Седмични новини за маркетинг и реклама (25 март)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (25 март)

Седмични новини за маркетинг и реклама (25 март)

Toshiba стартира мащабна кампания, насочена към бизнес клиенти от Европа, Spotify предлага нов формат реклама за мобилните устройства, Разходите за реклама ще нарастват глобално през 2016 г.

3689 прочитания

© L'equipe


Автор: YURIKO NAKAO

Toshiba стартира мащабна кампания, насочена към бизнес клиенти от Европа

Японската компания за електроника Toshiba обяви началото на нова кампания под слогана Make IT Work, насочена към корпорации и средно големи предприятия от цяла Европа. Бюджетът на целия проект е 1 млн. евро и ще бъде разпределен между държавите според различни критерии. От компанията не коментираха каква ще е отделената сума за България.

Make IT Work цели да предложи на големи компании различни решения, свързани с оптимизацията на инвестициите им в сферата на информационните технологии. Чрез кампанията си Toshiba ще се фокусира върху облачните услуги, а крайните клиенти ще могат да тестват и различни бизнес модели преносими компютри.

Криейтивът на кампанията ще се извършва от португалския офис на агенция Havas и ще бъде адаптирана към България от местния маркетингов екип на компанията. В България комуникацията ще бъде основно онлайн - чрез микросайт и уеббанери, а партньорите на Toshiba в страната ще предлагат бизнес моделите лаптопи. В някои държави Make IT Work ще бъде представена и чрез печатна реклама в списания, разпространявани по време на полети, където ще достигат до голяма част от целевата си аудитория, коментираха от Toshiba.

Фотограф: DADO RUVIC
Източник: Reuters

Spotify предлага нов формат реклама за мобилните устройства

Шведската платформа за стрийминг на музика въвежда един от най-популярните десктоп рекламни формати, т.нар. билборд, и на мобилните устройства. Според компанията това нововъведение ще привлича по-успешно вниманието на слушателите, чийто брой нараства ежедневно. Рекламодателите могат да закупуват място за рекламите си за мобилни устройства с операционните системи iOS и Android. Рекламата се вижда от потребителя само когато екранът на устройството му е отключен, което според Spotify гарантира 100% гледаемост. Активността на меломаните, които използват приложението, расте с всяка година, както и часовете, които прекарват в слушане на музика. Според финансовия директор на Spotify Джеф Левик, цитиран от Adweek, потребителите слушат средно по 148 минути на ден музика, което е с 28 минути повече в сравнение с миналата година.

Освен това Spotify в партньорство с платформата за управление на бази данни Krux добавя и още 100 вида сегментиране на аудиторията според интересите й. Това ще помогне на рекламодателите да таргетират по-качествено потребителите на платформата. Те ще могат да избират и в кой момент от деня коя аудитория да вижда рекламата им.

Най-големите френски издания се обединяват срещу софтуерите за блокиране на реклами

Изданията Le Monde, Le Figaro, RTE, Le Parisien, L’Equipe и музикалната платформа Deezer, обединени от френската организация за контрол на интернет съдържанието Geste, се изправят срещу блокирането на реклами. Някои от тях са решили да затворят цялото си онлайн съдържание, ако читателите преди това не изключат инсталирания софтуер, който спира видимостта на рекламите. Това например е стратегията на Le Parisien - посетителите на сайта им могат да прочетат само заглавието на статията, а под него виждат съобщение, че 20% от читателите използват софтуери за блокиране, а рекламите са основен източник на приходи за изданието. За да получат достъп до цялото съдържание на медията, читателите или трябва да си платят абонамент, който автоматично премахва рекламите, или да изключат софтуера си за блокиране. Le Monde пък показва съобщение от главния им редактор, в което той обяснява, че качествената журналистика изисква средства, които се доставят от рекламите. По-надолу читателите виждат и различните възможности за достигане до съдържанието на френското издание.

Автор: L'equipe

Разходите за реклама ще нарастват глобално през 2016 г.

Разходите за реклама ще растат глобално с 4.6% през 2016 г. според прогнозата на агенция ZenithOptimedia. Те ще достигнат 579 млрд. долара в края на годината. Една от причините за това е наситеността от световни събития през годината, които включват летните олимпийски игри, президентските избори в САЩ и европейското първенство по футбол.

Агенцията представя подробна разбивка на прогнозите до 2018 г. на ръста в разходите за реклама по региони. С отрицателен прираст от 5.8% е Близкият изток и Северна Африка, а най-големи разходи ще реализират развиващите се региони от Азия - 8.5%. Източна Европа и Централна Азия ще похарчат с 6.3% повече през следващите три години, Западна и Централна Европа - с 3.5%. Доста по-незабележителни ръстове в разходите бележат Япония (1.8%), развитите региони от Азия (2.2%), Латинска и Северна Америка - със съответно 2.7% и 3.1%.

Очаквано прогнозата е, че ще растат и разходите за интернет реклама, която става все по-предпочитана от рекламодателите. През 2015 г. глобално са похарчени 74 млрд. долара, а прогнозите са през тази година да стигнат до 86.8 млрд. долара. През 2017 г. се очаква да достигнат 99.7 млрд. долара, а през 2018 г. - 112.4 млрд. долара, което е с 15% повече в сравнение с предишните години.

През 2018 г. основен комуникационен канал за реклама ще остане телевизията, която ще обхваща 34.1% според агенцията ZenithOptimedia. С по близо 19% го следват интернет и мобилните реклами. С доста по-малък дял са останалите канали – вестници, списания, радио, външна реклама и кино.

Автор: YURIKO NAKAO

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK