Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Пет дни след смъртоносните атаки, убили 129 души в Париж, едно списание възтържествува в предговора си. "И така отмъщението беше извършено срещу тези, които се чувстваха защитени в пилотската кабина на самолета си", пишат авторите му под снимките на мъртви и окървавени хора, а заглавието на корицата гласи "Просто терор". Списанието е DABIQ - официално издание на групировката "Ислямска държава в Ирак и Леванта" (ИДИЛ), поела отговорност за атентата. Акцията й в Европа беше разпространена и по останалите медии на организацията - от социални мрежи, през радиопрограми до видеопродукция. Това са и каналите, които тя използва с пропагандна цел за набиране на привърженици и бойци.
През последната година джихадистите доказаха, че боравят с еднаква лекота с YouTube, Twitter, Instagram и Tumblr. Създават онлайн кампании за примамка на "доброволци". Пускат ежедневно както аматьорски, така и професионално монтирани клипове и снимки, които след това се разпространяват из целия свят - от обикновени потребители, но и от водещи световни медии, принудени да следят с всички средства образа на един конфликт, който техните камери не могат да снимат. На практика ИДИЛ показва най-зловещия начин, по който медиите могат да бъдат използвани - за пропаганда, война и смърт.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход