McCann Erickson - София и reforma: Заедно можем повече*
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

McCann Erickson - София и reforma: Заедно можем повече*

"Партньорството е начин да се придобие конкурентно предимство", каза Десислава Олованова - новият съуправител на McCann Erickson - Софи

McCann Erickson - София и reforma: Заедно можем повече*

Агенциите ще споделят ресурсите си, за да оптимизират разходи и да отговорят на промените на пазара

Весислава АНТОНОВА
16364 прочитания

"Партньорството е начин да се придобие конкурентно предимство", каза Десислава Олованова - новият съуправител на McCann Erickson - Софи

© Цветелина Белутова


Кои са McCann Erickson

McCann Erickson е част от една от най-влиятелните американски рекламни мрежи - McCann Worldgroup. Тя включва в портфолиото си още MRM // McCann, специализирана в дигитален маркетинг и управление на взаимоотношенията, Momentum Worldwide - в маркетинг на преживяванията, McCann Healthcare Worldwide - в професионални и DTC комуникации. Craft Worldwide пък отговаря за световното производство, UM - за медиен мениджмънт, Weber Shandwick (PR агенция) и FutureBrand - за консултиране и проектиране. McCann Erickson е обявена за "Глобална агенция на годината" от Adweek през 1998 г., 1999 г. и 2000 г.

Старият модел е счупен, има нужда от промяна, трябва да се оптимизират ресурсите. До тези изводи стигат много участници в рекламната индустрия през последните няколко години. Икономическата криза все още държи малките рекламни пазари в Централна и Източна Европа. Управители на местни рекламни агенции споделят, че са намалили с 40% таксите си за обслужване на клиенти. Инвестициите в квалификациите на служители се свиват. На българския пазар пък има много играчи, а раздробяването на бизнеса пречи на всички. В подобна ситуация един от подходите, които помагат, са добрите партньорства между рекламните агенциите.

Това е посоката, в която мисли и екипът на McCann Erickson-София. Компанията реши да преструктурира бизнеса си в България с цел по-добро обслужване на клиентите на агенцията. В този процес ще си сътрудничи с местната рекламна агенция reforma. Партньорството между двете агенции ще се изразява в споделянето на дейности, умения, време и пространство, което ще помогне на компаниите да оптимизират ресурсите си и да съкратят от разходите си. Процес, популярен през последните години, като икономика на споделянето.

Партньорството като ключ

Reforma и McCann ще останат независими отделни агенции и за вбъдеще. В началото специално обособен екип на reforma ще поеме част от работата на McCann-София, но в кратки срокове ще бъдат отделени общи работни екипи. Очакването е, че смесването на хора с различни умения и качества ще даде по-добри резултати.

"Екипите ни са ентусиазирани, че ще имат възможност да участват в този проект, тъй като е нов подход на пазара и вярваме в адекватността и нестандартността му", коментира новият съуправител на McCann Erickson - София Десислава Олованова, която е съосновател и партньор в рекламна агенция reforma.

McCann - София категорично продължава да съществува самостоятелно на пазара и афилиираният офис на американската McCann Worldgroup си остава български. "Практически е невъзможно най-голямата група рекламни агенции в света да престане да съществува на европейски пазар като българския. McCann имат офиси в държави по целия свят и ще продължават да имат и в България", каза пред "Капитал" Олованова. По думите й в съвременния контекст е важно да бъдеш адекватен на промените на пазара, на медиите и на потребностите на клиентите. "В тази връзка партньорството е начин да се придобие конкурентно предимство. С новия модел на съвместна работа искаме да докажем, че обединяването на усилия с цел по-добър продукт е възможност, която отговаря на темповете и потребностите на времената, в които живеем и е позитивен стремеж", допълни тя.

Президентът на McCann Worldgroup за Скандинавия, Централна и Източна Европа Ричард Бонар-Дейвис определи новата крачка като "вдъхновяваща" и в посока запазване на доверието на клиентите и достойна позиция на пазара. "Вярваме, че съчетавайки стратегическата сила и глобалната бранд експертиза на McCann с локалния криейтив и стратегически талант на reforma, ще можем да предложим на нашите клиенти и на целия пазар подобрена гама от услуги и умения, за да помогнем за растежа на техните марки", каза пред "Капитал" Ричард Бонар-Дейвис.

В световен мащаб мрежата на McCann се развива успешно и е сред най-добрите творчески агенции за изминалата година. Клиентите на веригата са едни от най-емблематичните световни брандове - Coca-Cola, MasterCard, L’Oreal, Nestle и много други. "Фокусът ни ще бъде да обслужваме тези изключителни брандове и да създаваме комуникация, която да поддържа позициите им на love brands в сърцата на потребителите", коментира Десислава Олованова. Тя обясни, че амбицията е да разширят портфолиото си с български и международни клиенти. В момента McCann участва на няколко конкурса в България и на чужди пазари.

Какво се променя

McCann, заедно с New Moment, e една от най-старите агенции на българския пазар. Попадала е неведнъж в класацията за "Агенция на годината". Има заслуги в отглеждането на едно цяло силно рекламно поколение. През последните две-три години обаче не й беше лесно и е имало случаи да губи клиенти. В последния финансов отчет на "Маккан Ериксон София" ООД за 2014 година, публикуван в Търговския регистър, компанията отчита приход от 1,58 млн. лв. Това е с близо 20% по-малко в сравнение с 2013 г., когато отчетеният приход е 1,93 млн. лв. Загубата на "Маккан Ериксон София" за 2014 г. е 322 хил. лв. а година по-рано е била 215 хил. лв.

В McCann са амбицирани отново да си върнат лидерството. Освен промени в управлението и структурата, агенцията ше започне и процес на разрастване, който ще се случва поетапно и трябва да доведе до влизането на пазара и на други брандове на McCann (виж карето). "Ще се придържаме към целта да осигурим на настоящите и бъдещи клиенти на групата изключителни творчески идеи, иновативни подходи и отлично обслужване", сподели пред "Капитал" съуправителя на McCann Erickson-София Десислава Олованова.

Промени в управлението на reforma няма да има и то остава такова, каквото е било от 2013 г. досега. Десислава Олованова ще продължи да представлява агенцията в качеството й на партньор, а и да управлява агенцията заедно с изпълнителния директор Нина Димитрова.

Изборът на Олованова за човек, който ще се грижи за разрастването на българския офис на McCann Erickson изобщо не е случаен. Тя работи за агенцията от началото на професионалната си кариера в бранша и през годините преминава през различини позиции в международната агенция, като включително е отговаряла за въвеждането и налагането на McCann културата и рекламните инструменти, които McCann ползва в българския офис, преди да развие собствената си агенция reforma.

Запазва се ключовата част от досегашния екип на McCann и предстои той да се разширява поетапно. "Желанието ни е да комбинираме опита и експертизата с амбицията и ентусиазма на по-младите хора в екипите ни", уточнява Олованова. Досегашният съуправител и дългогодишен творчески директор (до ноември 2014 г.) Иван Киров-Тоби остава творчески партньор. Партньор в McCann Erickson-София остава и един от съсобствениците в компанията Александър Тороманов, който е сред създателите на българския офис.

"Като една от най-големите и стари рекламни групи в света McCann определя посоката на развитие на съвременната реклама и България няма да прави изключение в това отношение", категоричен е Иван Киров-Тоби.

Най-важната част от създаването на продукта на една рекламна агенция – творческите идеи, ще се ръководи от досегашния криейтив директор на reforma Цанка Крушева, която ще поеме и творческия отдел на McCann София. Тя е дългогодишен Creative Director на reforma. Крушева ще има и ключова роля във формирането на новите творчески екипи на международната агенция. Директор ключови клиенти (сlient service director) на McCann ще бъде Диляна Драгомирова тя ще отговорна за доброто обслужване на клиентите на двете агенции и за налагането на международните стандарти в новите структури наMcCann.

* Текстът е допълнен на 3.04.2016

Кои са McCann Erickson

McCann Erickson е част от една от най-влиятелните американски рекламни мрежи - McCann Worldgroup. Тя включва в портфолиото си още MRM // McCann, специализирана в дигитален маркетинг и управление на взаимоотношенията, Momentum Worldwide - в маркетинг на преживяванията, McCann Healthcare Worldwide - в професионални и DTC комуникации. Craft Worldwide пък отговаря за световното производство, UM - за медиен мениджмънт, Weber Shandwick (PR агенция) и FutureBrand - за консултиране и проектиране. McCann Erickson е обявена за "Глобална агенция на годината" от Adweek през 1998 г., 1999 г. и 2000 г.

Старият модел е счупен, има нужда от промяна, трябва да се оптимизират ресурсите. До тези изводи стигат много участници в рекламната индустрия през последните няколко години. Икономическата криза все още държи малките рекламни пазари в Централна и Източна Европа. Управители на местни рекламни агенции споделят, че са намалили с 40% таксите си за обслужване на клиенти. Инвестициите в квалификациите на служители се свиват. На българския пазар пък има много играчи, а раздробяването на бизнеса пречи на всички. В подобна ситуация един от подходите, които помагат, са добрите партньорства между рекламните агенциите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK