С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 дек 2015, 14:35, 5835 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (18 декември)

Coca-Cola с първа Shazam кампания в българския телевизионен ефир, bTV Comedy представи собствени стикери във Viber, Първата класация за "бранд магнетизъм" се фокусира върху киселите млека

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Coca-Cola с първа Shazam кампания в българския телевизионен ефир

Илюстрация


Coca-Cola, чрез своята медия агенция "ЗАК" АД, представи първата в България интегрирана кампания с използване на мобилното приложение Shazam и телевизионен клип. Shazam дава възможност на потребителите да идентифицират дадена песен с помощта на микрофона на своя смартфон и натискането на един бутон. Кампанията на Coca-Cola използва разширените възможности на мобилния app (жаргон за "приложение" - бел. авт.) и позволява на зрителите да "сканират" телевизионния спот, като по този начин ще бъдат препратени към мобилния сайт на кампанията xmas.bg. Там всеки един от тях ще може да включи свои близки и приятели в томбола за един от 120 коледни пуловера, предоставени от рекламодателя. Последният жребий ще бъде изтеглен на 21 декември.
Кампанията е реализирана с помощта на Thinkdigital, партньор на Shazam за България. Мобилното приложение има 1.9 млн. потребители в страната, което се равнява на около 48% от всички онлайн потребители тук.

bTV Comedy представи собствени стикери във Viber

Илюстрация


bTV Media Group представи първите български стикери за мобилното приложение за чат и разговори Viber. Кампанията е за нишовия комедиен канал bTV Comedy и отбелязва шестия рожден ден на канала. Стикерите включват 24 от героите на bTV Comedy, които бяха представени преди една година като част от ребрандирането на канала. Те ще бъдат достъпни безплатно в мобилното приложение от 15 декември под името "Нищо сериозно". Стикерите, представени от bTV Media Group, са първите на български, включени в портфолиото на Viber.


Първата класация за "бранд магнетизъм" се фокусира върху киселите млека

Илюстрация



Стратегическото звено на рекламна агенция Saatchi&Saatchi Saatchi Brandworks и агенцията за маркетингови изследвания Pragmatica създадоха нова класация "Магнетични брандове". В нея марките от предварително определена категория са подредени спрямо "силата им да привличат и задържат потребителя", пише в съобщението до медиите. В първото издание на класацията са представени 15-те най-магнетични бранда кисело мляко. На първо място застава брандът "Верея", а в топ 5 го следват съответно "Боженци", "Бор-чвор", "Елена" и "На баба". "Категорията, в която стартира инициативата, не е случайна. Киселото мляко е знаков за България продукт, като по данни на НСИ средното ниво на консумация през последните 15 години се увеличава продължително", разказва Диньо Маджаров, управител на Pragmatica.
Проучването на Saatchi Brandworks се позовава на резултатите от онлайн изследване, проведено на национално ниво сред представителна извадка от 600 души. "Бранд магнетизмът", както се нарича величината на измерване, се формира от редица фактори и се пресмята като индекс от 0 до 100. Някои от ключовите фактори, които определят силата на привличане, са това доколко познат е брандът, доколко свързани се чувстват потребителите с него и доколко биха го препоръчали.
Данните от първото проучване за "Магнетични брандове" показват още, че повече от 80% от българите консумират кисело мляко поне няколко пъти седмично. Над 90% от тези потребители купуват основно до три различни марки кисело мляко, най-често редувайки ги. Изследването разкрива също, че всеки четвърти потребител е лоялен към само една марка.

WPP ще се преструктурира в Австралия и Нова Зеландия



Една от шестте най-големи рекламни групи - WPP Group, ще слее своите поделения в Австралия и Нова Зеландия с дългогодишния си партньор STW Communications. По този начин холдингът ще придобие 61.5% от местния рекламен гигант, съобщава онлайн изданието AdWeek. Повечето от агенциите на WPP, сред които Grey, JWT, MEC и Mindshare, ще станат част от новата рекламна група. След сливането новосъздадената организация ще генерира приходи от близо 800 млн. долара годишно и ще разполага с над 5 хил. служители в 75 страни. От WPP уточняват, че стъпката е част стратегията на холдинга за "инвестиции в географски пазари, чрез които компанията да се развие хоризонтално, за да предоставя по-добър набор от услуги на своите клиенти", пишат още от AdWeek.

CNN ще събира повече информация за поведението на посетителите си

CNN обяви, че ще използва рекламни инструменти, за да предоставя на рекламодателите по-богат анализ на потребителската си база. Медията ще следи променливи като това от кои сайтове и социални мрежи идват посетителите, преди да влязат в сайта на компанията, както и каква е връзката между зададените параметри в търсачките (като Google и Yahoo) и достигнатите от хората материали и показваните в тях реклами. Новият продукт ще носи името Audience Insight Measurement и ще бъде надграждане над досегашните технологии на CNN, с които медията следеше поведението на потребителите, след като влязат в портфолиото от сайтове на компанията.
По този начин CNN ще даде възможност на брандовете да създават по-таргетирани кампании, които впоследствие да бъдат по-детайлно отчитани. "Събирането и анализът на данни извън стандартния CTR (click-through-rate, или съотношението на потребителите, видели дадена реклама, и тези, които са кликнали върху нея - бел. авт.) са нещо, върху което трябва да се фокусира целият медиен бранш", казва Робърт Брадли, мениджър "Дигитална реклама" в медията. "Да предложиш на своя клиент конкретна аудитория, която се интересува от неговия бранд, може да повлияе върху цялостните му маркетингови решения", допълва той.

Рекламните инвестиции в САЩ са спаднали с 3.9% през третото тримесечие на 2015 г.

Рекламните инвестиции в САЩ са спаднали с 3.9% през третото тримесечие на 2015 г., достигайки 36.4 млрд. долара, показва проучване на Kantar Media. Така от януари до септември тази година общото свиване на щатския рекламен пазар е достигнало 4%. Важно е да се отбележи, че анализаторската компания не включва данните за мобилна и онлайн видеореклама, тъй като не разполага с информация за тези дигитални канали.
Инвестициите в телевизия са спаднали с 1%, като кабелните оператори са отчели загуби от 4.2% в сравнение с третото тримесечие на 2014 г. Печатната реклама също е понесла големи загуби, като отчита свиване с 5.4% за списанията и 12.9% за локалните вестници. Онлайн дисплей рекламата пък е намаляла с 12.2% за сметка на рекламата в търсачки, повишила позициите си с 3.7%. Ръст се отчита и в радиото (12.8%), и външната реклама (4%).


Новини в 140 символа:
- Carat прави промени в мениджърския си екип на глобално ниво след победата в конкурса за медийно обслужване на Procter&Gamble.
- Форматът Canvas ads на Facebook отчита активност на потребителите от почти 3 минути, като резултатите са изчислени на базата на представени тестови кампании.
- PayPal ще участва за пръв път със своя реклама на Super Bowl, за да представи новото си виждане за "бъдещето на парите".
- За втори пореден месец Washington Post задминава по посещения в интернет досегашния фаворит на американския пазар New York Times.
- Проучване на Facebook показва, че кампаниите в социалната мрежа подобряват и резултатите при рекламиране в търсачки.
- Интернет компанията GoDaddy избра MEC от групата на WPP за първата в историята си агенция за медийно обслужване.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3602 прочитания

ПИК-ът на отровената среда 12 ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

13 сеп 2019, 10384 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Димната завеса на мнимите "медии"

Сайтове без ясен собственик и с псевдоновини създават информационен хаос в българския интернет

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Кино: "То: Част втора"

Сумата от всичките ни страхове по Стивън Кинг