СЕМ отказа да регистрира News TV
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

СЕМ отказа да регистрира News TV

Екипът на Николай Малинов не се отказва да развива телевизионен канал

СЕМ отказа да регистрира News TV

Екипът на Николай Малинов, който стои зад проекта, подготвя документи, с които да кандидатсктва за регистрация на нов канал

Весислава Антонова
4792 прочитания

Екипът на Николай Малинов не се отказва да развива телевизионен канал

© Цветелина Белутова


След близо месец отлагане Съветът за електронни медии (СЕМ) излезе с решение да не издава регистрация на News TV - проект на "Праймедия". Сред основните мотиви на регулатора да не одобри молбата на канала са недобре разработени документи и дублиране на програмно съдържание от TV7 и News7. Според члена на СЕМ Анна Хаджиева е важно да има и по-голяма яснота относно произхода на капиталите, с които ще се развива телевизията.

Управителят на "Праймедия" Асен Асенов коментира пред "Капитал", че компанията вече разработва нови документация и ще кандидатства за лиценз отново с друг телевизионен проект с ново име. Ако новият набор  документи бъдe разработен съобразно всички препоръки на закона и медийния регулатор, надзорниците вече няма да имат аргументи, с които да откажат регистрация на канала. Остава въпросът за произхода на капиталите, с които ще се развива телевизията.

Компанията "Праймедия" е свързана с председателя на Национално движение "Русофили" и бивш член на Изпълнителното бюро на Националния съвет на БСП Николай Малинов, но по документи неин собственик е бизнес партньорът му Асен Асенов. Повече от половин година "Праймедия" прави неуспешни опити да бъде вписана като собственик на TV7 и News7. След като това не се случи компанията се отказа от двете телевизии и реши да създаде свой нов проект, но като включи в него програмно съдържание на двата канала, което заслужава да бъде включено в проекта - News TV. С днешна дата и този канал отива в историята и предстои скоро да разберем, кой ще е новия тв проект, зад който ще застане "Праймедия". "Още е рано да коментираме", бе лаконичен пред "Капитал" Асен Асенов.

На пазара отдавна е известно, че след краха на КТБ финансирането в TV7 идва от руския олигарх Константин Малофеев, който е в приятелски отношения с Николай Малинов. Преди няколко седмици пред "Капитал" самият Малофеев потвърди за приятелството си с председателя на движение "Русофили". Според него популярната преди телевизия се е сринала, но сегашните идеи на Малинов, съпругата му Даниела (която е официален представител на международната медийна платформа Russia Beyond the Headlines за България - бел. ред.) и целия екип му се струват "доста перспективни". "Помагаме всякак - с идеи, стратегии, съдържание, без да нарушаваме санкциите на ЕС. Не финансирам ТВ7. Но това е моя частна инициатива", допълни преди време Малофеев. В интервюто Малофеев подчерта, че не се интересува от собственост в български медии, а от това да има такава, която да отразява неговите възгледи - православни ценности и силен консерватизъм.

След близо месец отлагане Съветът за електронни медии (СЕМ) излезе с решение да не издава регистрация на News TV - проект на "Праймедия". Сред основните мотиви на регулатора да не одобри молбата на канала са недобре разработени документи и дублиране на програмно съдържание от TV7 и News7. Според члена на СЕМ Анна Хаджиева е важно да има и по-голяма яснота относно произхода на капиталите, с които ще се развива телевизията.

Управителят на "Праймедия" Асен Асенов коментира пред "Капитал", че компанията вече разработва нови документация и ще кандидатства за лиценз отново с друг телевизионен проект с ново име. Ако новият набор  документи бъдe разработен съобразно всички препоръки на закона и медийния регулатор, надзорниците вече няма да имат аргументи, с които да откажат регистрация на канала. Остава въпросът за произхода на капиталите, с които ще се развива телевизията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    ДАНС няма ли да оповести публично откъде тези рублофили получават финансиране за да работят за интересите на чужда държава в България?

    Публикувано през m.capital.bg


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK