Седмични новини за маркетинг и реклама (27 ноември)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (27 ноември)

Седмични новини за маркетинг и реклама (27 ноември)

Graffiti BBDO с номинация на EPICA 2015, Половината от продажбите на Fashion Days по време на "Черния петък" са през мобилно приложение, Uniliver ще продължи да работи с Mindshare и PHD, Fox се отказва от познатите рейтингови данни

5931 прочитания

© Graffiti BBDO


Graffiti BBDO с номинация на EPICA 2015

Автор: Graffiti BBDO

Българската Graffiti BBDO беше номинирана в тазгодишните международни рекламни награди EPICA 2015 за своята кампания за външна реклама "Холестерол, ти разби сърцето ми", реализирана за бранда OmegaPrim на Walmark. Проектът беше оценен в категорията "Медикаменти с рецепта и без рецепта" (Prescription and OTC Products). Международната рекламна верига BBDO, представена в България от Graffiti BBDO, пък беше обявена за "Рекламна мрежа на годината" с общо 43 награди, от които 11 златни, 16 сребърни и 16 бронзови. Изданието на конкурса EPICA тази година привлече общо 585 агенции от 75 страни. Сред тях най-добре се представиха агенциите от Великобритания, които спечелиха общо 51 награди. Наградите EPICA се провеждат от 1987 г. като първото европейско състезание за най-добрите творчески идеи в рекламата. Различното при EPICA е, че участващите в надпреварата кампании се оценяват от журналисти, които пишат в сферата на маркетинга и рекламата.

Половината от продажбите на Fashion Days по време на "Черния петък" са през мобилно приложение

Автор: Fashion Days

Онлайн магазинът Fashion Days обяви резултатите на своята кампания за "Черния петък" през 2015 г. Тя започна на 20 ноември и продължи три дни, а в обхватa й влязоха всички пазари, на които компанията оперира. По време на кампанията онлайн магазинът предлагаше отстъпки  до 90% за над 1000 марки и 600 хил. продукта. Това от своя страна е довело до продажбата на 250 хил. продукта на обща стойност 15.5 млн. лв. Black Friday предложенията на компанията са довели и до увеличение на трафика към онлайн магазина от 9 пъти в сравнение с други дни. От Fashion Days посочват още, че продажбите през мобилното приложение на компанията са достигнали 45% от общия обем по време на трите кампанийни дена. По този начин мобилното решение на Fashion Days е било оценено като второто най-сваляно приложение за "Черния петък" в App Store магазина на Apple. Най-предпочитаната продуктова категория по време на промоцията са били дрехите, последвана от обувки и спортни стоки. Сред най-продаваните марки са били Triumph, Esprit, Mango и Pepe Jeans.

Uniliver ще продължи да работи с Mindshare и PHD

Uniliver приключи обявения по-рано тази година конкурс за глобално медийно обслужване. Гигантът ще продължи да работи с Mindshare от групата на WPP и PHD от групата на Оmnicom, но на някои пазари двете агенции ще разменят позициите си, съобщава AdAge. След медийния конкурс на Unilever Mindshare запазва обслужването на Северна Америка и части от Африка и Европа, но ще добави към отговорностите си и няколко пазара от Източна Европа, които досега са били част от портфолиото на PHD. Агенцията ще работи и за нуждите на автоматизираното (programmatic) купуване и глобалните медийни данни на Unilever.

Агенцията на Оmnicom ще обслужва австралийския пазар, който доскоро беше част от отговорностите на Mindshare. Към това PHD запазва и работата си за Китай и части от европейския пазар, както и глобалното планиране на бързооборотния гигант. Малко преди обявения конкурс агенцията спечели и обслужването на медийните задания, свързани с кампании в търсачките.

През 2014 г. Unilever инвестира на щатския пазар 844 млн. долара в реклама. Според проучване на Ad Age DataCenter през 2013 г. компанията е отделила 7.7 млрд. долара в глобален мащаб за своите рекламни, промоционални и маркетингови цели. В портфолиото на Unilever влизат брандове като Dove, Axe, Rexona и Vaseline. В България Unilever се обслужват от Mindshare.

