2016: Поредно оптимизиране на бюджетите
Рекламодателите в България дават консервативна прогноза за инвестициите си през 2016 г.


Боян Петров

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
За рекламните агенции 2015 г. беше година на продължаваща стагнация. Рекламодателите обаче отчитат изминалата година за позитивна като приходи и качество на инвестициите си. Биреният сектор например забелязва ръст на продадените количества от 1.8% (по данни на ACNielsen), при 5-процентов спад през 2014 г. Друга основна група рекламодатели - телекомите, пък успяха да утвърдят новите си комуникационни стратегии, след като през 2014 г. проведоха конкурси за обслужващи медийни и рекламни агенции.
Въпреки това рекламодателите не предвиждат значителен ръст на рекламните си инвестиции през 2016 г., а по-скоро поредно оптимизиране на бюджетите. Компаниите имат повишен интерес към мобилната реклама, следвайки поведението на потребителите си. В допълнение през тази година рекламодателите все повече ще развиват и промотират собствените си комуникационни канали - тенденция, която се наблюдава в световен мащаб от няколко години насам. Това са предимно блогове, email маркетинг, както и собствени системи за "сервиране" на реклама.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.