На страха логата са големи
Страхът и извиненията са най-голямата спирачка за творчеството и добрата работа в българската реклама


Мартин Димитров Nitram

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Мартин Димитров е основател и творчески директор на рекламна агенция Nitram. Преди това Димитров е бил творчески директор на агенциите Ogilvy Sofia и reforma.
Преди пет месеца, когато стартирах Nitram, имах една истински основателна, търговска причина да го направя. И тя е, че немалка част от агенциите някак излязоха от бизнеса с идеи и влязоха в бизнеса с оправдания. А истината е, че нишата за добри истории в рекламата никога не е била толкова свободна.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
31 коментара
Доста свежо казано и дано да има промяна в творчеството на реклами
щото сега тънем в бизнес досада и липса на конкуренция
Браво Марто! Точно в целта
Оф, този пубертет си няма работа и се прави, че разбира от реклама. И за прост акаунт в йорданска локална агенция няма да го наемат, а за Дубаи Линкс или Кан може само да сънува.
Telenor-a на DDB-то не е нищо ново, a компилация от стари брилянтни техни неща, правени за Chipita и леко корпоризирани ала McDonald's
Г-н Димитров, бихте ли дефинирали термина "добра реклама". Не съм го срещал в рекламната терминология. @Капитал: не е ли редно да маркирате подобни статии като адверториал?!
Да, всичко е правилно. Но като ще е адверториъл на Нитрам, нека Мартин поне даде пример със свои идеи - какво само теоретизира и се подпира на DDB и Saatchi? Къде е "не-шопската салата" на Мартин от фееричния му престой в Огилви например? Нека първо сервира, пък да се произнася после.
Хм, "търговската причина" господинът да стартира новата си агенция не е ли... уволнението от "Огилви", където отиде с грандиозни фанфари? Много ми е любимо, когато някой започне да обобщава грандиозно за целия бранш и тук-таме дава по някой позитивен пример, за да "не звучи негативно". Ще чакаме с трепет "добрите истории" и гениалните реклами на лишената от страх и собствени спирачки агенция "Нитрам", която да постави на място всички останали левандури, които се бъхтим в рекламния бранш със свити уши и подвити опашки...
П.П. И като криейтив директор, работил поне няколко години в Щатите, ще ви помоля - айде стига сме цитирали Дейвид Дрога, че там рекламната (и всяческа) реалност е толкова различна от Бългериа, че ни е бедна фантазията... Иначе и аз ще почна да цитирам Алекс Богъски. Сори.
До коментар [#3] от "She de Ville":
Здравейте. Говорите така, сякаш сме се срещали, а аз, за мое съжаление, нямам спомен да Ви познавам. На този етап нямам намерение да кандидатствам за акаунт в Йордания, макар че бих се радвал на известни протекции и препоръки. Вашият съвсем доскоро регионален криейтив директор Шахир Заг е не просто добър приятел, но и ярък съмишленик. Между другото, доста запознат с Нитрам: така, както Вие сте запознати с моя пубертет.
До коментар [#5] от "kristianb":
Добра реклама е тази, която върши работа, но и запазва, а и повишава нивата на естетика сред масите.
До коментар [#7] от "Milko Stoyanov":
Милко, не Ви познавам лично, но ме учудва сигурността във всичко, което сте написали. И, нямам представа дали следите малкото ни пазарче, но дълбоко вярвам, че Нитрам е от агенциите, които се опитва то да изглежда по-адекватно.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.