Fox се отказва от познатите рейтингови данни

Рупърт Мърдок, собственик на Fox.
Автор: Reuters

Fox е първата телевизионна мрежа, която ще спре да взима под внимание всекидневните рейтинги на свои продукции, посочва The New York Times. Причината за това е, че технологиите дават все повече възможности на потребителите да гледат любимите си предавания онлайн, на запис или със забавяне (т.е. чрез дигитално връщане на програмата часове или дни назад - бел. авт.) По този начин от медията се надяват да договорят и нов тип рекламни партньорства с рекламодателите, които не зависят от "остарялата рейтингова система". От Fox все пак ще продължат да получават данните от Nielsen, на база на които в САЩ се планират рекламни инвестиции на стойност около 70 млрд. долара всяка година.

Повече от една трета от аудиторията на Fox в демографската група 18-49 години гледат продукциите на компанията с до седем дни закъснение, посочват изпълнителните директори на Fox Television Group Гари Нюман и Дана Уалден. Повече от половината рекламен инвентар на медията пък се продава на база рейтинги, измерени в седемдневен период след първоначалното излъчване на предаването. Редица други кабелни оператори в Северна Америка, сред които AMC, FX и тези под шапката на NBCUniversal, са обсъждали подобна стъпка, но не са реализирали такава до момента.

Huffington Post си поставя за цел да удвои приходите си от native реклама

Ариана Хъфингтън, създател и президент на Huffington Post.
Автор: Reuters

Huffington Post обяви на конференция за дигитални издатели в Мадрид своя план да оперира на 50 пазара в рамките на следващото десетилетие, пише Digiday. Разрастването на групата ще се случи чрез няколко основни стъпки: създаване на "глобален нюзрум", инвестиции в технология и инфраструктура и удвояване на приходите от native реклама (т.е. такива, при които спонсорираното съдържание изглежда и се "усеща" като редакционно). Ариана Хъфингтън, президент и главен редактор на Huffington Post, разказва пред Digiday, че изданието ще заложи на т.нар. лаборатории, които да развиват продуктите на компанията. Така например германският офис ще се фокусира върху видеото, а Южна Корея и Япония ще са движещата сила при развитието на мобилните предложения. Двата азиатски пазара отчитат съответно 90% и 72% мобилен трафик към сайта на HuffPost.

От изданието разказват и повече за своя "глобален нюзрум". Като пример за това Ариана Хъфингтън дава отразяването на атаките в Париж на 13 ноември, когато HuffPost създава над 150 материала - текст и видео, които са се разпространили на всички 15 пазара, на които медията оперира към момента. За да се развие този тип бърза и глобална реакция, от Huffington Post ще направят промени в своята мениджмънт система за съдържание, както и в инструментите си за анализ. По този начин от компанията се надяват да подобрят комуникацията между редакторския екип и възможностите за бърз превод на важни новини. В допълнение към това Ариана Хъфингтън посочва, че ще се стреми да увеличи броя на блогърите, с които изданието партнира, от 100 хил. до 1 млн., за да се осигури бързото достигане до информация.

Рекламната политика на Huffington Post от своя страна ще бъде насочена към повишаването на приходите от native реклама. Към момента компанията разполага със специален екип, който да създава подобен тип съдържание и който носи името HuffPost Partner Studios. Планът на Ариана Хъфингтън обаче е да развие звеното и по този начин да увеличи броя на заявките за този рекламен формат от рекламодателите. "Блокирането на реклами става все по-сериозен проблем и много брандове търсят начин да достигнат своите потребители извън стандартните банери", допълва президентът на Huffington Post.

Google ще представи Accelerated Mobile Pages в началото на 2016 г.

Автор: Reuters

Google ще представи публично своя проект Accelerated Mobile Pages (AMP) в началото на 2016 г. AMP е платформа, конкурираща Instant Articles на Facebook, която цели да направи уебстраниците много по-достъпни през мобилни устройства. Това ще става чрез предварителното зареждане на информацията в самата платформа, подобно на начина, по който работи и продуктът на Facebook. И тук приходите от съпътстващата съдържанието реклама ще бъдат разделяни между Google и издателя. От интернет гиганта разказват още, че в проекта ще се включат медии като The Guardian, The Washington Post, BuzzFeed и VoxMedia. Рекламодателски интерес също не липсва, посочват от Google. Улеснение за компаниите ще бъде фактът, че АMP ще работи с най-големите платформи за "сервиране" на реклами, сред които Outbrain, AOL, OpenX, DoubleClick и AdSense .

Новини в 140 символа:

- Quartz ще създаде програма за обучаване на таланти, за да увеличи журналистическия си екип.

Graffiti BBDO с номинация на EPICA 2015

Автор: Graffiti BBDO

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK