Седмични новини за маркетинг и реклама (5 февруари)

Седмични новини за маркетинг и реклама (5 февруари)

Parida и e-act с нова кампания за Ballantine's, "Нова броудкастинг груп" придоби правата за излъчване на следващия тенис турнир, в който ще играе Григор Димитров, Асоциацията на рекламните агенции в САЩ публикува насоки за прозрачност

4271 прочитания

© Reuters


Parida и e-act с нова кампания за Ballantine's

BTL агенцията Parida и e-act създадоха нова комуникационна кампания за бранда Ballantine’s на Pernod Ricard. Проектът се казва Stay True Story и е продължение на кампанията Stay True People, отличена с 4 награди по време на първите награди за дигитален маркетинг IAB Mixx Awards.  

От e-act разказват пред "Капитал", че идеята за кампанията се е родила в резултат на тенденцията за превръщането на хората в по-активни читатели и писатели. Stay True Story обаче "среща интересните истории на истински хора с умението на 10 от топ авторите на България", казват още от агенцията. Желаещите да се включат в кампанията и да разкажат своите истории могат да го направят на специалния сайт staytruestory.bg.

Проектът протича основно в интернет, както и "в близост до потребителите", т.е. в заведенията, където "е най-вероятно историите да се случат и да бъдат разказани". Краен срок на кампанията засега няма, но от e-act уточняват, че тя ще завърши в "ранна пролет, когато идва времето на активния живот, тоест времето за активно трупане на истински истории".

"Нова броудкастинг груп" придоби правата за излъчване на следващия тенис турнир, в който ще играе Григор Димитров

"Нова броудкастинг груп" придоби телевизионните и интернет права за излъчването на "Делрей бийч оупън" - следващия тенис турнир, организиран от Асоциацията на професионалните тенисисти (АТП), в който Григор Димитров е потвърдил участие. Надпреварата ще се проведе в Делрей бийч, Флорида, между 15 и 21 февруари. Срещите ще бъдат излъчвани по Diema Sport HD и Diema Sport 2 HD, както и онлайн в платформата Gong Play. Зрителите ще могат да гледат по 4 двубоя всяка вечер. Началният час на ранните е от 19.30 и 21.30, а през нощта срещите са от 1.00 и 3.00 ч. българско време. В събота, 20 февруари, ще се проведат полуфиналите, а в неделя - финалите на двойки и сингъл.

От "Нова броудкастинг груп" уточняват, че зрителите на Diema Extra ще могат да следят подробности и коментари за двубоите на Григор Димитров, отразени със специална студийна програма, в която ще бъдат анализирани най-важните моменти и ключовите отигравания от мачовете с негово участие.

Асоциацията на рекламните агенции в САЩ публикува насоки за прозрачност

Почти година след започване на дебата за прозрачността в рекламната индустрия в САЩ Американската асоциация на рекламните агенции (4A) представи официален документ с добри практики и препоръчителни насоки за работата между участниците в рекламния и медиен пазар в страната.

"Агенциите винаги са работили съобразно неписани правила за прозрачност. Дойде обаче време да ги направим публични", казва Нанси Хил, президент и изпълнителен директор на 4A, цитирана от AdWeek.
Публикуваният от 4A документ се фокусира основно върху три посоки, които адресират прозрачността при работата между медии, агенции и рекламодатели. Това са медийното планиране и купуване на рекламни площи, търговските взаимоотношения между агенциите, медиите и други подизпълнители, както и контролът върху взаимоотношенията между рекламодателите и обслужващите ги комуникационни компании. Принципите за прозрачност са подготвени съвместно с някои от най-големите рекламодатели в САЩ, сред които L'Oréal, Bank of America, MasterCard, ConAgra, Boehringer Ingelheim, Target и Nestlé. Въпреки това Американската асоциация на рекламодателите (ANA) не застава зад публикувания документ. Причина за това е, че според асоциацията правилата трябва да засегнат и сложния договорен език, който допълнително усложнява работата между агенции и клиенти.

"Рекламодателите искаха да отидат отвъд разработването на принципни насоки и да създадат специални изисквания за подписваните между страните договори", казват в свое изявление от 4A и допълват: "Според нас това трябва да бъде част от индивидуалните разговори между агенция и клиент и не влиза в работата на асоциацията да се меси в този тип отношения." От ANA обаче коментират, че така публикуваният документ е непълен и няма да реши проблема с прозрачността, с който рекламният пазар в САЩ се бори. "За жалост тези насоки не отразяват най-добрите решения за рекламодателите", казват те.

IBM ще придобие дигиталната агенция Resource/Ammirati

IBM обяви, че ще придобие агенцията за дигитален маркетинг Resource/Ammirati. От компанията не посочват параметрите на сделката, но уточняват, че тя ще бъде финализирана през първото тримесечие на годината, пише АдWeek.

Въпреки че технологичният гигант си партнира стратегически с компании като Twitter, Apple и Facebook, придобиването на дигитална комуникационна агенция е първата стъпка за IBM в посока предоставяне на креативни дигитални решения на своите клиенти.

Resource/Ammirati, която има офиси в Кълъмбъс, Охайо, Ню Йорк и Чикаго, е известна с проектите, реализирани за рекламодатели като Nationwide, DSW, Birchbox и Nestlé. "Портфолиото на агенцията ще се впише с нашата дизайн експертиза, за да предложим на компаниите цялостна дигитална трансформация", коментира в прессъобщение Пол Папас, глобален лидер на IBM interactive experience.

MediaCom ще е новата глобална медийна агенция на Sony

MediaCom от групата на GroupM е големият победител в провелия се глобален конкурс за медийно обслужване на Sony, пише AdWeek. Въпреки че информацията не е потвърдена от компанията, източници на американското издание посочват, че медийната агенция е спечелила обслужването на бранда PlayStation, побеждавайки досегашните агенции Carat и OMD. В допълнение MediaCom ще се грижи за медийното планиране и купуване на Sony Mobile. AdWeek посочва още, че агенцията на GroupM е спечелила и обслужването на бизнеса с електроника на Sony за всички пазари без този в САЩ, където все още не е достигнато до финално решение - т.е. възможно е американският пазар да продължи да бъде обслужван от Carat. Sony Entertainment ще продължи да работи с OMD в по-голямата част от Европа и Азия.

Само в САЩ през 2015 г. Sony е инвестирала в реклама близо 600 млн. долара, като според някои анализатори сумата в глобален мащаб може да достигне близо 3 млрд. долара.

Новини в 140 символа:

- Samsung ще позволи блокиране на реклами в своя мобилен браузър - Discovery отчита 60 млн. месечни гледания на своите Facebook видеа - BBDO ще обслужва медийно бранда сокове Tropicana на PepsiCo в САЩ

Parida и e-act с нова кампания за Ballantine's


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал