🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

На страха логата са големи

Страхът и извиненията са най-голямата спирачка за творчеството и добрата работа в българската реклама

Според Мартин Димитров голяма част от агенциите на българския пазар започнаха да предлагат на клиентите еднакви решения, което създава глад за добри реклами.
Според Мартин Димитров голяма част от агенциите на българския пазар започнаха да предлагат на клиентите еднакви решения, което създава глад за добри реклами.
Според Мартин Димитров голяма част от агенциите на българския пазар започнаха да предлагат на клиентите еднакви решения, което създава глад за добри реклами.    ©  Велко Ангелов
Според Мартин Димитров голяма част от агенциите на българския пазар започнаха да предлагат на клиентите еднакви решения, което създава глад за добри реклами.    ©  Велко Ангелов
Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Мартин Димитров е основател и творчески директор на рекламна агенция Nitram. Преди това Димитров е бил творчески директор на агенциите Ogilvy Sofia и reforma.

Преди пет месеца, когато стартирах Nitram, имах една истински основателна, търговска причина да го направя. И тя е, че немалка част от агенциите някак излязоха от бизнеса с идеи и влязоха в бизнеса с оправдания. А истината е, че нишата за добри истории в рекламата никога не е била толкова свободна.  


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

31 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    krastitel avatar :-?
    krastitel
    • - 5
    • + 24

    Доста свежо казано и дано да има промяна в творчеството на реклами
    щото сега тънем в бизнес досада и липса на конкуренция

    Нередност?
  • 2
    krasenh avatar :-|
    Красен
    • - 6
    • + 14

    Браво Марто! Точно в целта

    Нередност?
  • 3
    harald_blatand avatar :-|
    Harald Blåtand
    • - 12
    • + 15

    Оф, този пубертет си няма работа и се прави, че разбира от реклама. И за прост акаунт в йорданска локална агенция няма да го наемат, а за Дубаи Линкс или Кан може само да сънува.

    Нередност?
  • 4
    obieonekenobie avatar :-|
    obieonekenobie
    • - 2
    • + 24

    Telenor-a на DDB-то не е нищо ново, a компилация от стари брилянтни техни неща, правени за Chipita и леко корпоризирани ала McDonald's

    Нередност?
  • 5
    kristianb avatar :-?
    kristianb
    • - 3
    • + 31

    Г-н Димитров, бихте ли дефинирали термина "добра реклама". Не съм го срещал в рекламната терминология. @Капитал: не е ли редно да маркирате подобни статии като адверториал?!

    Нередност?
  • 6
    quilmes avatar :-|
    Quilmes
    • - 2
    • + 35

    Да, всичко е правилно. Но като ще е адверториъл на Нитрам, нека Мартин поне даде пример със свои идеи - какво само теоретизира и се подпира на DDB и Saatchi? Къде е "не-шопската салата" на Мартин от фееричния му престой в Огилви например? Нека първо сервира, пък да се произнася после.

    Нередност?
  • 7
    milko_stoyanov avatar :-|
    Milko Stoyanov
    • + 33

    Хм, "търговската причина" господинът да стартира новата си агенция не е ли... уволнението от "Огилви", където отиде с грандиозни фанфари? Много ми е любимо, когато някой започне да обобщава грандиозно за целия бранш и тук-таме дава по някой позитивен пример, за да "не звучи негативно". Ще чакаме с трепет "добрите истории" и гениалните реклами на лишената от страх и собствени спирачки агенция "Нитрам", която да постави на място всички останали левандури, които се бъхтим в рекламния бранш със свити уши и подвити опашки...
    П.П. И като криейтив директор, работил поне няколко години в Щатите, ще ви помоля - айде стига сме цитирали Дейвид Дрога, че там рекламната (и всяческа) реалност е толкова различна от Бългериа, че ни е бедна фантазията... Иначе и аз ще почна да цитирам Алекс Богъски. Сори.

    Нередност?
  • 8
    martined avatar :-|
    martined
    • - 12
    • + 7

    До коментар [#3] от "She de Ville":

    Здравейте. Говорите така, сякаш сме се срещали, а аз, за мое съжаление, нямам спомен да Ви познавам. На този етап нямам намерение да кандидатствам за акаунт в Йордания, макар че бих се радвал на известни протекции и препоръки. Вашият съвсем доскоро регионален криейтив директор Шахир Заг е не просто добър приятел, но и ярък съмишленик. Между другото, доста запознат с Нитрам: така, както Вие сте запознати с моя пубертет.

    Нередност?
  • 9
    martined avatar :-|
    martined
    • - 10
    • + 7

    До коментар [#5] от "kristianb":

    Добра реклама е тази, която върши работа, но и запазва, а и повишава нивата на естетика сред масите.

    Нередност?
  • 10
    martined avatar :-|
    martined
    • - 11
    • + 5

    До коментар [#7] от "Milko Stoyanov":

    Милко, не Ви познавам лично, но ме учудва сигурността във всичко, което сте написали. И, нямам представа дали следите малкото ни пазарче, но дълбоко вярвам, че Нитрам е от агенциите, които се опитва то да изглежда по-адекватно.

    Нередност?
Нов коментар