Цар Мобайл

Пазарът на интернет реклама достигна 62 млн.лева според IAB България, а потребители и рекламодатели мигрират към мобилни устройства

От общите нетни приходи за интернет реклама най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 27.3% за 2015 г..
От общите нетни приходи за интернет реклама най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 27.3% за 2015 г..
От общите нетни приходи за интернет реклама най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 27.3% за 2015 г..    ©  Анелия Николова
От общите нетни приходи за интернет реклама най-голям дял продължава да държи дисплей рекламата с 27.3% за 2015 г..    ©  Анелия Николова
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

11 милиона лева. С толкова е пораснал пазарът на интернет реклама в България през миналата година, за да достигне до нетни инвестиции 61.8 млн. лева. Скокът му се дължи предимно на почти двойното увеличение на вложенията във Facebook реклама – от 9.43 млн. лв. през 2014 г. до 15.65 млн. лв. през 2015 г.

Тези данни бяха представени на форума на IAB България, който събира дигиталната индустрия - рекламни агенции, медиийни и IT компании, компании в сферата на електронната търговия и рекламодатели - за да очертае посоките на развитие на пазара. Тази година ключовите за бранша тенденции са няколко - миграцията на потребителите и търговията към смартфоните и новите възможности за реклама, които това отваря, експериментите с т.нар. native (спонсорирано редакционно съдържание - бел. ред.) и видеоформати на реклама и опитите за по-внимателно следене на поведението и навиците на аудиторията чрез софтуери и управление на данни.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове