Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Пет дни след смъртоносните атаки, убили 129 души в Париж, едно списание възтържествува в предговора си. "И така отмъщението беше извършено срещу тези, които се чувстваха защитени в пилотската кабина на самолета си", пишат авторите му под снимките на мъртви и окървавени хора, а заглавието на корицата гласи "Просто терор". Списанието е DABIQ - официално издание на групировката "Ислямска държава в Ирак и Леванта" (ИДИЛ), поела отговорност за атентата. Акцията й в Европа беше разпространена и по останалите медии на организацията - от социални мрежи, през радиопрограми до видеопродукция. Това са и каналите, които тя използва с пропагандна цел за набиране на привърженици и бойци.
През последната година джихадистите доказаха, че боравят с еднаква лекота с YouTube, Twitter, Instagram и Tumblr. Създават онлайн кампании за примамка на "доброволци". Пускат ежедневно както аматьорски, така и професионално монтирани клипове и снимки, които след това се разпространяват из целия свят - от обикновени потребители, но и от водещи световни медии, принудени да следят с всички средства образа на един конфликт, който техните камери не могат да снимат. На практика ИДИЛ показва най-зловещия начин, по който медиите могат да бъдат използвани - за пропаганда, война и смърт.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.