Седмични новини за маркетинг и реклама (8 април)
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за маркетинг и реклама (8 април)

Седмични новини за маркетинг и реклама (8 април)

Онлайн телевизията In Life става ефирна, разходите за реклама в дигиталните медии ще се увеличават, Publicis Groupe обяви новата си комуникационна структура Publicis One

4067 прочитания

© In Life TV


Фотограф: In Life TV

Онлайн телевизията In Life става ефирна

След повече от една година в интернет пространството българската лайфстайл медия In Life получи лиценз за кабелна и сателитна телевизия. Официално от 1 май цялото съдържание на In Life ще бъде и ефирно, а главният редактор на сайта – Марио Трифонов, коментира, че вече водят преговори с кабелни оператори. "Като единствената за момента лайфстайл телевизия в България решихме, че е добра възможност за нас да установим два комуникационни канала", казва той. Зрителите могат да намерят архиви на предаванията в сайта на In Life още от самото създаване на медията. От началото на следващия месец съдържанието освен в телевизионния канал ще продължава да бъде достъпно и в онлайн пространството. "Все повече потребители гледат телевизия онлайн и затова решихме да запазим модела", обяснява Трифонов. В началото излъчването на лайфстайл ефирното съдържание ще бъде на запис, но по думите на главния редактор с времето зрителите ще могат да гледат и предавания на живо.

Разходите за реклама в дигиталните медии ще се увеличават

Общите рекламни инвестиции в България ще се увеличат с 2.9% през тази година, показват актуализираните прогнози на медийната агенция Carat. През 2017 г. общите разходи ще нараснат с 2.7%, а близо една шеста от тях, или 16.7%, ще бъдат насочени към дигиталните медии. Очаквано те ще останат най-добре представящия се и предпочитан рекламен канал. Според данните онлайн медиите ще отбележат ръст на годишна база от 10.6% за 2016 г. Основните причини за този скок най-вероятно ще бъдат мобилната и онлайн видеореклами, както и вече станалото популярно у нас автоматизирано закупуване на реклама – programmatic buying. В световен план общите рекламни инвестиции ще се увеличат с 4.5% през 2016 г., като най-вероятните причини за това са тазгодишните президентски избори в САЩ, Шампионската лига и олимпийските игри в Рио де Жанейро. Делът на разходите за дигитална реклама глобално ще бъде 27% през 2016 и 29.3% през 2017 г. От международната агенция Carat представиха данни на годишна база за нарастването на инвестициите по отделните онлайн канали. Глобално мобилната реклама тази година ще се увеличи с 37.9%, видеорекламата с 34.7% и рекламното съдържание в социалните мрежи с 29.8%.

Фотограф: Publicis One

Publicis Groupe обяви новата си комуникационна структура Publicis One

Новата международна структура на рекламния холдинг Publicis Groupe ще обединява всички агенции в страните извън 20-те най-големи пазари, в които оперира веригата. Дейността на Publicis One ще обхваща Латинска Америка, Европа, Близкия изток, Африка и Азия. От холдинга коментираха, че "промяната е част от стратегията на групата да извършва трансформация на международните си дейности, прилагайки нови похвати и използвайки новите технологии". Publicis One е предложена от главния изпълнителен директор на компанията Ярек Жебински, като за всеки от регионите има назначени ръководители, които да поемат управлението. Новата структура ще реализира дейности в четирите подгрупи на Publicis Groupe, които се сформираха след обединението на шестте медийни агенции на холдинга. Това са рекламната PublicisCommunication, медийната Publicis Media, дигиталната Publicis Sapient и Publicis Healthcare, която ще се грижи за нови интегрирани решения за здравеопазването и фармацевтиката.Главният изпълнителен директор на Publicis One за Централна и Източна Европа е Миша Лукич. Ръководната позиция за Латинска Америка ще заема Моника Гедсби, за Азия – Никола Мена, а за Африка – Кевин Тромп. Йоан Пармантие е назначен на поста главен изпълнителен директор за региона на Бенелюкс.

Фотограф: DADO RUVIC

Рекламодатели виждат голям потенциал във видеострийминга

Видеостриймингът е достъпен основно през мобилното приложение на Twitter – Periscope, и наскоро пуснатата функция - Facebook Live, която вече е активна за всички потребители на социалната мрежа. Аудиторията все повече иска да бъде част от събитията в реално време, макар и виртуално. Стриймингът оставя усещане в потребителите за персонализирано изживяване, една от основните цели и на рекламата. Мобилното приложение Periscope още от самото начало на дейността му започна да предлага на големи компании да рекламират видеострийминг в платени публикации в Twitter. От услугата се възползваха редица рекламодатели, сред които козметичният бранд Benefit и автомобилната компания BMW. Наскоро американската авиокомпания Southwest Airlines излъчи видео в реално време, в което представител на компанията информира пътниците за причините за забавянето на полета им, пише Financial Times. Резултатът: видеото е гледано повече от 100 хил. пъти и все още присъства в онлайн пространството. Според авиокомпанията броят на зрителите във FacebookLive е значително по-голям, отколкото в мобилното приложение Periscope. Видеостриймингът крие и рискове, като например, че някои продукти може да не бъдат добре възприети от потребителите, ако се рекламират на живо, или да заличи оригиналното им представяне пред аудиторията.

Новини в 140 символа:

Започва изследване за това как видеорекламата и виртуалната реалност влияят на потребителите.

Coca Cola пуска обновена емблематичната си видеореклама от 1971 г.

NBCUniversal и Vox Media използват нов инструмент за продажба на премиум дигитално рекламно пространство.

Спряха реклама на Gucci заради твърде слаб модел.

* Новини за маркетинг и реклама можете да изпращате на редакционния ни e-mail: [email protected]

Фотограф: In Life TV

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK