Седмични новини за маркетинг и реклама (12 февруари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (12 февруари)

Седмични новини за маркетинг и реклама (12 февруари)

Агенция "Адхок" е официалният представител на BG Media World в България, All Channels Advertising с двама нови творчески директори, Започна деветото издание на наградите "Effie България"

5013 прочитания

© BG Media World


Агенция "Адхок" е официалният представител на BG Media World в България

Автор: BG Media World

Комуникационната агенция "Адхок" ще бъде официалният представител на медийния проект BG Media World за българския пазар, съобщиха от компанията. Платформата BG Media World е създадена от Асоциацията на българските медии по света (АБМС) и обединява всички печатни и електронни медии на български език, насочени към българите, живеещи извън България. В проекта са включени над 105 медии от 23 страни, които достигат до близо 3 млн. души, по данни, предоставени от "Адхок". Според агенцията това са "българи, които живеят активно, имат високи доходи, планират ваканциите си месеци напред, пътуват, инвестират". "По неофициални данни емигрантите изпращат годишно над 3 млрд. евро на своите близки в България чрез различни канали за парични трансфери", разказват още от "Адхок" и допълват, че именно тази целева група е от изключителна важност за компаниите, които искат да рекламират своите продукти и услуги извън границите на държавата. До момента рекламодателите, желаещи да се възползват от рекламното пространство на медиите от АБМС, са правили това директно и на проектна база, което допълнително е усложнявало процеса, казват от представителството на платформата в България.

Най-голям брой са българските медии в САЩ (17), където е и една от най-големите български общности - близо 350 хил. души, посочват от АБМС. Следващият пазар с най-голямо покритие от българоезични медии е британският (където медиите по данни на АБМС са 13 при 100 хил. българи) и този в Австрия (със 7 медийни проекта, насочени към българската общност в страната, която според АБМС наброява 30 хил. души).

All Channels Advertising с двама нови творчески директори

Калоян Зарков (вляво), Радостин Христов (в средата) и Марин Костов - Мъро
Автор: All Channels Advertising

Рекламната агенция All Channels Advertising представи двама нови творчески директори в началото на 2016 г. Това са Радостин Христов, асоцииран творчески директор с фокус върху кампании в PR, BTL и събития, и Калоян Зарков, асоцииран творчески директор с профил "дигитални кампании". Марин Костов-Мъро пък ще остане на позицията изпълнителен творчески директор на групата на All Channels.

Радостин Христов е работил 18 години в агенции като "Нова продъкшън", "ДеКони адвертайзинг", "МАГ адвертайзинг" и "Дизайн борд", а в портфолиото му присъстват проекти за международни клиенти, сред които Райфайзенбанк, Avon, Unicef, DHL, Lidl, Loreal, Carefour, Nestle и Maggi. Калоян Зарков е част от All Channels в последните 6 години, през които е реализирал кампании за клиенти като Райфайзенбанк, Nestle, "Мобилтел", Discovery, Philips, "Загорка", Coca-Cola. Преди присъединяването към екипа на All Channels Калоян е работил за Grey Advertising с рекламодатели като P&G, Unicredit Bulbank, Nokia и др.

"Само за изминалата година Калоян и Радо бяха в основата на множество спечелени комуникационни проекти, сред които конкурсите за DHL, ДЗИ, брандовете на "Загорка" АД – "Столично" и "Амстел", фондацията "Заедно в час", като реализираха и някои от най-значимите и награждавани кампании на агенцията", казва Марин Костов-Мъро.

Започна деветото издание на наградите "Effie България"

Тази седмица беше обявено деветото издание на фестивала за ефективност на маркетинговите комуникации - "Effie България", организиран традиционно от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Конкурсът цели да отличи "онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефектност по измерими критерии", съобщават от БАКА. В него могат да се включат агенции и рекламодатели, а проектите могат да бъдат подавани за участие в пет категории: "Стоки", "Услуги", "Промоции", "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа кампания".

За първи път тази година организаторите обявяват ранен срок за подаване на заявки - не по-късно от 8 април 2016 г., а крайният срок за участие е 4 май 2016 г.

Всички проекти ще бъдат оценявани от независимо жури, съставено от доказали се специалисти в различни области на бизнеса, посочват от БАКА. Победителите ще бъдат обявени на официална церемония на 7 юни 2016 г. Наградите Effie се връчват в 43 страни по света след учреждаването на конкурса през 1968 г.

Adwise ще предлага ремаркетинг

Автор: Adwise

Рекламната платформа Adwise, част от портфолиото на "Нетинфо", започва предлагането на ремаркетинг за своите клиенти, като ще запази предлаганата досега цена на клик. Новата услуга представлява силно фокусирана реклама, която се показва само на потребители, които през последните няколко дни са посетили сайта на рекламодателя, проявявайки конкретен интерес към предложенията му.

Този механизъм увеличава ефективността, измервана като CTR (Click through Rate) и брой предприети конкретни действия от потребителя като купуване на продукт или запазване на хотел или ваучер за СПА услуга, уточняват от "Нетинфо". Чрез ремаркетинг малките и средните рекламодатели в България могат допълнително да оптимизират средствата и усилията си при задържането на стари и привличането на нови клиенти, допълват от компанията.

През декември 2015 г. платформата Adwise е отчела средно по 2200 активни кампании всеки ден, за които са "сервирани" над 550 млн. импресии (рекламни показвания - бел.авт.).

Omnicom отчита свиване на приходите за 2015 г. с 1.2%

Приходите на рекламния холдинг Omnicom за 2015 г. са намалели с 1.2% (до 15.134 млрд. долара), а печалбата на компанията се е свила с 0.9% (до 1.094 млрд. долара). Глобалните органични приходи (тези, които изключват единични и външни фактори като придобивките и валутните флуктуации - бел. авт.) са се увеличили с 5.3%, съобщава Ad Age.

Рекламната група, собственик на агенциите BBDO и DDB Worldwide, отчита свиване на приходите за четвъртото тримесечие на изминалата година от 1% (до 4.153 млрд. долара), но при увеличена печалба от 0.6% (до 331.6 млн. долара). Органичните приходи показват ръст от 4.8%.
Холдингът отчита ръст на своите органични приходи от съответно 5.4% в САЩ, 7.1% във Великобритания, 3.7% в Европа, 7.9% в Азиатско-Тихоокеанския регион и 6.8% в Африка и Близкия изток, както и спад от 3.3% в Латинска Америка.

Най-доходоносен сектор през изминалата година е бил рекламният с ръст на приходите от 9.3%, следван от специалните комуникации с 2.2%, а постъпленията от PR са се свили с 1.4%.

Новини в 140 символа:

- EnergyBBDO, представителството на рекламната агенция в Чикаго, ще реализира глобалната кампания по представянето на новия флагман при смартфоните на LG - модела G5.

Агенция "Адхок" е официалният представител на BG Media World в България

Автор: BG Media World

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK