Седмични новини за маркетинг и реклама (22 януари)

Coca-Cola прави нова глобална комуникационна платформа, Онлайн рекламната измама в САЩ ще отнеме от пазара 7.2 млрд. долара, Nielsen ще използва Facebook и Twitter в нова рейтинг система

Coca-Cola прави нова глобална комуникационна платформа

Гигантът Coca-Cola ще се откаже от досегашната си глобална комуникационна платформа Open Happiness и ще я замени с нова, носеща името Taste the feeling. В нея героят на всяка реклама ще бъде самата газирана напитка в опит да се привлекат нови потребители към продукта. В допълнение новият подход ще се фокусира стратегически върху представянето на един бранд, който да обедини различните продукти на Coca-Cola (например Coca-Cola Zero), вместо да прави различни комуникационни проекти за всеки от тях. Първите реклами от новата кампания ще започнат да бъдат излъчвани поетапно в над 200 държави, на чиито пазари компанията присъства.

Маркос де Кинто, новият глобален маркетинг директор на Coca-Cola, разказва, че през март 2015 г. компанията е поканила 10 от своите агенции, които да предложат идеи за новата глобална кампания. Така са избрани и водещите рекламни организации в проекта - Ogilvy New York, Sra. Rushmore от Мадрид, Santo от Буенос Айрес и Mercado-McCann от Аржентина, които са създали и основния за Taste the feeling клип, носещ името Anthem. В него за пръв път ще бъде представена и новата отличителна аудиокомуникация на Coca-Cola, включваща звуци на разпукващ се лед и жадно отпиване от продукта.
Ogilvy New York пък са създали дигитална активация, чрез която потребителите могат да публикуват трисекунден GIF (кратка анимация под формата на изображение - бел. авт.) от микросайта на бранда в социалните мрежи.

Сред останалите агенции, които ще се включат в новия глобален проект на Coca-Cola, са и David, Dentsu, FCB и Wieden & Kennedy (които създадоха и предишната кампания Open Happiness). Досегашната комуникационна платформа на бранда беше и причината Coca-Cola да спечели редица награди, сред които Creative Marketer of the Year ("Най-креативен рекламодател") на рекламния фестивал Cannes Lions 2013.

Онлайн рекламната измама в САЩ ще отнеме от пазара 7.2 млрд. долара

Загубите на онлайн рекламата в САЩ, причинени от онлайн рекламна измама, през 2016 г. ще достигнат 7.2 млрд. долара, посочва доклад на Американската асоциация на рекламодателите (ANA) и анализаторите от WhiteOps. Рекламната измама обикновено се изразява в т.нар. нереален трафик (такъв, причинен от автоматизиран софтуер, наречен ботове - бел. авт.). Според част от американските компании между 3 и 37% от всички банер импресии (виждания - бел. авт) през 2015 г. са били причинени именно от ботове. Автоматизираните (programmatic) дисплей реклами пък ще отчетат най-голяма активност от страна на измамниците. През 2015 г. този тип сервиране на реклами е отчел увеличение на нереален трафик от 14%, а при онлайн видеото, използващо автоматизирана система, ръстът на измамите е бил 73%. Анализаторите очакват да се запази и тенденцията най-атакувани да са медиите, които предлагат по-високи цени на своето рекламно пространство.

Nielsen ще използва Facebook и Twitter в нова рейтинг система

Компанията за медийни изследвания Nielsen обяви, че работи по нова рейтинг система съвместно със социалните мрежи Facebook и Twitter. Тя ще носи името Social Content Ratings и ще използва данни от двете онлайн платформи, с които да измерва разговорите в интернет за излъчваните в даден момент телевизионни програми.

В последните години компанията е мишена за нападки от страна на медиите и рекламните агенции, според които Nielsen се проваля в опита си да поддържа темпото на дигиталната трансформация, която променя изцяло индустрията. Това от своя страна ощетява рекламодатели и телевизии, тъй като не се измерват прецизно телевизионните аудитории. Новата рейтингова система ще бъде и стъпка напред от страна на Nielsen в посока следене и анализ на онлайн разговори - услуга, която рекламодателите активно търсят.

Всъщност Twitter и Nielsen работят заедно от три години. Към момента обаче изследователската компания използва данните на социалната мрежа само като инструмент за разработване и маркетиране на телевизионни предавания. Чрез него компаниите могат да предвидят кои програми ще са най-удачни за промотиране на даден продукт.

Google ще представи платформа за кросмедийна реклама в реално време

Google работи по нов тестов продукт, който ще помогне на брандовете да сервират реклами в реално време на база на важни моменти от дадена телевизионна програма. Рекламите ще бъдат публикувани и излъчвани в YouTube, както и в сайтовете и приложенията от дисплей мрежата на интернет гиганта. От Google съобщават, че премиерата на продукта ще бъде направена за тазгодишното издание на спортното събитие Super Bowl, което традиционно привлича интереса на рекламодателите по цял свят.

Онлайн платформата Wix.com ще бъде първата компания, която ще инвестира в новото предложение на Google. Така рекламодателят ще закупи онлайн рекламно пространство, което да бъде обвързано в реално време с излъчването на традиционните рекламни послания на компанията в телевизия.

Продуктът на интернет гиганта ще бъде масово достъпен до края на тази година, като в тестовете му ще се включат и компании като Comcast и EA Sports. Подобен тип кросмедийна реклама може да бъде използвана и за събития като оскарите, олимпийските игри или дори политически избори, уточняват от Google.

Univision Communications придобива дял в The Onion

Американският медиен гигант, насочен към испаноговоряща публика - Univision Communications, обяви във вторник, че е придобил дял в сатиричната онлайн медийна група The Onion. Въпреки че условията на сделката не са публични, The New York Times пише, че според запознати става въпрос за дял от 40% на стойност близо 200 млн. долара. В обръщение към своите служители Майк Макавой, президент и изпълнителен директор на Onion, разказва, че през последната година компанията е търсила партньор, с помощта на който да се разрасне.

Предприетият ход е част от стратегията на Univision да увеличи дигиталната си аудитория, достигайки до по-голяма група от т.нар. милениум поколение (т.е. потребители на възраст между 18 и 35 години).

През декември 2015 г. на пазара в САЩ се заговори за преговори между медийната група и Walt Disney Company за пълен контрол между общата медийна компания Fusion, собственост на двата гиганта, пише New York Times. В допълнение придобивката на The Onion ще разшири и броя на продуктите на английски от портфолиото на медийната група. Портфолиото на Onion включва сатиричния новинарски сайт The Onion, сайтовете за поп култура The A.V. Club; the buzzy ClickHole, таблоида StarWipe, както и онлайн видеомрежата Onion Studios.

Новини в 140 символа:

- Джон Сайфърт е новият глобален изпълнителен директор на Ogilvy - Олимпийските игри в Рио де Жанейро ще привлекат повече рекламни инвестиции от тези в Лондон, казва вицепрезидентът на NBC Sports Group и NBC Universal News Group

Още от Капитал

Данни отложено гледане

Данни отложено гледане