Axel Springer съди производители на мобилни решения за блокиране на реклами

Медийната група повежда нова съдебна война в опит да се спаси от загуби на рекламни инвестиции

Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.
Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.
Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.    ©  Tobias Schwarz
Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.    ©  Tobias Schwarz
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Германският медиен гигант Axel Springer, собственик на изданията Bild и Die Welt, а от скоро и с контролен дял в Business Insider, повежда съдебна битка с разработчици на мобилен софтуер за блокиране на реклами. WELTN24, дъщерна фирма на Аxel Springer, която е подала съдебните искове, настоява приложенията да бъдат премахнати от App Store на Apple. По този начин компанията ще се опита да ограничи развитието и дистрибуцията на подобен тип софтуер, чрез искане на забрана за "предлагане, рекламиране, поддръжка и разпространение на услугите".

Според адвокатите, работещи за приложението Blockr - една от мишените в битката, софтуерът на компанията е легален и няма причина да бъде забранен. Това е така, защото потребителите сами избират дали да го инсталират или не. По време на изслушване по делото германският съд се е съгласил с доводите на софтуерните компании, посочвайки, че Аxel Springer разполага с други подходи за справяне с блокирането на реклами. Пример за това е взетото от медиата решение да не позволява на потребители с блокиращ софтуер за браузъри да достигат до сайтовете на групата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vitaminx avatar :-|
    VitaminX
    • - 1
    • + 6

    На всяко действие има равно по-сила и обратно по посока противодействие.
    Ако много сайтове почнат да прилагат подобни ограничения, ще се намери начин да се заобиколят.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    pavla avatar :-|
    ПАВЛА
    • - 1
    • + 15

    Искрено пожелавам на Аxel Springer да загуби и този път!

    Нередност?
  • 3
    selofia avatar :-P
    Селофия
    • - 3
    • + 2

    Да... Аxel Springer може да опита да осъди и тия с големи и хубави цици..
    Протестант смотан с евра в очите...
    Преди Милтън Фридман корпорациите имаха за цел да допринесат с качества и идеи за света.
    Сега... си гледат единствено финансовите отчети.. Юзърите юбер да ги .. юбрясва..

    Нередност?
  • 4
    petranica avatar :-|
    petranica
    • - 1
    • + 2

    Аз си сложих преди време такова приложение и се родих. Нямам абсолютно нищо против умерената реклама, но по сайтовете се оливат.
    То балони по текста, то коли.... Ами сега ми е прекрасно, но пък изпускам някои ценни реклами - я за промоция, я за нещо друго, което ме интересува.

    Нередност?
  • 5
    xyha avatar :-P
    xyha
    • - 1
    • + 3

    Не само реклами , направо порно си върви понякога , дори в детските сайтове за игри . Не може навсякъде да пускат реклами на виагри и за удължаване на разни .

    Нередност?
  • 6
    ivkoni avatar :-|
    ivkoni
    • - 3
    • + 1

    Като не ви харесват рекламите си четете focus-news, искате качествена журналистика, но не искате да плащате за нея. Няма как да я бъде тая или гледате реклами или плащаш абонамент, ако не отиваш в горния сайт и четеш прессъобщения на воля.

    Нередност?
  • 7
    hm avatar :-|
    хм
    • + 1

    До коментар [#6] от "ivkoni":

    качествената журналистика няма нищо общо с търговията.

    такава у нас никога не е имало така или иначе, с изключение на Капитал.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал