С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 11 яну 2016, 15:45, 15467 прочитания

ПИБ е финансирала Блъсков за покупката на "Труд"

Дружеството и марките на вестника са заложени срещу 3.7 млн. евро в полза на банката в края на миналата година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сделката, чрез която в средата на декември 2015 г. Петьо Блъсков придоби вестник "Труд" от Венелина Гочева, е финансирана от Първа инвестиционна банка. Това става ясно от договор за залог на търговското предприятие на "Труд медиа", който е бил подаден пред Агенцията по вписванията миналия петък, но все още не е вписан. Дружеството, чрез което стана прехвърлянето, заедно с марките "Труд", "Дневен Труд", "Жълт Труд", "Седмичен Труд", "Нощен Труд" е било заложено срещу 3.7 млн. евро кредит, които ПИБ е отпуснала на "Блъсков медиа". От тях в момента на пазара излизат само "Труд" и "Жълт Труд".

Дълго проточила се сделка


Това е последният етап от сделката по закупуването на "Труд" от Блъсков. Досегашен собственик на вестника беше Венелина Гочева, която чрез "Про нюз България" придоби бившата медийна група на ВАЦ от предишните инвеститори в нея - Любомир Павлов и Огнян Донев. Продажбата на "Труд" беше обявена още през април 2014 г., а няколко месеца по-късно Блъсков пое поста главен редактор на вестника, но чак в края на 2015 г. започна видимото й юридическо приключване.

В средата на декември отново от Търговския регистър стана ясно, че Петьо Блъсков е придобил през фирмата си "Блъсков медиа" дружеството "Труд медиа", което е създадено именно с цел прехвърлянето на "Труд". Венелина Гочева остава собственик на другия голям ежедневник в групата "24 часа", на седмичника "168 часа", на таблоида "България днес", както и на книгоиздателската къща "Труд".

Сделката предвиждаше собственикът на изданията - "Медиа холдинг", да продаде на Блъсков търговските марки срещу 3.6 млн. евро, като в договора беше предвидено обезпечение за плащане на пълната цена. От документите около събранието на директорите на "Медиа холдинг" ставаше ясно, че "Труд медиа" учредява в полза на "Медиа холдинг" първи по ред особен залог върху своя данъчен кредит за вземания в размер на 720 хил. евро по повод плащането на ДДС на цената от 3.6 млн. евро. А също така и трети поред залог върху самите прехвърлени марки на стойност 4.32 млн. евро. Предишните два вероятно са в полза на Инвестбанк, която през 2012 г. финансира придобиването на медийната група от Венелина Гочева. Самото дружество "Медиа холдинг" също е заложено в полза на Инвестбанк срещу 15 млн. евро. Вероятно след осигуреното финансиране от ПИБ и разплащането с Гочева тези залози ще бъдат вдигнати.



Експозиция по три

Още при сделката "Капитал" писа, позовавайки се на източници, че финансиращата банка е ПИБ, която има дългогодишни взаимоотношения с издателя. Видно от Имотния регистър, през последните девет години Петьо Блъсков, фирмите и семейството му са получили от ПИБ ипотечни кредити за 3.5 млн. лв. Така с новите 3.7 млн. евро банката утроява експозицията и към издателя.

ПИБ обаче не е единствената обслужваща банка на Блъсков, чието име миналата седмица официално се появи и в списъка на кредитополучателите на фалиралата КТБ, правили цесии и прихващания. Оттам става ясно, че новият собственик на "Труд" е имал 500 хил. долара просрочен заем към банката, което го прави един от най-големите й индивидуални кредитополучатели. Освен това неговото дружество "Таргет медиа" също е сключило цесии, чрез които е погасило над 1 млн. евро задължения към КТБ. В началото на 2015 г. собствеността и управлението на компанията са прехвърлени на 71-годишната Райна Велинова.

Наскоро в. "Труд" премести редакцията си от Полиграфическия комбинат (собственост на дъщерно дружество на "Булгартабак") в сградата на Музея на социалистическото изкуство до столичния КАТ. Това беше обявено от новия собственик още през декември. Освен това въпреки юридическото разделяне и Блъсков, и Гочева заявиха, че "Труд" и "24 часа" ще продължат да предлагат обща реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Новият играч в медийната реклама Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

13 сеп 2019, 3335 прочитания

ПИК-ът на отровената среда 11 ПИК-ът на отровената среда

Очернянето на годеницата на кандидат-кмет на София от кафявия сайт "ПИК" за първи път породи консенсус сред политици, журналисти и PR-и за това какво НЕ е журналистиката

13 сеп 2019, 9887 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (15 януари)

BBDO Group реализира имиджова кампания за Generali, MediaBASKET ще обслужва дигитално всички марки на "Каменица" АД, Фестивалът Cannes Lions прави промени в своите категории

Новият играч в медийната реклама

Connected е новият бранд, отделен от портфолиото на All Channels Communication Group

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"

Ново място: Книжарница на издателство "Рибка"

Книжарницата има за цел да предложи пълноценна селекция от детска литература на български език