Любомир Аламанов прави нова комуникационна агенция
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Любомир Аламанов прави нова комуникационна агенция

Ружа Загорска (вляво), Любомир Аламанов и Лидия Малчева са тримата партньори в SiteMedia

Любомир Аламанов прави нова комуникационна агенция

Бившият партньор в АPRA Porter Novelli и част от екипа се отделят в нов проект - SiteMedia Consultancy

20572 прочитания

Ружа Загорска (вляво), Любомир Аламанов и Лидия Малчева са тримата партньори в SiteMedia

© Цветелина Белутова


Ветеранът на българската PR сцена и един от създателите на агенция APRA Porter Novelli Любомир Аламанов напуска компанията, за да се отдаде на друг собствен проект - SiteMedia Consultancy. Партньорки на Аламанов в новата комуникационна агенция (въпреки че нямат дял - бел. ред.) ще бъдат доскорошната изпълнителна директорка на АPRA Porter Novelli Ружа Загорска и акаунт мениджърката Лидия Малчева.

SiteMedia Consultancy е регистрирана още през 2012 г., но в края на миналата година Любомир Аламанов изкупува дяловете на предишните си съдружници. SiteMedia е член на Българската асоциация на PR агенциите и е работила по проекти за компании като технологичната HP и козметичния гигант Аvon.

Напускането на Любомир Аламанов, Ружа Загорска и Лидия Малчева няма да бъде повод за разтърсване на APRA Porter Novelli, коментира пред "Капитал" Томислав Цолов, собственик на агенцията. Той уточни, че Аламанов не е партньор и не изпълнява управленски функции в агенцията от месец май 2013 г., когато стана началник на политическия кабинет на вицепремиера по икономическото развитие в кабинета "Орешарски" Даниела Бобева. Софийският офис на APRA Porter Novelli Balkans Communication Group ще поеме Румена Казакова, един от съоснователите на агенцията. "Г-жа Казакова има сериозен административен опит, трупан над 15 години на различни позиции в компанията SHELL в България и в Полша", допълни Цолов.

Нови услуги

Според Любомир Аламанов след преструктурирането й SiteMedia Consultancy ще предлага изцяло нови за българския пазар услуги. Той уточнява, че новата агенция няма намерение да взема бизнеса на PR агенциите, а по-скоро ще "помага на клиентите си да пестят време на себе си и на своите служители" чрез организирането на процеси и хора. Според Аламанов това е последната тенденция при управлението на компаниите, след като доскоро те се фокусираха върху CSR (корпоративна социална отговорност) и пестене на ресурси.

Фокус на новата агенция ще бъде т.нар. employer branding, или брандиране на служители. Това е тенденция, позната най-вече от IT сектора, при която компанията използва своя човешки ресурс, за да се комуникира пред света. Може би най-популярният пример за подобен тип маркетинг е гигантът Google, който освен с фокус върху продуктите си се позиционира и като работно място мечта. "Ние почти стигаме до работата на HR специалистите, но не ги застъпваме", казва Любомир Аламанов. "Работата ни е да комуникираме навън това, което те правят вътрешно", обяснява той.

SiteMedia ще се занимава и с управление на комуникационни кампании и проекти, в които са замесени много и различни страни - агенции, студиа и други организации, за да координира работата им. Агенцията ще консултира компании и в управлението на кризисни ситуации и ще прави комуникационни одити и оценки на кампании. "Управлението на кризите е непрекъснат и целогодишен процес, независимо дали има, или няма криза", казва Любомир Аламанов. "Това включва изследване на компанията, следване на процедури за превенция и на такива за реакция."

Новият проект на Аламанов планира да развива и активна стажантска програма, която партньорите наричат хъб за таланти. Участниците в нея ще бъдат обучавани за период между шест месеца и една година, като през това време ще работят по реални проекти. "Ще се опитаме да покрием празнотата между образованието и реалния бизнес", казва Ружа Загорска. "Идеята ни дойде от университетските болници, в които студентите трябва да работят, за да станат лекари. Ние правим нещо като университетска агенция", допълва тя.

След преструктурирането в SiteMedia ще работят 10 души - трима партньори и седем начинаещи комуникатори, част от хъба за таланти. Те ще бъдат разделени в три самостоятелни екипа, като "всеки от лидерите на екипите ще получава процент от привлечените комуникационни бюджети", обясни Аламанов. "Това е нашата покана към хората от хъба за таланти - ако желаят, могат да останат и да развият свой собствен екип", допълва Ружа Загорска. Към момента SiteMedia работи с два големи рекламодателя, чиито имена на етапа не може да разкрие, както и с няколко стартиращи компании.

Ветеранът на българската PR сцена и един от създателите на агенция APRA Porter Novelli Любомир Аламанов напуска компанията, за да се отдаде на друг собствен проект - SiteMedia Consultancy. Партньорки на Аламанов в новата комуникационна агенция (въпреки че нямат дял - бел. ред.) ще бъдат доскорошната изпълнителна директорка на АPRA Porter Novelli Ружа Загорска и акаунт мениджърката Лидия Малчева.

SiteMedia Consultancy е регистрирана още през 2012 г., но в края на миналата година Любомир Аламанов изкупува дяловете на предишните си съдружници. SiteMedia е член на Българската асоциация на PR агенциите и е работила по проекти за компании като технологичната HP и козметичния гигант Аvon.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    tehgruhter avatar :-|
    Pow

    "активна стажантска програма, която партньорите наричат хъб за таланти. Участниците в нея ще бъдат обучавани за период между шест месеца и една година, като през това време ще работят по реални проекти."

    Т.е. ще експлоатират детски труд, замяна на свежи идеи срещу ниско заплащане?

  • 2
    intergalactic avatar :-|
    intergalactic

    Голямо бла-бла-бла звучи...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK