Седмични новини за маркетинг и реклама (11 март)

BBDO оглави класацията Warc 100 за "Най-добра глобална рекламна мрежа", Grayling представи аналитичната поредица The Advantage Series, Progress стартира Telerik Digital Academy в сътрудничество с Google

BBDO оглави класацията Warc 100 за "Най-добра глобална рекламна мрежа"

BBDO беше отличена с титлата "Най-добра глобална рекламна мрежа" в класацията Warc 100 за 2016 г., а холдингът WPP, собственик на компанията, получи наградата "Най-добра холдингова компания". Warc 100 е годишна класация, която оценява най-добрите кампании, агенции и марки на база на тяхното представяне във фестивали и конкурси за ефективност и стратегия от предходната година. В тазгодишното издание на класацията Warc участват над 2000 кампании, отличени в 79 различни конкурси.

Агенция BBDO Worldwide оглави списъка за глобални рекламни мрежи с 1146 точки, следвана от Ogilvy & Mather Advertising, също част от WPP, с 809 точки. BBDO и WPP бяха на първите места и в миналогодишната класация, но през 2016 г. са увеличили преднината си.

Warc.com, организатор на Warc 100, е един от водещите издатели на изследвания, проучвания, статистики и добри практики в маркетинга и рекламата. В допълнение на класацията Warc 100 всяка година медията провежда и три конкурса, с които отличава най-добрите компании в световен мащаб - Warc Prize for Innovation, Warc Prize for Social Strategy и Warc Prize for Asian Strategy.

Grayling представи аналитичната поредица The Advantage Series

Глобалната комуникационна мрежа Grayling представи поредицата анализи The Advantage Series, чиято цел е "да отговори на някои от най-големите репутационни, регулаторни и комуникационни предизвикателства, с които се сблъскват организациите в момента", казват от компанията. Първата част от аналитичната поредицата обръща внимание на проблема "Устойчивост на бранда" – т.е. способността на един бранд да минимизира и смекчи риска и да се възползва от съществуващите възможности.

В помощ на организациите, работещи в тази сфера, Grayling представи и GCore - патентован търговски инструмент, изследва резултатите в Google и други търсачки, за да анализира видимостта на даден бранд и съдържанието, с което се асоциира. По този начин Grayling ще има възможност да установи потенциалните области на репутационен риск за една компания и да открие нови възможности за развитие, пише в прессъобщението, изпратено до медиите. Продуктът алармира и за конкуренти, които се борят в същата категория, и установява вида на съдържанието, което ще бъде най-ефективното средство за доминиране при резултатите, получени, когато търсите въпросните ключови думи. Докладът "Устойчивост на бранда", достъпен за сваляне на grayling.com, ще бъде последван от различни публикации в корпоративния блог на агенцията, които ще предложат повече детайли по темата. Grayling използва инструмента GCore, за да анализира представянето на осем водещи компании за мобилни телефони през периода преди, по време и след Световния мобилен конгрес 2016, който се проведе в Барселона по-миналата седмица.

GCore е всъщност допълнение към друг патентован продукт на Grayling, носещ името Storm. Това е онлайн инструмент за симулации на кризи, който помага на клиентите да тестват стабилността на своите протоколи за управление на кризи в реално време с помощта на ролева игра.

Progress стартира Telerik Digital Academy в сътрудничество с Google

Софтуерната компания Progress обяви по-рано тази седмица началото на Telerik Digital Academy – нова инициатива с фокус върху дигиталните технологии, част от "Академията на Телерик". Тя започва на 9 май 2016 г. с безплатен 8-седмичен интегриран курс по дигитален маркетинг, организиран в сътрудничество с Google. Кандидатстването за курса е отворено до 17 април.

Обучението по дигитален маркетинг ще бъде безплатно и ще е насочено към "студенти и специалисти по маркетинг, както и експерти от други области", посочват от компанията. "Неговата цел е да развие у специалистите ключови дигитални умения и да улесни дигиталната трансформация на бизнеса в страната", пише още в прессъобщението, изпратено до медиите. Участниците в курса по дигитален маркетинг ще имат възможност да научат как да планират, представят, изпълняват и измерват интегрирани дигитални маркетинг кампании. Те ще се запознаят с най-добрите практики за изграждане на онлайн присъствието на една марка, сред които онлайн search, display и видеомаркетинг.
В допълнение на учебната програма курсистите ще черпят опит от специалисти от Google и маркетинг експерти, които често ще бъдат гост-лектори в курса. Обучението ще включва и практически задачи с работа по реални кампании за български компании. В края на обучението успешните участници ще получат сертификат, показващ владеенето на цялостни умения по дигитален маркетинг.

Кандидатстването изисква подаване на CV и мотивационно писмо на уебстраницата на инициативата, но и успешно преминат изпит по "Основи на AdWords" на Google. В курса ще ще вземат участие общо 50 души, а обучението ще бъде на английски език и ще се провежда в учебния център на "Академията на Телерик" в София.

Publicis Groupe ще преструктурира и медийните си агенции

Рекламният холдинг Publicis Groupe обяви, че ще обедини своите 6 медийни агенции в 4 нови компании. Новината идва няколко месеца след като Морис Леви, изпълнителен директор на холдинга, обяви цялостно преструктуриране на групата, при което бизнесът ще бъде разделен на четири подгрупи - рекламната Publicis Communication, медийната Publicis Media, дигиталната Publicis Sapient и Publicis Healthcare, която ще се грижи за нови интегрирани решения за здравеопазването и фармацевтиката.

Преструктурирането на медийния бизнес на Publicis Groupe ще започне по-късно тази година. Starcom и Zenith ще продължат съществуването си като две отделни медийни агенции. Mediavest и Spark пък ще бъдат обединени в един общ бизнес. Подобно бъдеще очаква и Optimedia и Blue 449. Звеното за автоматизирано закупуване на рекламно пространство (programmatic) VivaKi ще остане част от Publicis Media и ще обслужва всички останали членове на групата. Засега не е ясен планът на френския холдинг за компаниите Moxie и MRY.

Промените при медийните агенции на Publicis ще позволят на групата да опрости своята организация с цел по-ефективно обслужване на клиентите, казва Стив Кинг, изпълнителен директор на Publicis Media, цитиран от AdWeek.

Новини в 140 символа

- L’Oreal създава платформа с небрандирано съдържание, за да привлече по-широка аудитория. - The New York Times изпробва инструменти за блокиране на достъпа до своето съдържание на потребители, инсталирали блокиращ рекламите софтуер. - AKQA придобива компанията за разработване на приложения Potato.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България