С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 яну 2016, 17:18, 5390 прочитания

Седмични новини за маркетинг и реклама (15 януари)

BBDO Group реализира имиджова кампания за Generali, MediaBASKET ще обслужва дигитално всички марки на "Каменица" АД, Фестивалът Cannes Lions прави промени в своите категории

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
BBDO Group реализира имиджова кампания за Generali

Илюстрация


BBDO Group беше избрана за създаването и осъществяването на имиджова кампания, която да представи новото лице на застрахователното дружество Generali след сливането му със ЗАД "Виктория" АД. Решението е взето в края на 2015 г. след провеждането на конкурс за избор на обслужваща агенция, която да се погрижи за креативната концепция и реализирането на кампанията. В надпреварата са участвали български агенции, сред които Ogilvy, DDB и AMI Communications. След конкурса застрахователното дружество е взело решение Graffiti BBDO да бъде обслужващата рекламна агенция, а Media Direction OMD и Proximity Sofia (също част от комуникационната група) да се грижат съответно за медийното и корпоративното комуникационно обслужване, съобщават от BBDO Group.
Избраната комуникационна стратегия залага на слогана "Заедно за теб" и изразява "основната идея на обединението", а именно - че "това е не просто една по-голяма, а по-добра застрахователна компания, която се фокусира изцяло върху нуждите на своите клиенти", казват още от агенцията. Кампанията започна в средата на декември в телевизия, печат, интернет, външна реклама и социалните мрежи. Имиджовата вълна ще продължи до края на януари, а след това предстоят продуктови кампании.

MediaBASKET ще обслужва дигитално всички марки на "Каменица" АД

Илюстрация


MediaBASKET е новата дигитална агенция на всички марки от портфолиото на "Каменица" АД. До началото на 2016 г. MediaBASKET се грижеше за дигиталното представяне на брандове Staropramen и Carling British Cider, а обслужването на останалите брандове на пивовара бяха поверени на Interactive Share след провеждането на конкурс в началото на 2015 г.
Новите ангажименти на MediaBASKET ще включват както обслужването на основния бранд Kamenitza, бирените миксове на марката Kamenitza Fresh, както и футболния турнир за непрофесионалисти Kamenitza Fan Cup.
"Решението да поверим дигиталното обслужване на всички наши марки на MediaBASKET беше мотивирано от демонстрираното отлично познаване на марките, експертизата, генерираните иновативни идеи, страстта и желанието за работа на екипа, каза Мария Александрова, директор "Маркетинг" в "Каменица" АД, в прессъобщение.


Творческият директор на eDesign ще е жури на международните Webby Awards

Илюстрация



Творческият директор и основател на българската дигитална агенция eDesign Георги Костов е избран за жури в престижния международен конкурс за уебдизайн и интернет маркетинг Webby Awards, който ще се проведе тази пролет в Ню Йорк. Костов е поканен да бъде и член на Международната академия за дигитални изкуства и науки (IADAS) - институцията, която оценява престижните международни конкурси Webby Awards и Lovie Awards.

Фестивалът Cannes Lions прави промени в своите категории



Международният рекламен фестивал Cannes Lions ще разшири списъка си от категории в изданието си тази година, добавяйки в него Digital Craft Lions. Новата категория ще е допълнение към традиционните дигитални награди Cyber and Mobile Lions, но ще се фокусира върху потребителското изживяване при реализирането на дигитални кампании вместо върху кампанийната идея. Проектите в новата категория ще бъдат оценявани за широк набор от качества - от изключителна типография и потребителски интерфейс до използване на виртуална реалност.
Digital Craft Lions ще включва пет подкатегории: образ (картина, звук, естетика), функционалност (дизайн, конструкция, изживяване), съдържание, данни (курация на данни и визуализация на данни) и технология.
Друга промяна в престижния международен фестивал е и преименуването на категорията Press Lions на Print & Publishing Lions. Категорията е основана през 1992 г., а промяната на името й цели да отговори на еволюцията на печатната и издателската индустрия, включвайки и проекти, свързани с най-доброто използване на т.нар. интерактивен печат.
В допълнение категорията Titanium & Integrated Lions за интегрирани рекламни проекти ще бъде разделена в две отделни надпревари. Тази година ще бъдат връчени и първите награди Entertainment Lions for Music. Фестивалът Cannes Lions ще се проведе между 18 и 25 юни, а заявки ще бъдат приемани след 21 януари.

Дисплей рекламата в САЩ ще задмине тази в онлайн търсачките

За пръв път инвестициите в дигитална дисплей реклама в САЩ ще задминат тези, отделени за реклама в търсачките. Това показва прогнозата на eMarketer за дигиталния пазар в страната през 2016 г. Според проучването комбинирано категориите видео, спонсорирано съдържание, rich media (интерактивни формати) и банери ще нараснат с 23% през тази година и ще съставят най-големия дял от онлайн медия микс с 47.9%, достигайки общо 32.17 млрд. долара. Прогнозираният ръст на рекламата в онлайн търсачки, от друга страна, ще нарасне едва с 10%.
Всъщност всеки пети инвестиран от рекламодателите онлайн долар ще бъде вложен именно в банери и формати в социалните мрежи. Видеото (като част от дисплей рекламата) също ще нарасне и ще достигне 14.3% от общите дигитални бюджети в САЩ при 12.8% през 2015 г. Rich media форматите пък ще се увеличат с 36.4%, казват още от eMarketer.
Когато става въпрос за разпределението между мобилни и т.нар. desktop формати, разпределението е по-скоро очаквано. Единствено при видеорекламата инвестициите ще са предимно в традиционни настолни формати, достигайки 57.5% (9.59 млрд. долара) от общите бюджети за този тип онлайн реклама. 77.5% от всички инвестиции в други формати (банери, спонсорства, rich media и т.н.), или 17.5 млрд. долара от общите прогнози за пазара в САЩ през 2016 г. (22.58 млрд. долара), ще бъдат вложени в показването им на мобилни устройства - както на смартфони, така и на таблети.

BBDO придоби модната рекламна агенция Wednesday

BBDO Worldwide придоби мажоритарен дял в британската рекламна агенция Wednesday Agency Group, чийто фокус е върху комуникацията на модни брандове. Това е първата сделка за придобиване на агенция от BBDO, след като през 2008 г. рекламната група закупи щатската Barefoot Advertising заради добрите й връзки с Procter & Gamble - най-големия рекламодател в САЩ.
Wednesday Advertising Group е основана през 2003 г. в Лондон, а през 2011 г. отваря и офис в Ню Йорк. За агенцията работят над 100 души, които разработват интегрирани кампании, брандинг, дизайн и content стратегии (свързани със създаване на съдържание) за модни марки. Рекламната компания обслужва брандове като Tory Burch, H&M, Theory и Net-a-Porter, а британското списание GQ наскоро нарече основателите й Дженс Греде и Ерик Торстенсон "двама от най-влиятелните мъже в модата".
Агенцията ще продължи да съществува самостоятелно в мрежата на BBDO, което ще им позволи да оперират на повече пазари, казва пред Adweek Андрю Робертсон, изпълнителен директор и президент на рекламната група.

Новини в 140 символа:
- Huffington Post съкращава екипа си с цел оптимизиране на звеното за производство на видеосъдържание.
- Twitter предлага на брандовете да превърнат публикациите на своите фенове в рекламни послания.
- Агенциите Razorfish и iCrossing ще се грижат за дигиталното присъствие на част от брандовете на Bayer.
- Видеото от стрийминг платформата Periscope ще се възпроизвежда автоматично в Twitter.
- Клиентите на маркетинг платформата Nanigans, официален партньор на Facebook, са повишили инвестициите си в социалната мрежа с 11% през четвъртото тримесечие на 2015 г.
- Publicis ще се опита да придобие 30% дял от корейската комуникационна група Cheil Worldwide, пише АdAge.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 септември) 1 Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 септември)

Българската агенция SiteMedia Consultancy получи награда на Platinum PR Awards 2019; "Репортери без гараници": Ужасени сме от политическия натиск в БНР и още

24 сеп 2019, 446 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (17 септември)

All Channels Communication Group създаде звено за медиа планиране и купуване Connected; "Нова тв" ще може да купи малкия дял в "Нет инфо" и още

17 сеп 2019, 1949 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
2016: Да влязат българските марки

Изпълнителните директори на рекламните агенции очакват нови местни брандове и компании да раздвижат рекламния пазар през годината

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Споделеното падение на WeWork

За по-малко от 9 месеца основаното в Ню Йорк дружество се превърна от един от най-високооценените стартъпи в САЩ в компания със съмнително бъдеще в инвестиционните кръгове.

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Да откриеш звука на дървото

Потомственият лютиер Апостол Калоферов навършва 75 години

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата