Axel Springer съди производители на мобилни решения за блокиране на реклами

Медийната група повежда нова съдебна война в опит да се спаси от загуби на рекламни инвестиции

Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.
Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.    ©  Tobias Schwarz
Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.
Матиас Дьопфнер, изпълнителен директор на Аxel Springer.    ©  Tobias Schwarz

Германският медиен гигант Axel Springer, собственик на изданията Bild и Die Welt, а от скоро и с контролен дял в Business Insider, повежда съдебна битка с разработчици на мобилен софтуер за блокиране на реклами. WELTN24, дъщерна фирма на Аxel Springer, която е подала съдебните искове, настоява приложенията да бъдат премахнати от App Store на Apple. По този начин компанията ще се опита да ограничи развитието и дистрибуцията на подобен тип софтуер, чрез искане на забрана за "предлагане, рекламиране, поддръжка и разпространение на услугите".

Според адвокатите, работещи за приложението Blockr - една от мишените в битката, софтуерът на компанията е легален и няма причина да бъде забранен. Това е така, защото потребителите сами избират дали да го инсталират или не. По време на изслушване по делото германският съд се е съгласил с доводите на софтуерните компании, посочвайки, че Аxel Springer разполага с други подходи за справяне с блокирането на реклами. Пример за това е взетото от медиата решение да не позволява на потребители с блокиращ софтуер за браузъри да достигат до сайтовете на групата.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се