медиа", e било придобито през март тази година. По информация на купувача сделката за канала е на стойност 800 хил. евро. В официалните регистри никъде не се посочват суми. От март до днес Агенцията по вписванията отказва да впише "Праймедия" като собственик с мотива, че не са изпълнени изисквания на Търговския закон. Компанията води и съдебни дела по повод отказите. В отвореното писмо, изпратено до медиите, Асен Асенов уточнява, че отказът да се впише новото ръководство е направен въпреки съдебното решение в полза на "Праймедия" и определя това като "грубо незачитане на закона". "От 15 юни е решението на съда да бъдем вписани като собственици на медиите. При това решение, което не подлежи на обжалване. До ден днешен това не се случва. Това ни отказа от телевизията, на която до ден днешен помагахме финансово и в която сме инвестирали. Разбрахме, че няма смисъл, щом не ни вписват като реален собственик", коментира Николай Малинов.

Опитите на "Капитал" да получи коментар от управляващия екип в TV7 какво се случва в медиата и как ще продължи да работи на този етап са неуспешни.

Така TV7 и News7 загубиха единствената засега  компания, която пожела да ги придобие. В писмото до медиите собственикът и изпълнителен директор на "Праймедия" Асен Асенов обяви, че компанията се оттегля от телевизионните канали: TV7, News 7 и Super7.

"За нас това означава, че не друг, а именно държавата в лицето на Агенцията по вписванията ни лишава от възможността да управляваме своята собственост, съответно да оздравим и развием телевизиите. А с държавата не възнамеряваме да воюваме", се казва още в съобщението до медиите. В него се посочва, че фирмата е осигурила изплащането на 8-месечните заплати на над 300 души в размер на милиони левове, както и част от дълга на ТV7 в КТБ, независимо че правото му на управление на медиите не е признато. Купувачът твърди, че едномесечната издръжка на TV7 и News7 e възлизала на над 1.2 млн. лв., като 35% от тях са отивали за заплати. Само едномесечната такса по договора със CNN e  възлизала на 50 хил. евро.

Нов телевизионен проект

Съобщението за оттеглянето бе предшествано от намерението на "Праймедия" да регистрира нов тв канал - News TV. Тази седмица се очакваше медийният регулатор СЕМ да му даде регистрация. Тъй като новата телевизия ще дублира няколко от предаванията, излъчвани в момента от News7 и TV7, макар и това да не е описано изрично в закона, проектът според председателя на СЕМ Георги Лозанов вече става спорен. "Въпросът е дали може да се кандидатства за телевизия със заявка, че ще се разпространява продукция на други медии", казва Лозанов и допълва, че са поискали от "Праймедия" уточнение по този въпрос.

Заявлението за регистрацията на News TV е от повече от две седмици. Намерението за канала е той да бъде с политематичен профил и да се излъчва по кабел и сателит. Пред "Капитал" Николай Малинов обясни, че на пазара има нужда от телевизия, която да предлага алтернативно съдържание на това, което излъчват основните телевизии. "Няма например културни предавания, няма качествени предавания и филми за деца. Такива за духовността. А в България има над 500 хил. православни християни", обясни концепцията Малинов. Той разказа, че идеята му да развие тв канал е от близо пет години. Не отрече, че първоначалният му интерес е бил да придобие News7, където да се излъчва 70% съдържание от CNN, 20% Russia Today и останалите 10% българско съдържание. Сега Малинов е убеден, че политематичен канал е по-добра стратегия. Не крие, че в бъдеще би развили и втори нишов канал като част от медийна група заедно с News TV. Прдставя си, че с двете телевизии би могъл в бъдеще да заеме мястото на каналите от групата на TV7. Няма притеснения относно инвестицията в съдържание и собствена техника и по-скоро дава вид на човек, който има ясен бизнес план и инвеститор зад гърба си. И това е Константин Малофеев. В интервю пред "Капитал" руският олигарх Малофеев потвърди за приятелството си с председателя на движение "Русофили". Според него популярната преди TV7 се е сринала, но сегашните идеи на Малинов, съпругата му Даниела (която е официален представител на международната медийна платформа Russia Beyond the Headlines за България - бел. ред.) и целия екип му се струват "доста перспективни". "Помагаме всякак - с идеи, стратегии, съдържание, без да нарушаваме санкциите на ЕС", казва Малофеев.

Да заемат овакантеното от TV7 четвърто място обаче се надяват и телевизии като Канал 3, на депутата от ДПС Делян Пеевски. Така в телевизионния ефир, също както и в останалата част от медийния пазар, започва съревнование не толкова за аудитория, която след това да се продава на рекламодатели, колкото за влияние, което да обслужва интересите на собствениците/инвеститорите в тези проекти.

Има достатъчно обективни обстоятелства около медиите TV7 и News7, които ясно показват, че каналите нямат бъдеще на пазара и по всичко изглежда ще преустановят съществуването си.

TV7 и едноличният й собственик - кипърската офшорка "Краун медиа", дължат 290 млн. лв. на КТБ. В края на август част от сградата на столичния бул. "Цар Борис III", в която се помещава ТV7, News7 и Super7 беше обявена за продан заради дългове. Процедурата беше задействана по искане на Уникредит Булбанк, която през 2012 г. е отпуснала заем за 20 млн. eвро и има ипотека върху част от парцела и сградата. Ден по-късно преди три години сградата е ипотекирана и в КТБ. Началната цена за обектите беше 4.37 млн. лв. До момента не е известно да се е повил купувач.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    inspektora avatar :-P
    inspektora

    Защо не я кръстят направо РУСПутин ТВ!

  • 2
    rapidfire avatar :-|
    gigabyte

    "Русофили" = "Българофоби"? Да, или не? Или ще продължават дрънканиците от Бай Тошово време от рода на "Да живее българо-съветския патриотизъм!" (цитатът е истински, за съжаление)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK