Седмични новини за маркетинг и реклама (26 февруари)

Седмични новини за маркетинг и реклама (26 февруари)

Pepsi ще представи нова глобална кампания, Dentsu Aegis Network представи нова B2B агенция, Publicis ще обслужва брандовете за почистване на съдове на P&G

4713 прочитания

© Reuters


Pepsi ще представи нова глобална кампания

Pepsi ще представи през 2016 г. нова глобална кампания, която ще заложи на т.нар. emoji символи (икони, използвани най-често в чат платформите, чрез които потребителите показват своите емоции - бел. авт.). Комуникационната платформа носи името PepsiMojis и ще започне с представянето на нови бутилки и метални кенове, върху които ще са отпечатани някои от най-популярните сред публиките на компанията емотикони. Те ще бъдат разпространени в над 100 пазара, на които компанията оперира.

"Emoji символите са езикът на днешния ден, но все още никой не ги е използвал по начина, който планира Pepsi за 2016 г.", казва Индра Ноой, изпълнителен директор на компанията, по време на презентация пред потребителски анализатори от Ню Йорк през изминалата седмица. "С повече от 70 нови дизайна на нашите продукти ние ще позволим на феновете ни да се изразяват чрез любимата си напитка", допълва тя. Кампанията ще протече в дигитална среда, както и в традиционните рекламни канали и ще използва всички продукти на бранда, сред които и Pepsi Max и Diet Pepsi, потвърждават пред AdAge от Pepsi. Използването на emoji символи обаче ще се изнесе и извън продуктовите опаковки, казват от компанията. Така например Pepsi ще си партнира с модния дизайнер Джеръми Скот, който ще създаде специална колекция от PepsiMoji слънчеви очила, съобщават от Women’s Wear Daily. В допълнение комуникационната платформа ще се обвърже и с теми като спорт, създавайки специална кампания за футболните фенове в Европа. Тя ще заложи на спортни емотикони, а лицата й ще включват футболни звезди като Хабес Родригес от "Реал" - Мадрид, и Давид де Хеа от "Манчестър юнайтед".

От Pepsi посочват, че използваните emoji символи ще варират в различните региони, за да бъдат по-релевантни спрямо пазарите. Например в Тайланд компанията ще използва допълнителен дизайн с традиционни костюми.

Dentsu Aegis Network представи нова B2B агенция

Японският рекламен холдинг Dentsu Aegis Network представи нова агенция с името Interprise, която ще се фокусира върху бързо разрастващия се B2B (business-to-business) сектор. Компанията ще бъде базирана в Лондон, а до края на годината се очаква да отвори свои офиси и на други пазари, посочва Adweek. Interprise ще предлага широк набор от услуги, сред които медия планиране и купуване, организиране на събития и изработка на криейтив предложения. Сред клиентите на агенцията пък са AIG, Workday, Dentons и Fujitsu.

"Рекламодателите днес не се задоволяват с познатите традиционни подходи", казва Стюарт Гидингс, изпълнителен директор на Interprise. "Те настояват за разбиране на специфичните B2B публики и комплексната работа по достигането им", допълва той. От агенцията посочват, че богатият опит на Dentsu Aegis Network с дигитални проекти и международното покритие на холдинга ще помогнат при справянето с посочените трудности в комуникационното обслужване на b2b сектора.

Създаването на новата агенция е част от стратегията на Dentsu да разшири бизнеса си. От началото на годината досега холдингът потвърди, че ще придобие холандската рекламна агенция Achtung, маркетинговите компании Alesport Group в Испания и Navegg в Бразилия, както и комуникационната агенция Grip в Канада.

Publicis ще обслужва брандовете за почистване на съдове на P&G

Publicis ще се грижи за рекламното обслужване на всички брандове за почистване на съдове, собственост на Procter & Gamble, пише AdAge. Така френският рекламен холдинг ще разшири работата си за гиганта в бързооборотния сектор от обслужването на брандовете Dawn и Cascade в САЩ до глобална криейтив работа по всички марки на компанията, които включват Fairy, Yes, Joy, Salvo, Ayudin, Magistral, Dreft и Jar. Тоест Publicis ще се грижи за рекламата и дигиталните проекти на посочените брандове в шест региона и 32 държави. Сключената сделка обаче не включва медийното и PR обслужване на марките, уточнява още AdAge.

От американското издание посочват, че решението за разширяване на партньорството между двете организации е взето след провеждането на конкурс, в който френската агенция е надделяла над Grey от групата на WPP, които досега се грижиха за рекламното обслужване на брандовете за почистване на съдове на P&G. "Взехме стратегическото решение да обединим криейтив работата по нашите брандове в една агенция, което ще ни позволи да развием по-ефективен подход към глобалното представяне на марките", казват представители на рекламодателя.

Rubicon Project отчита ръст на печалбата си от 81% през 2015 г.

Rubicon Project, компанията-собственик на платформата за автоматизирано купуване на реклама със същото име, обяви, че през 2015 г. е оперирала с рекламни бюджети с общ обем от 1 млрд. долара. Печалбата от продаденото през изминалата година рекламно пространство пък се е увеличила с 81%, достигайки 227.3 млн. долара. През последното тримесечие компанията е увеличила маржа на печалбата до 24.9% при 19.3% през същия период на 2014 г. От Rubicon Project обясняват това с повишеното използване на RTB импресии (рекламни показвания през real time bidding платформа - бел. авт.) и отдръпването от стандартния статичен модел за купуване на рекламно пространство онлайн. В допълнение повишената печалба се дължи и на интегрирането на платформата за ретаргетинг Chango, която компанията придоби през април. От Rubicon Project уточняват, че предстои промяна в модела на работа на двете платформи с цел по-голяма прозрачност, която ще се отрази и върху понижаване на печалбата през предстоящата година.

През 2015 г. най-активни в платформата на Rubicon Project са били рекламодателите, които са инвестирали в мобилна реклама, се посочва още в доклада на компанията. Така този тип рекламно пространство е заело 31% от общия обем продажби в сравнение с 20% през 2014 г. CPM цената (т.е. тази за закупуване на 1000 показвания - бел. авт.) пък се е увеличила от 0.67 долара през 2014 г. до 1.09 долара, отбелязвайки растеж от 62%. От платформата уточняват, че общият обем на продадените импресии е спаднал от 999 млрд. през предходната година до 920 млрд. през 2015 г.

През септември 2015 г. Rubicon Project обяви, че ще придобие платформата за закупуване на външна реклама BitPoster, за да предложи автоматизирано продаване на рекламен инвентар и офлайн. Един от основните клиенти на компанията е Pangaea Alliance - обединение на The Guardian, Financial Times, CNN International, Reuters и Economist, чрез което петте медии се борят да премахнат посредника при продаването на своите рекламни площи в интернет. Организацията беше създадена през март миналата година и използва автоматизираната технология на Rubicon Project.

Pepsi ще представи нова глобална кампания


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал