Бирен мач с двама победители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Бирен мач с двама победители

Само за периода януари - септември 2015 г. от "Каменица" АД са инвестирали 20.4 млн. лв. в телевизионна реклама

Бирен мач с двама победители

New Moment New Ideas Company и Publicis Sofia спечелиха конкурса за рекламно обслужване на брандовете на "Каменица" АД

8018 прочитания

Само за периода януари - септември 2015 г. от "Каменица" АД са инвестирали 20.4 млн. лв. в телевизионна реклама

© ЦВЕТЕЛИНА БЕЛУТОВА


Повече от четири месеца след началото на конкурса на "Каменица" АД за рекламно обслужване на брандовете Kamenitza, Astika, "Бургаско" и Staropramen победителите вече са ясни. Тази седмица компанията подписа финално договорите с New Moment New Ideas Company и Publicis Sofia.

Двете агенции си разделиха брандовете, като New Moment ще продължи да обслужва рекламно Kamenitza, Staropramen и Carling. До началото на рекламния пич на "Каменица" АД (pitch - жаргон за рекламен конкурс, бел. авт.) агенцията се грижеше за рекламното присъствие на всички брандове на пивоварната компания, след като през 2009 г. спечели подобен по обем конкурс и измести Lowe Swing (рекламно обслужване) и Euro RSCG (PR обслужване). Publicis Sofia пък ще поеме локалните марки Astika и "Бургаско". "В България агенцията има богата история с "Пиринско" и "Загорка", разказва Калина Петкова, изпълнителен директор на агенцията. "На международно ниво Publicis работи за много локални и глобални марки, което несъмнено ни дава голяма увереност и опит", допълва тя. От март 2015 г. пък дигиталното обслужване на брандовете на "Каменица" АД се извършва от Interactive Share, а медийното - от ZenithOptimedia (част от групата на Publicis MARC Group) след петмесечен конкурс, приключил през ноември 2014 г.

Приключилият скоро конкурс за рекламно обслужване е един от ключовите за пазара, тъй като "Каменица" АД е един от най-големите рекламодатели в страната. През второто тримесечие на годината компанията беше най-големият инвеститор в телевизионна реклама сред пивоварите (виж графиката). Според данните на Be Media Consultant бюджетите на "Каменица" АД за присъствие в ефир за месеците април, май и юни са достигнали 10 млн. лв. (сумите са брутни и не отразяват отстъпките, които агенции и рекламодатели получават от страна на медиите - бел. авт.). Сумарно за първите три тримесечия на 2015 г. пък компанията е вложила брутно 20.4 млн. лв. в телевизионна реклама, което е с 13.8% повече от инвестициите на компанията за цялата 2014 г. (близо 18 млн. лв). "Конкурсът на "Каменица" АД беше най-големият творчески и стратегически конкурс за 2015 година", казва Калина Петкова от Publicis Sofia. Ненад Лозович, управляващ партньор на New Moment New Ideas Company, също отчита сериозността на рекламния пич. "Впечатляващи в конкурса бяха продължителността му и сравнително комплексната схема", уточнява той.

Какво поиска "Каменица"

През юли от "Каменица" АД обявиха, че причината за провеждането на конкурса за рекламно обслужване е желанието на компанията да разгърне потенциала на своите брандове и да се задържи в крак с тенденциите и случващото се на пазара. Основен критерий при подбора на агенциите беше да имат капацитета да обслужват пълноценно клиент от този размер. Важно при взимането на финално решение беше и участниците да имат богат опит в сферата на бързооборотните стоки. Четири месеца по-късно двете агенции победители са избрани както по тези критерии, така и заради факта, че "отлично познават марките" на пивоварната. В допълнение Мария Александрова, директор "Маркетинг" в "Каменица" АД, уточнява: "Огромно значение за нас имаха позитивното отношение, страстта и желанието за работа на избраните агенции", както и "стремежът към генериране на най-добрите и иновативни идеи". А за да бъде компанията предпочитан избор за своите потребители, те трябва да са вдъхновени от "Каменица" и нейните брандове, смята Александрова.

В конкурса на пивовара участваха общо пет агенции. Докато течаха презентациите на участниците, рекламодателят посочи пред "Капитал", че това са "пет от най-добрите агенции, активни в момента на българския пазар". Въпреки че в началото на декември пичът е вече приключил, от компанията не пожелаха да уточнят кои са останалите 3 агенции, участвали в надпреварата и отпаднали преди нейния финал.

Конкурсът за избор на креативна агенция протече в два основни етапа. По време на първия участниците трябваше да представят първоначални предложения за комуникационна стратегия. "Заданията към агенциите включваха разработването на цялостна визия, дългосрочна стратегия и творческа платформа за двата локални бранда в портфолиото на компанията - Astika и "Бургаско", разказва Калина Петкова от Publicis Sofia. Ненад Лозович от New Moment New Ideas Company допълва, че брифът, изпратен към участниците, е бил за "интегрирана кампания във всички канали и специфични тактически подходи", което той оценява като "доста сериозна задача". Втората част на пича пък се е състоял в допълнително разглеждане на ревизираните предложения на кандидатите в конкурса. "Основната ни цел беше да предоставим възможност на колегите да разгърнат максимално потенциала си и да ни предложат нови и свежи идеи както за бизнеса, така и за потребителите", казва Мария Александрова от "Каменица" АД.

Потайното бъдеще

След избора на New Moment New Ideas Company и Publicis Sofia пивоварът към момента работи по комуникационните стратегии на своите брандове. Нито една от трите страни не пожела да разкрие детайли относно бъдещето на марките на "Каменица" АД, като рекламодателят уточни само, че заедно с двете агенции работи по конкретни предложения за 2016 г. От компанията не пожелаха да дадат информация и дали рекламните бюджети ще бъдат по-високи през следващата година, нито дали ще има промяна в използвания маркетингов микс. "Това зависи до голяма степен от конкретно избрана стратегия за различните ни брандове", уточнява Мария Александрова от "Каменица" АД.

Двете рекламни агенции също бяха лаконични в информацията за бъдещето на поверените им марки. "Ще работим за запазването на водещите позиции [на Kamenitza, Staropramen и Carling - бел. ред.] на пазара", коментира Ненад Лозович от New Moment New Ideas Company. "Ще се съсредоточим върху работата в различните канали и подходи и със сигурност няма да оставим публиката да скучае", допълва той. От Publicis Sofia също очакват 2016г. да бъде динамична в работата им с пивоварната компания. "Astika и "Бургаско" са култови бирени марки с огромен потенциал", казва Калина Петкова и допълва, че агенцията ще се се фокусира върху реализирането на въздействащи и ангажиращи рекламни кампании, които да разказват историите на Astika и "Бургаско" по "вълнуващ и ефективен начин".

Повече от четири месеца след началото на конкурса на "Каменица" АД за рекламно обслужване на брандовете Kamenitza, Astika, "Бургаско" и Staropramen победителите вече са ясни. Тази седмица компанията подписа финално договорите с New Moment New Ideas Company и Publicis Sofia.

Двете агенции си разделиха брандовете, като New Moment ще продължи да обслужва рекламно Kamenitza, Staropramen и Carling. До началото на рекламния пич на "Каменица" АД (pitch - жаргон за рекламен конкурс, бел. авт.) агенцията се грижеше за рекламното присъствие на всички брандове на пивоварната компания, след като през 2009 г. спечели подобен по обем конкурс и измести Lowe Swing (рекламно обслужване) и Euro RSCG (PR обслужване). Publicis Sofia пък ще поеме локалните марки Astika и "Бургаско". "В България агенцията има богата история с "Пиринско" и "Загорка", разказва Калина Петкова, изпълнителен директор на агенцията. "На международно ниво Publicis работи за много локални и глобални марки, което несъмнено ни дава голяма увереност и опит", допълва тя. От март 2015 г. пък дигиталното обслужване на брандовете на "Каменица" АД се извършва от Interactive Share, а медийното - от ZenithOptimedia (част от групата на Publicis MARC Group) след петмесечен конкурс, приключил през ноември 2014 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    arax avatar :-|
    arax

    Реклама не им трябва. Трябва да си оправят качеството. Единствената българска не-крафт бира в България в момента, която става за нещо е Столично вайс. Всичко останало е царевично-грисен буламач и не става да се нарича даже бира...

  • 2
    djb95 avatar :-|
    djb95

    За мен Каменица има най-слабата реклама в сегмента.Постоянната смяна на собственици може би е една от причините.Липсва приемственост в рекламните послания и едно догонване на останалите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.