2016: От телевизия към интернет

Дигиталният бранш в България очаква все по-често онлайн рекламата да бъде водеща за компаниите

Дигиталният рекламен пазар в България е сред секторите, които предизвикват най-голяма полемика в средите на рекламните специалисти. Причината е проста - липсва единодушно мнение за неговото състояние, както и за начина, по който се измерва обемът му. Така например през 2014 г. по данни на "Пиеро 97" местният онлайн пазар се е свил с 8%, а IAB България отчитат ръст от 18% спрямо предишната 2013 г. Това се дължи на методологията, използвана от двете организации, и допълнително усложнява работата на рекламодатели и агенции.

Въпреки това специалистите са съгласни, че промяна в пазара, а и в отношението на компаниите към дигиталната среда има. Все повече рекламодатели инвестират в онлайн присъствие, а при някои дори се забелязва адаптиране на дигитални активности в традиционни медии или дори цялостен фокус на рекламните бюджети онлайн.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се