С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 мар 2016, 11:03, 5605 прочитания

Успешните рекламни кампании си приличат

Директорът на фестивала Euro Effies Доминик Лaйл пред "Капитал"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Доминик Лaйл е генерален директор на Европейската асоциация на комуникационните агенции (EACA) и директор на конкурса Euro Effies. Той е работил като мениджър "Европейски продажби и маркетинг" за едни от големите производители на храна във Великобритания и има 25-годишен опит в комуникационния бизнес в Лондон и Брюксел. Към момента Доминик заема и позициите вице-председател на Европейския алианс за рекламни стандарти и касиер на Европейския алианс за интерактивна дигитална реклама.

Кои са маркетинговите тенденции, които наблюдавахте през изминалата година на европейския пазар? Кои ще са тенденциите през 2016 г.?

Ключовите тенденции през последната година бяха свързани с продължаващия ръст на дигиталната реклама и в частност преминаването й към мобилната среда. В допълнение видеото продължава да е от голяма важност, особено в ролята си на носител на спонсорирана подкрепа от известни личности. Това е и част от тенденцията за развитие на естествената реклама (т.нар. native advertising - бел.авт.), която обаче бързо може да размие границите между платено и редакционно съдържание. Ако не обърнем достатъчно внимание на това, в близко бъдеще можем да очакваме проблеми за всички страни. През 2016 г. разговорите на бранша ще се въртят и около въпроса с блокиращия реклами софтуер и измерването на реалните импресии (рекламни показвания - бел. авт.)


Конкурсът Euro Effies става на 20 години през 2016 г. Кой е елементът, който прави една кампания ефективна и променил ли се е през годините?

Euro Effies празнува своята двадесета годишнина и за целта си партнирахме с Millward Brown, световните лидери в комуникационните изследвания, за да погледнем назад във времето и да открием съставките на ефективната реклама и как те са се променили в последно време. Споредлихме с компанията всички заявки в конкурса, които сме получили между 2011 и 2015 г., а Millward Brown ги анализира чрез поставяне на конкретни критерии. По този начин се прави сравнение между успешните кампании (напр. тези отличени със златна или сребърна награда) и по-малко ефективните такива (напр. тези, които са преминали през гласуване от журито, но не са показали достатъчно добри резултати, за да бъдат допуснати до финала). За да се избегне пристрастие, анализите се проведоха без да бъде посочено коя заявка е спечелила и коя - не.

Резултатите показват, че въпреки различията във всяка кампания, има някои много ясни сходности в подхода при реализирането на печелившите проекти всяка година. Всички анализирани проекти:
Започват с една проста идея, която да задвижи въображението на публиката и да създаде правилната асоциация с бранда
- О
сигуряват тематична и естетическа кохерентност във всички елементи от кампанията
Реализират идеята като комбинират платените и собствените медийни канали, а всеки елемент от проекта има ясна роля в микса
Разширяват максимално достигнатата аудитория чрез планирано присъствие в новините или използвайки подхода "от уста на уста"



Предпочитани ли са дигиталните активности от рекламодателите през последните години? Коя според Вас е най-важната особеност на тази медиа?

Не мисля, че е случайно това, че експлозията на дигиталната реклама се случи по време на финансовата криза. Рекламодателите бързо разбраха, че този канал предлага значително по-малки разходи във време, в което оптимизирането на бюджетите беше важно. Имайки това предвид, няма съмнение, че дигиталните медии предлагат възможност за прецизно и постоянно измерване на ефективността, ако се прилагат правилните методологии за това. Фактът, че все повече потребители пазаруват, четат и общуват онлайн със сигурност е един от основните двигатели за ръстът на digital. Ако не си онлайн, не си никъде!

Кои са най-добрите практики при работата между агенция и клиент, които сте виждали и водят до успешни кампании?

Най-важният фактор е да се уточнят предварително бизнес целите на кампанията и как те да бъдат измерени. Изненадващо е колко много агенции/рекламодатели не поставят параметри за успешност преди старта на самия проект. Това често си личи и в документацията на заявките за Effies, където резултатите са поставени в последствие, за да паснат на целите.

Кои са най-ефективните кампании, които видяхте през 2015г. и какво ги отличава от конкурентите им?

Най-добрите кампании за 2015г. според мен са Travel & Surf на Deutsche Telekom, която взе наградата Grand Prix, и Switch off to switch on на Durex. И двата проекта комбинират традиционните медии с мощен дигитален компонент и активно демонстрират ключовите принципи, които Millward Brown идентифицираха по време на своето проучване.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 3016 прочитания

Този път има силна конкуренция за директор на БНР 3 Този път има силна конкуренция за директор на БНР

Седем кандидати са подали документи в конкурса за предсрочния избор, след като СЕМ отстрани Светослав Костов след шумен скандал

5 дек 2019, 2653 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Седмични новини за маркетинг и реклама (11 март)

BBDO оглави класацията Warc 100 за "Най-добра глобална рекламна мрежа", Grayling представи аналитичната поредица The Advantage Series, Progress стартира Telerik Digital Academy в сътрудничество с Google

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10