Седмични новини за маркетинг и реклама (19 февруари)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (19 февруари)

Българско дружество за връзки с обществеността

Седмични новини за маркетинг и реклама (19 февруари)

Започна записването за двата български PR конкурса, Dentsu Aegis Network и Publicis Groupe обявиха финансовите си резултати за 2015 г., Vivacom създава нов отдел за дигитален маркетинг

5028 прочитания

Българско дружество за връзки с обществеността

© Българско дружество за връзки с обществеността


Започна записването за двата български PR конкурса

Източник: Българско дружество за връзки с обществеността

Двете български PR организации - "Българско дружество за връзки с обществеността" (БДВО - в която членуват индивидуални PR практици) и "Българска асоциация на PR агенциите" (BAPRA - насочена към агенциите), обявиха, че започват да приемат заявки за участие за конкурсите "ПР приз 2016" и BAPRA Bright Awards 2016.

Във фестивала "ПР приз" участващите компании, агенции и неправителствени организации ще се състезават в познатите за пазара 13 категории - "Корпоративна PR кампания", "CSR проект", "PR проект в публичния сектор", "Зелени комуникации и градска среда", "PR проект за вътрешни комуникации", "PR проект за продукт или услуга", "Специално събитие", "PR проект на медия", "Кризисен PR", "Онлайн кампания или проект", "Имиджмейкинг", "Политически PR" и "Специална студентска категория". Заявките ще се приемат до 15 април, като предварителното журиране ще се проведе между 20 април и 10 май. Избраните кампании ще продължат в следващия етап на публично представяне, който ще бъде на 14 и 15 май, а победителите ще бъдат представени на специална церемония на 19 май в София.

Конкурсът BAPRA Bright Awards пък приема заявки за участие до 11 март, съобщават от BAPRA. Участниците в надпреварата ще се борят в общо 7 категории - "Кампания за устойчиво развитие", "Специално събитие", "Иновативна кампания", "Кампания, реализирана от вътрешен PR отдел", "Комуникационна кампания на годината", "Комуникационна кампания в публичния сектор" и "Агенция на годината". Организаторите уточняват, че всички участващи кампании трябва да са реализирани в периода март 2015 г. - февруари 2016 г., а ограничение за подадения брой заявки от една организация няма.

Dentsu Aegis Network и Publicis Groupe обявиха финансовите си резултати за 2015 г.

Един от най-големите рекламни холдинги в света - Dentsu Aegis Network, обяви, че отчита 7% ръст на органичните си приходи (тези, които изключват единични и външни фактори като придобивките и валутните ефекти - бел. авт.) през 2015 г. Брутната печалба на японската компания, собственик на агенциите Carat, iProspect, Isobar, McGarryBowen, 360i и Vizeum, е достигнала 6.3 млрд. долара.

През 2013 г. японската компания Dentsu придоби британската Aegis Group за 5 млрд. долара - една от най-големите рекламни сделки в историята. Тогава холдингът обяви и своя петгодишен план 2017 and Beyond, в който основна цел беше дигиталната трансформация на агенциите и достигането им до нови международни пазари. Три години по-късно холдингът дължи 55% от своите приходи на бизнеса си извън Япония, а 35% от постъпленията са следствие на дигитални проекти. Така например компанията посочва ръст от 11.4% в Азиатско-Тихоокоеанския регион и 4.9% в САЩ и Латинска Америка. Всички пазари в Западна Европа пък отчитат повишение на приходите си през 2015 г. в двуцифрени числа, посочва Аd Age. Dentsu прогнозира, че през 2016 г. брутната печалба на холдинга ще се повиши със 7.2% и ще достигне 7.2 млрд. долара.

Publicis Groupe също обяви своите финансови резултати. Френският рекламен холдинг е отчел ръст на приходите от 32.3% (до 9.6 млрд. евро) при органичен ръст от 1.5%. Печалбата на компанията е нараснала с 25% до 992 млн. евро, посочва Морис Леви, изпълнителен директор на Publicis Groupe. През декември 2015 г. холдингът обяви, че планира цялостно преструктуриране на групата. Тогава Леви поясни, че Publicis Groupe ще се раздели на четири части, фокусирани съответно в криейтив, медийно обслужване, дигитални комуникации и технологии и здравеопазване, а промяната е с цел да се намалят разходите на компанията.

Vivacom създава нов отдел за дигитален маркетинг

Източник: Vivacom

Vivacom обяви, че създава нов вътрешен отдел - "Дигитален и търговски маркетинг". Новото звено на телекома ще се грижи за цялостната стратегия за дигитално присъствие на бранда Vivacom, както и за всички маркетингови инициативи на компанията, насочени към директна връзка с потребителите, пише в прессъобщение, изпратено до медиите. Начело на отдела ще застане Августин Миланов, който е част от маркетинг екипа на компанията от 2006 г., когато постъпва на стажантска позиция. Миланов и изграденият от него екип изиграват важна роля в ребрандирането на Vivacom през 2009 г., разказват от телекома.

Според проучване на "IAB България" Vivacom е бил петият най-голям рекламодател в интернет за 2015 г. По данни на Be Media Consultant пък телекомът е инвестирал 20 млн. лв. за телевизионна реклама през 2015 г. (при 29 млн. лв. за 2014 г.) и е на осмо място в топ 10 на най-големите рекламодатели в традиционния канал.

Yahoo спира 7 от своите онлайн списания

Източник: Reuters

Yahoo ще спре публикуването на 7 от своите онлайн списания, обяви в блог пост глобалният главен редактор Марта Нелсън. Това е стъпка в посока концентриране върху конкретни теми като новини, спорт, финанси и лайфстайл, които са и силните страни на редакционното съдържание на компанията, посочва още тя. Засегнатите издания са Yahoo Food, Yahoo Health, Yahoo Parenting, Yahoo Makers, Yahoo Travel, Yahoo Autos и Yahoo Real Estate. "Въпреки че дигиталните списания няма да бъдат публикувани, темите, които те покриват, ще присъстват в другите издания от нашата мрежа", посочва още Нелсън.

Ранди Густо, анализатор от Outsell Inc., които следят Yahoo, посочва пред Ad Age, че решението на интернет гиганта все още не показва ясно пътя, по който компанията да достигне до ключовата аудитория на милениум поколението (т.е. читателите между 18- и 35-годишна възраст - бел. авт.) "Стратегията на Yahoo, фокусирана върху съдържание за мобилни устройства и социални мрежи, все още не е в крак с тенденциите. Компанията продължава да залага на трафик към онлайн портали, когато порталите са нещо от миналото, а съдържанието се разпространява и потребява в съвсем други канали", казва още Густо.

По-рано тази година Yahoo обяви, че ще съкрати 15% от своите служители с цел стратегическо преструктуриране и намаляване на разходите.

Започна записването за двата български PR конкурса

Източник: Българско дружество за връзки с обществеността

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK