BuzzFeed пострада заради заблуждаваща реклама
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

BuzzFeed пострада заради заблуждаваща реклама

Според BuzzFeed свалянето на публикацията не е оправдано

BuzzFeed пострада заради заблуждаваща реклама

Платеното редакционно съдържание е свалено от онлайн медията

3597 прочитания

Според BuzzFeed свалянето на публикацията не е оправдано

© BuzzFeed


Американската онлайн медиа BuzzFeed е обвинена, че подвежда читателите си заради некоректно представена естествена реклама (native ads), пише Financial Times. Американският регулатор по стандарти в рекламата свали публикацията с мотива, че не съответства на правилата и не може да продължи да съществува под тази форма (виж карето).

Свалянето на естествената реклама, която изглежда като редакционно съдържание, но е спонсорирана от рекламодатели, става едва седмица след като Федералната търговска комисия в САЩ публикува редица правила за ясно обозначаване на формата, за да не бъдат подлъгвани читателите. В България подобни насоки за спонсорирани редакционни съдържания все още не съществуват. Въпреки това българските медийните издания и рекламодателите вече използват тази форма на публикации и тя става все по-популярна.

Какво е нарушението

В конкретната публикация на BuzzFeed става въпрос за реклама, чиято целева аудитория са младите потребители. Редакционният рекламен материал е озаглавен "14 провала при прането на дрехи, които всеки е изпитвал". Той е свързан с рекламиране на британските кърпички за пране Dylon Colour Catcher, които се слагат в пералнята и възпрепятстват оцветяването на дрехите. Според BuzzFeed свалянето на публикацията не е оправдано, защото онлайн медията е публикувала логото на рекламодателя, чиято марка е и спомената като издател. Според американските стандарти това не е достатъчно, защото все пак границите между редакционен материал и реклама са размити.

Малко преди случая с BuzzFeed британската печатна и онлайн медия The Daily Telegraph беше предупредена да спре с публикуването на реклами, за които не е напълно очевидно, че са платени публикации. Естествените реклами стават все по-предпочитани и от рекламодателите, които разчитат да стигнат до по-голяма аудитория благодарение на разпознаваемите и ползващи се с доверие медийни издания. Сред популярните обозначения на тази форма дигитална реклама са "спонсорирана от", "в партньорство с" или "достига до вас благодарение на". По тeзи вметки читателите могат да се ориентират кога става въпрос за новинарски материал и кога за реклама.

Правила за публикуване на естествена реклама

Публикуваните насоки за спонсорирано медийно съдържание в сайта на Федералната търговска комисия в САЩ представляват подробен план за цялостно изпълнение на рекламите. Поради голямото разнообразие от формати на реклама (текст, снимки, видео, звук) от комисията ще следят всеобхватното им възприятие от читателите, така че те да не бъдат подвеждани.

В първата точка от правилата пише, че спонсорираното съобщение "не трябва да предполага за потребителите нищо друго освен реклама". Насоките на комисията продължават с подробни примери за правилната комуникация на платените публикации. В зависимост от съдържанието се предлагат различни по вид обозначения, чрез които читателите да разберат, че разглеждат реклама, и да са наясно кой точно я спонсорира. В третата подробно развита точка от правилата на Федералната търговска комисия в САЩ се акцентира на отчетливите и ясни рекламни публикации. Те трябва да бъдат недвусмислени, в цветове, които не затрудняват прочитането им, а ако става въпрос за видеа - да бъдат достатъчно дълги, за да могат да се забележат, прочетат и разберат от потребителите. В заключение комисията пише, че не само рекламодателите ще бъдат санкционирани при нарушения, а и други участници в производството и разпространението на заблуждаващата реклама, в това число и агенциите.

Какво е native ads

Форматът native ads в дигиталната реклама предизвиква големи полемики поради неясните правила за публикуването му. Става въпрос за реклами, които изглеждат като редакционно съдържание, спонсорирано от рекламодатели. В последните години естественото рекламно съдържание е предпочитано от новинарските сайтове като източник на приходи и е очакван отговор на дигитализирането на печатните издания.

Американската онлайн медиа BuzzFeed е обвинена, че подвежда читателите си заради некоректно представена естествена реклама (native ads), пише Financial Times. Американският регулатор по стандарти в рекламата свали публикацията с мотива, че не съответства на правилата и не може да продължи да съществува под тази форма (виж карето).

Свалянето на естествената реклама, която изглежда като редакционно съдържание, но е спонсорирана от рекламодатели, става едва седмица след като Федералната търговска комисия в САЩ публикува редица правила за ясно обозначаване на формата, за да не бъдат подлъгвани читателите. В България подобни насоки за спонсорирани редакционни съдържания все още не съществуват. Въпреки това българските медийните издания и рекламодателите вече използват тази форма на публикации и тя става все по-популярна.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    hm avatar :-|
    хм

    открийте разликите между държава и територия.

    тукашните мадам в-та с техните адверториал шитни опетниха трайно една страхотна иначе професия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK