Търгът на БНТ за доставчик на рейтингови данни може да се провали отново
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търгът на БНТ за доставчик на рейтингови данни може да се провали отново

БНТ не открива дискриминационни условия в конкурса за рейтингова агенция

Търгът на БНТ за доставчик на рейтингови данни може да се провали отново

Nielsen Admosphere обжалва конкурса и обяви, че няма да участва в него

Весислава Антонова
2830 прочитания

БНТ не открива дискриминационни условия в конкурса за рейтингова агенция

© Георги Кожухаров


Nielsen Admosphere - единият от двата доставчици на данни за телевизионната аудитория на българския пазар, съобщи официално във вторник, че няма да участва в откритата в края на октомври обществена поръчка на БНТ за доставка на пийпълметрични данни. От сайта на Комисията за защита на конкуренцията се вижда, че миналата седмица Nielsen Admosphere е  обжалвала конкурса на обществената телевизия. Това е вторият такъв търг, който БНТ обявява и който вероятно ще се провали.

През юни 2014 г. обществената телевизия пак бе в процедура по избор на доставчик на рейтингови данни. Тогава отново Nielsen Admosphere (тогава "Медиарисърч") обжалва обществената поръчка и тя беше отменена. Така на практика повече от година БНТ няма сключен договор с агенция, предоставяща данни за аудиторията, и вероятно й се налага да купува такива от двете агенции на пазара, измерващи зрителския интерес - ГАРБ и Nielsen Admosphere.

Възраженията на компанията

Както в предишната, така и в сегашната поръчка Nielsen Admosphere откриват преднамереност в условията с цел да се толерира един от участниците. В писмото от днес компанията твърди, че "за втори пореден път БНТ се опитва да проведе обществена поръчка, чиито условия от една страна са създадени като "по мярка" за един определен участник, а от друга са дискриминационни спрямо всички останали потенциални участници". Според пипълметричната агенция "изходът от "състезанието" е ясен от самото начало".

От Nielsen Admosphere смятат, че членовете на комисията по избор на доставчик ще дават своите оценки за офертите не по ясни, предварително дефинирани технически и други критерии, а в зависимост от чисто субективната си преценка за "яснота", "пълнота" и "разбираемост" на предложенията. "Максимален брой точки ще получи кандидатът, който според комисията е представил най-ясно и разбираемо описание на техническата част от офертата си. В същото време, ако друг кандидат е предложил два пъти по-добри технически параметри, ще получи по-малък брой точки, защото неговият "разказ" се е сторил на членовете на комисията по-неясен или по-малко разбираем", обръщат внимание Nielsen Admosphere.

Отговорът на телевизията

Пред "Капитал" от БНТ коментираха, че няма причини процедурата за избор на доставчик на пипълметрични данни да се провали. "Обществената медия е в изключително сложна позиция и съзнаваме трудностите, които предизвиква наличието на две пипълметрични системи на телевизионна аудитория на толкова малък пазар", обясниха от телевизията.

По повод твърдението, че условията са написани за определен кандидат, от БНТ са категорични, че поставените от телевизията изисквания са "изключително конкретни и обективни и гарантират избор на потенциално най-добрата услуга, което е в полза на обществения интерес". От медията уточниха, че не виждат причини за промяната на условията на обществената поръчка за избор на доставчик на рейтингови данни.

Повече по темата четете в съботния брой на "Капитал".

Nielsen Admosphere - единият от двата доставчици на данни за телевизионната аудитория на българския пазар, съобщи официално във вторник, че няма да участва в откритата в края на октомври обществена поръчка на БНТ за доставка на пийпълметрични данни. От сайта на Комисията за защита на конкуренцията се вижда, че миналата седмица Nielsen Admosphere е  обжалвала конкурса на обществената телевизия. Това е вторият такъв търг, който БНТ обявява и който вероятно ще се провали.

През юни 2014 г. обществената телевизия пак бе в процедура по избор на доставчик на рейтингови данни. Тогава отново Nielsen Admosphere (тогава "Медиарисърч") обжалва обществената поръчка и тя беше отменена. Така на практика повече от година БНТ няма сключен договор с агенция, предоставяща данни за аудиторията, и вероятно й се налага да купува такива от двете агенции на пазара, измерващи зрителския интерес - ГАРБ и Nielsen Admosphere.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.